اهمیت ابراز عشق

سهند و سارا ماه ها پیش با هم آشنا شدند ولی سارا هیچ وقت به رابطه ی عشقی با سهند فکر نمی کرد. از نظر او سهند شخصیتی فوق العاده و ظاهری جذاب دارد ولی همچنان به سهند به عنوان یک دوست خوب فکر می کند.

تا اینکه یک روز رفتار سهند تغییر کرد و کارهایی انجام داد که علاقه اش را برای سارا نمایان می ساخت. برای مثال هر روز او را با حرکتی جدید که نشانه ای از عشق بود غافلگیر می کرد. این طور رفتارها به مرور باعث شد سارا عاشق سهند شود؛ آن هم در حالی که هرگز نفهمید چرا و چگونه این اتفاق افتاده است. البته باید به این نکته اشاره کنم که روش های متعددی برای ابراز عشق وجود دارد و در این مقاله فقط قصد داریم در مورد اهمیت ابراز عشق از دیدگاه روانشناسی صحبت کنیم نه انواع و روش های صحیح ابراز عشق.

اجازه دهید برگردیم سراغ سهند و سارا، چرا سارا بعد از ابراز عشق سهند عاشق او شد؟ اگر تجربه ی مشابهی مانند این داستان داشته اید برای دریافت پاسخ سوالاتتان این مقاله را بخوانید.

ضمیر ناخودآگاهتان از شما محافظت می کند

یکی از اهداف ضمیر ناخودآگاه محافظت از شماست. به همین دلیل گاهی ممکن است برای محافظت از شما در برابر آسیب روحی ناشی از جدایی، مانع عاشق شدن تان می شود.

تاکنون از خودتان پرسیده اید چرا بیشتر مردم با وجود جذابیت و زیبایی بازیگران عاشق آن ها نمی شوند؟ دلیل این موضوع واضح است: چون ضمیر ناخودآگاه آنان مطمئن است نمی تواند به فرد مورد علاقه خود برسد؛ بنابراین بهترین راه برای محافظت از آن ها جلوگیری از عاشق شدنشان است.

فرایند پراهمیتی که اکنون درمورد آن صحبت کردیم دقیقا همان اتفاقی است که برای سارا رخ داد. وی به صورت ناخودآگاه تصور می کرد سهند هیچگاه عاشق او نخواهد شد و به همین خاطر ضمیر ناخودآگاهش مانع دل بستن او به سهند شد اما به محض اینکه سهند عشق خود را ابراز کرد نگاه سارا به سهند تغییر کرد. اکنون احتمالا متوجه شده اید که ابراز عشق به خصوص هنگام شروع یک رابطه ی عاطفی چقدر اهمیت دارد.

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

یکی از روش هایی که باعث برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه می شود تکرار مداوم یک باور خاص است. برای مثال شکست های مداوم در امتحانات باعث می شود به این باور برسید که باهوش نیستید. (مراجعه کنید به : چگونه دیگران را متقاعد کنید)

همچنین اگر غذایی را که زیاد دوست ندارید هر روز بخورید به آن عادت خواهید کرد. به طور کلی اگر کسی موضوعی را دائما تکرار کند باور به آن موضوع در ذهنش نهادینه خواهد شد. رفتار ضمیر ناخودآگاه نیز به همین صورت است؛ وقتی فعالیت هایی به صورت مداوم تکرار شوند آن فعالیت ها و مفاهیم برگرفته از آن به عنوان حقایقی مسلم در ضمیر ناخودآگاه برنامه ریزی می شوند. (برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به:  قوانین ضمیر ناخودآگاه)

ولی این مساله چه ارتباطی با عشق دارد؟ پاسخ این سوال ساده است: هر فردی می تواند ضمیر ناخودآگاهتان را به گونه ای برنامه ریزی کند که عاشقش شوید. هرچه فرد، بیشتر فکر شما را به خود درگیر کند احتمال این که بر اساس فعالیت های او برنامه ریزی شوید بیشتر می شود (برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به چگونه ذهن دیگران را درگیر کنیم).

چرا برنامه ­ریزی ضمیر ناخودآگاه گاهی اوقات با شکست مواجه می شود؟

ممکن است از خودتان پرسیده باشید چرا این برنامه ریزی ها همیشه با موفقیت انجام نمی شوند. تقریبا از این موضوع مطمئن هستم که حداقل یک بار به سختی برای برنامه ریزی ناخودآگاه یک فرد تلاش کرده اید ولی به نتیجه ای نرسیده اید. اینطور نیست؟

دلیلش این است که ابراز عشق به تنهایی کافی نیست. اگر با معیارهای احساس عشق در ضمیر ناخودآگاه فرد مقابل تطابق نداشته باشید علی رغم تلاش بسیار موفق نخواهید شد. معیارهای عاشقی ضمیر ناخودآگاه یک لیست از مواردی است که طرف مقابلتان باید داشته باشد تا بتواند شما را عاشق و دلباخته ی خود کند برای مثال اگر در معیارهایتان موردی مثل “باید لاغر باشد” داشته باشید هیچ گاه عاشق فردی چاق نخواهید شد؛ حتی اگر به سختی تلاش کرده باشد. اگر اطلاعات بیشتری در مورد معیارهای عاطفی عشق می خواهید لطفا به قسمت روانشناسی عشق مراجعه کنید.

بنابراین برای اینکه فردی بتواند شما را عاشق خود کند باید با معیارهای شما مطابقت داشته باشد، برای رسیدن به شما تلاش کند و کاری کند که مدام به او فکر کنید.

نوشته شاهین زند- محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ بلکه بزرگترین مرجع روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان است که به صورت خلاصه، مختصر و مفید مهارت های کاردبری را به شما می آموزد. کتابِ مدار جذب و ازواج نوشته ی شاهین زند توسط نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و به شما کمک می کند رابطه خود را به ازدواج تبدیل کنید در حالی که در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای مشاهده کلیپ های آموزشی در صفجه اینستاگرام شاهین زند عضو شوید.

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

لیست کلمات عاشقانه و روش صحیح ابراز آن

می خواهم تکنیک های بیشتری در مورد عاشق کردن بدانم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

چرا عاشق می شویم ( بر اساس روانشناسی عشق)

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

آیا عشق کافی است

چگونه رابطه خود را صمیمی تر کنیم

مثال برای عاشق کردن دیگران

چرا عاشق پسرهای مغرور می شویم