آیا عشق اول فراموش می شود

آیا عشق اول فراموش می شود

فراموشی عشق اول در کمترین زمان ممکن است!

مقالات زیادی در مورد غیر ممکن بودن فراموشی عشق اول وجود دارد که به نظر من مضمون همه ی آن ها بسیار نادرست و ناامید کننده است. نویسنده های چنین مقالاتی افرادی بی تجربه و تازه کار هستند که از شناخت و دانش کافی در مورد روانشناسی بی بهره مانده اند یا ممکن است در زندگی شان تجربه های خیلی بدی را پشت سر گذاشته باشند و نوشته های آن ها بر گرفته از همین تجربه ها می باشد.

اگر بعد از جدایی اقدامات نادرستی انجام دهید فراموش کردن عشق بسیار کار سختی خواهد بود. اما وقتی درک و شناخت کاملی از روانشناسی عشق به دست آورده و بعد از جدایی کارهای غلط و اشتباه را کنار بگذارید حداکثر دو هفته برای فراموش کردن عشق خود زمان نیاز خواهید داشت.

تصور افرادی که ادعا می کنند فراموش کردن عشق اول غیر ممکن و محال است تنها بر اساس تجربیات خود و دوستانشان می باشد. در حالی که من با دانش روانشناسی خود ده ها نفر را برای رهایی از احساسات ناخوشایند بعد از جدایی یاری کرده ام.

چگونه می توان عشق اول را به فراموشی سپرد؟

در ادامه به رهنمود هایی برای فراموش کردن عشق اول اشاره شده است:

او منحصر به فرد نیست: بر اساس روانشناسی عشق مردم عاشق کسانی می شوند که با بیشترین معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاهشان مطابقت نشان دهند. نکته اینجاست که این مطابقت هیچ گاه با 100 درصد معیارها نخواهد بود و به طور معمول اگر فردی با 60درصد از معیارهای شما سازگار باشد عاشق او می شوید. ( نگاه کنید به چرا عاشق می شویم)

این بدان معنی است که اگر فردی با 70 درصد از معیارها مطابقت نشان دهد مورد مناسبی برای عاشق شدن می باشد پس شخصی که با 80 درصد از معیارها سازگار باشد از مورد اول بهتر و مناسب تر خواهد بود. به طور خلاصه باید بگویم که مفهومی مثل منحصر به فرد بودن یا نیمه ی گمشده مفهومی موهومی و افسانه ای است و هزاران نفر در دنیا وجود دارند که با معیارهای موجود در الگوی عشق شما مطابقت و سازگاری نشان خواهند داد.

امید با بازگشت نداشته باشید: مردم معمولا در مرحله ی سوم بهبودی که مرحله ی چانه زنی نام دارد گرفتار شده و درجا می زنند. چنین افرادی به بازگشت رابطه و عشق اول خود امید داشته و در نتیجه نمی توانند جدایی از او را بپذیرند(نگاه کنید به چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم).

خاطرات قدیمی را از بین ببرید، فکر کردن و رویاپردازی در باره ی او را متوقف کنید و از گوش دادن به ترانه های غمگین خود داری کنید. این اقدامات امید را از بین برده و فراموش کردن عشقتان آسان تر و سریع تر خواهد بود.

امید به بازگشت حتی به اندازه ی سر سوزنی باعث می شود جدایی را قبول نکنید. با از بین بردن امید ذهن شما برای پذیرفتن فرد دیگری در زندگی تان آماده می شود اما اگر امید را در دل خود زنده نگه دارید همیشه در انتظار بازگشت عشق اول خود خواهید بود.

آیا فراموش کردن عشق اول برای دخترها و پسرها آسان است؟

فراموشی عشق هم در مردان و هم در زنان در ابتدا دشوار به نظر می رسد و چند روز اول احساسات بدی را تجربه می کنید. اما اگر اقدامات درستی انجام دهید(مانند مواردی که در قسمت قبل اشاره شد) این احساسات ناخوشایند از روز سوم کاهش پیدا کرده و حداکثر بعد از دو هفته آسودگی خاطر خود را به دست می آورید.

برای بعضی از مرجعه کننده هایم تنها 3 روز زمان برای بهبودی و فراموش کردن عشق از دست رفته شان زمان لازم است. این افراد کسانی هستند که پیشتر بعد از 2 سال هنوز هم در غم عشق خود به سر می برده اند. فکر می کنید رمز موفقیت آن ها چیست؟ پاسخ روشن است؛ دانش و اطلاعات کافی و درک درست روانشناسی عشق!

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم

چگونه عاشق نشویم

آیا رابطه عاشقانه با فردی دیگر به بهبودی شما کمک می کند

وقتی عشقت بلاکت میکنه یعنی چی

چرا فراموش کردن عشق اول سخت است

نمی توانم فراموشش کنم

کنار آمدن با جدایی

فراموش کردن عشق قبلی

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته