چگونه رابطه خود را صمیمی تر کنیم

چگونه رابطه ی خود را صمیمی تر کنیم

رفتارهای مناسب برای افزایش صمیمیت با همسر چیست؟

برای صمیمی تر شدن رابطه، طرز ارتباط با همسرمان چگونه باشد؟

این ها سوالاتی هست که اکثر زوج ها از خود می پرسند و به دنبال دریافت راه حلی برای درمان عدم صمیمیت شان هستند. در این مطلب می خواهیم بدانیم چگونه رابطه خود را صمیمی تر کنیم.

به یکدیگر نزدیک­تر شوید

 قبل از آنکه به رفتار های مناسب برای افزایش صمیمیت با همسر بپردازیم، ذکر این نکته الزامی می باشد که: منصفانه نیست یک طرف خود را برای رسیدن به معیارهای همسرش تغییر دهد بدون اینکه از طرف مقابل تلاشی دیده شود؛ به همین دلیل است که همکاری دو جانبه از سوی زن و شوهر در جهت رسیدن به معیارهای یکدیگر بسیار حائز اهمیت است.

اگر در حال حاظر در یک رابطه به سر می­ برید، پس فکر می­ کنم خیلی مهم است که این مطلب کوتاه را مطالعه کنید. اگر تنها یک طرفِ رابطه سعی کند همه کارها را انجام دهد نتیجه ­اش یکی از احساسات زیر می ­شود:

  • من همه چیزم را به او می­ دهم اما او برایم هیچ کاری نمی­ کند.
  • خیلی برایم سخت است که انقدر شدید خود را تغییر دهم.
  • چرا فرد دیگری را پیدا نمی ­کنم که همینطور که هستم من را بخواهد؟

اگر هر دو نفر برای یک رابطه عاشقانه تلاش کنند به یک حد وسط خواهند رسید؛ این­­کار بسیار آسان­تر از آن است ­که همه تغییرات برای درمان عدم صمیمیت را یک نفر متحمل شود.

یک مثال ساده می­ زنم که می ­تواند این موضوع را روشن ­تر کند. زوجی را تصور کنید که یکی از آن ­ها وقت شناس است ولی دیگری اینگونه نیست. اگر مرد آن شخصی باشد که وقت شناس است پس باید سعی کند کمی برای همسرش صبر کند و همسرش نیز کمی سریع­تر باشد.

خیلی سخت است که یک نفر کاملا خود را تغییر دهد تا این­که فقط تغییر کمی را متحمل شود. بعد از این­که تفاوت خود را مشخص کردید، این مثال را برای همه ­ی معیارهای نیمه خودآگاه دیگر نیز به کار بگیرید.

به یکدیگر احترام بگذارید

یکی از رفتارهای مناسب برای افزایش صمیمیت با همسر، احترام گذاشتن به خواسته ها و عقاید یکدیگر می باشد. حتی در شرایط عصبانیت نیز سعی کنید احترام همسر و خانواده اش را حفظ کنید.

کارهای مشترک انجام دهید

از بهترین راه حل ها برای درمان عدم صمیمیت با همسر، وقت گذرانی با وی می باشد. سعی کنید برای خودتان تفریحات مشترکی پیدا کنید. به نحوی که دوتایی با هم ائقات خوشی را سپری کنید. به عنوان مثال با هم به گردش بروید، فیلم ببینید، کارهای خانه را انجام دهید، کتاب بخوانید، ورزش کنید و یا هر کار دیگری که هر دو به آن علاقه دارید را انجام دهید. از وقت گذرانی با همسرتان غافل نشوید.

به همسرتان محبت کنید

از دیگر رفتارهای مناسب برای افزایش صمیمیت با همسر می توان به محبت کردن اشاره کرد. گاهی همسرتان را در آغوش بگیرید. او را نوازش کنید و از کلمات محبت آمیز برای وی استفاده کنید. به همسرتان یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید و تا چه اندازه برایتان مهم است.(همچنین نگاه کنید به اهمیت ابراز عشق)

انتقاد پذیر باشید

در طرز ارتباط با همسر بسیار بر این نکته تاکید شده است که سعی کنید انتقاد پذیر باشید. اگر همسرتان از رفتار و یا حرف های شما خوشش نمی آید به او این اجازه را بدهید که بدون ترس بیان کند. اینگونه شما نیز می توانید به راحتی از او انتقاد کنید. زمانی که هر دو طرف بتوانند موارد ناراحت کننده طرف مقابل را بشناسند حتما سعی در برطرف کردن آن دارند و در نهایت صمیمیت رابطه بیشتر از قبل خواهد شد. پس در برابر انتقادات همسرتان جبهه نگیرید.(نگاه کنید به چرا مردها روراست نیستند)

با هم مشورت کنید

از رفتارهای مناسب برای افزایش صمیمیت با همسر این است که برای انجام کارها و تصمیم گیری هایتان سعی کنید با هم مشورت کنید. با تصمیم گیری های تکی و انفرادی همسرتان را غافلگیر نکنید. چرا که اینگونه فکر می کند جایگاهی در زندگی شما ندارد. پس سعی کنید برای انجام هر کاری هر چند کوچک از او نیز نظر خواهی کنید.

در این مطلب سعی کردیم چکیده ای از مهمترین نکات برای طرز ارتباط با همسر جهت درمان عدم صمیمیت را عنوان کنم. امیدوارم این مسائل را در زندگی خود به کار ببرید و لحظات شادتری را در کنار همسرتان تجربه کنید. در این راستا کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج نیز می تواند به صورت جامع همه نکات مورد نیاز برای داشتن زندگی هرچه بهتر و زیباتری را به شما آموزش دهد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک وبسایت ساده و معمولی نیست که اطلاعات سطح پایینی در اختیار شما بگذارد بلکه مکانی است که شما را با تکنیک های موثر آشنا خواهد کرد که توسط علوم روانشناسی بدست آمده است و در غالبی مشخص، واضح و قابل فهم برایتان ارائه شده است.  کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

بله چگونه معیار های ناخوداگاه می تواند باعث عاشق شدن شود

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

می خواهم در مورد تحت تاثیر قرار دادن دیگران بدانم

می خواهم تکنیک های بیشتری در مورد عاشق کردن یاد بگیرم

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم

 ضمیر ناخودآگاه چیست

علت و درمان بی میلی مرد به زن

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy