بازگشت به رابطه تمام شده

زمان مناسب برای بازگشت به رابطه پس از جدایی

زمان مناسب برای بازگشت به رابطه پس از جدایی کی است؟

چرا لازمه ی بازگشت به رابطه قطع شده، گذشت زمان است؟

با مطالعه این مقاله یاد خواهید گرفت زمان مناسب برای بازگشت به رابطه پس از جدایی کی است و چرا لازمه ی بازگشت به رابطه قطع شده، گذشت زمان است.

همچنین در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد که آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است یا خیر.

بازگشت به رابطه تمام شده پس از جدایی

بازگشت به رابطه پس از جدایی یعنی شروع دوباره ی آن رابطه پس از مدت کوتاهی که از جدایی و پایان آن رابطه می گذرد. فردی که بخواهد رابطه ی تمام شده ی خود را دوباره شروع کند معمولا به دنبال جبران شکاف هایی است که بعد از جدایی در زندگی ایجاد می شود.

البته به یاد داشته باشید حفظ رابطه پس از جدایی بسیار ضروری تر از برگرداندن یک رابطه است. در واقع شروع دوباره رابطه تمام شده بسیار ساده تر از چیزی است که فکر می کنید اما واقعیت این است که حفظ رابطه و تبدیل بازگشت به رابطه پس از جدایی به یک رابطه پایدار است که باعث موفقیت واقعی می شود. (نگاه کنید به چرا بازگشت به رابطه ساده است اما کافی نیست)

بازگشت به رابطه پس از جدایی می تواند حتی قبل از پایان آن رابطه اتفاق بیفتد؛ زمانی که فرد متوجه شود رابطه اش در راستای جدایی قرار گرفته است تمام سعی و تلاش خود را برای ترمیم رابطه به کار خواهد گرفت. در چنین موردی هدف اصلی برای بازگشت به رابطه پس از جدایی جلوگیری از تجربه های تلخ و دردهای پس از جدایی می باشد.

در ادامه به دو وضعیت های منفی اشاره خواهم کرد که باعث می شود تلاش شما برای بازگشت به رابطه شکست خورده با یک شکست دوباره مواجه شود زیرا باعث می شود ناخودآگاه شما را به سوی رفتار و اقدامات اشتباه هدایت کند و در نتیجه سیگنال های منفی برای شخص مورد نظر ارسال می شود و احتمال بهبود رابطه کاهش می یابد. (نگاه کنید به قانون جذب عشق از راه دور با هدایت ضمیر ناخودآگاه).

به عبارت دیگر اگر در این ۲ وضعیت قرار دارید یعنی زمان مناسب برای بازگشت به رابطه ایجاد نشده است و ابتدا باید روی آماده کردن خود تمرکز کنید. زیرا در صورتی که آمادگی لازم را بدست نیاورده باشید در صورت بازگشت به رابطه پس از جدایی، مجدد به یک پایان دیگر خواهید رسید.

وضعیت منفی ۱) اعتیاد عاطفی

یکی از وضعیت های منفی در مسیر بازگشت به رابطه قبلی، اعتیاد و وابستگی عاطفی به طرف مقابل است. چنین افرادی نیاز دارند همیشه شخصی از آن ها محافظت کند، به او احساس ارزشمندی داده و تنهایی اش را از بین ببرد (نگاه کنید به چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم).

این موارد شاید اهداف خوبی به نظر برسند اما درواقع نشانه های مشخصی از اعتیاد عاطفی محسوب می شوند. اگر تنها به دلیل رهایی از تنهایی یا احساس ارزشمند بودن عاشق فردی شده باشید، این عشق یک عشق واقعی نبوده و فقط راهی برای مقابله با دردها و بهبود حالات روحی شما می باشد.

به عبارت دیگر می توان گفت یکی از وضعیت های منفی که منجر به جدایی دوباره می شود اعتیاد عاطفی افراد است. شخصی که معتاد به عشق و روابط عاطفی باشد در صورت از دست دادن منبعی که به او احساسات خوبی داده و دردهایش را تسکین بخشیده است، حس بدی پیدا می کند.

در چنین موردی ضمیر ناخودآگاه تلاش می کند تا با ترمیم رابطه، احساسات و حالات خوشایند روحی را حفظ کند که نتیجه شکست در شروع دوباره رابطه خواهد بود و حتی اگر موفق شوید وارد چرخه بازگشت و جدایی خواهید شد که به معنای پایان مجدد رابطه شروع شده است.

به همین دلیل است که اگر به دنبال بازگشت به رابطه پس از جدایی هستیم باید قبل از هر چیز مطمئن شویم شروع دوباره رابطه و آشتی بعد از جدایی به دلیل آسیب روحی و روانی نیست بلکه دلایل عقلانی برای آن داریم.

وضعیت منفی ۲) ارزیابی ارزشمندی 

گاهی افراد برای اثبات ارزش و شایستگی خود برای بازگشت به رابطه پس از جدایی تلاش می کنند، به خصوص زمانی که جدایی از طرف آن ها اتفاق نیفتاده باشد. بازگشت عشق قبلی و از سر گرفتن رابطه در ضمیر ناخودآگاه آن ها دلیل محکمی بر ارزش دوست داشته شدن می باشد.

تلاش برای اثبات ارزش و شایستگی از طریق برگرداندن یک رابطه ی تمام شده هم در سطح خودآگاه و هم در سطح ناخودآگاه اتفاق می افتد و باعث می شود احتمال بازگرداندن عشق به رابطه کاهش پیدا کند. (نگاه کنید به برگرداندن مرد به رابطه – چه مردانی به رابطه بر می گردند)

به عبارت دیگر ارزیابی ارزشمندی در ضمیرناخودآگاه توسط بازگشت به رابطه پس  از جدایی نشان می دهد همچنان زمان مناسب برای درست شدن رابطه شما فرا نرسیده است و در صورت ارسال سیگنال جذب از راه دور و بازگشت به رابطه پس از جدایی، ممکن است مجدد با یک جدایی دیگر مواجه شوید.

هنگامی که این تلاش در سطح خودآگاه اتفاق بیفتد شما از هدف خود (احساس ارزشمندی) کاملا آگاه هستید اما در سطح ناخودآگاه تلاش شما برای بازگشت به رابطه ی قبلی تان کاملا ناخواسته و ناخودآگاه اتفاق می افتد و حتی ممکن است طرف مقابلتان منحصر به فردتر از قبل به نظر برسد.(همچنین نگاه کنید به تست احتمال بازگشت به رابطه )

چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

اگر توانایی مقابله با افسردگی بعد از شکست عشقی را نداشته باشید و احساسات ناخوشایند پس از جدایی و پایان رابطه بر شما غلبه کنند تمایلتان برای بازگشت رابطه بیشتر خواهد شد و حتی احساس می کنید باید عجله کنید که خود عامل بسیاری از اشتباهات پس از جدایی است.

در چنین مواردی هدف اصلی بازگشت به رابطه پس از جدایی، رهایی از دردهای پس از جدایی می باشد که نشانه عدم آمادگی برای بازگشت به رابطه است.

پس از پایان رابطه ی عاطفی و جدایی از فرد مورد علاقه تان بی ثباتی احساسی به ویژه در زنان به چشم می خورد. این بی ثباتی می تواند باعث تصمیمات نادرست شد و یا آن ها را در بازگرداندن عشق خود مایوس کند و یا باعث شود پس از بازگشت به رابطه مجدد با جدایی رو به رو شوند. (نگاه کنید به چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم).

البته منظور من این نیست که همه روابط ترمیم شده روابطی بی آینده و کوتاه است اما رابطه ای که بر اساس ثبات احساسی شکل می گیرد و در زمان مناسب باز می گردد قطعا از رابطه ی شکل گرفته بر پایه ی بی ثباتی احساسی ماندگارتر خواهد بود.

کلام آخر

توصیه من به شما ایناست اگر توانایی مقابله با اعتیاد عاطفی را در خود پرورش دهید زمانی برای برقراری رابطه ی عاطفی تلاش می کنید که احساسات شما نسبت به طرف مقابل واقعی بوده و هدف شما از ایجاد رابطه از بین رفتن احساسات ناخوشایند یا اثبات ارزش و شایستگی تان به دیگران نباشد.

در این صورت است که نه تنها می توانید رابطه تمام شده خود را بازگردانید بلکه می توانید از این جدایی به عنوان موقعیتی برای بهتر کردن رابطه و حتی رسیدن به یک رابطه پایدار استفاده کنید، یعنی اگر ازدواج کرده اید دیگر هرگز با احتمال جدایی مواجه نشوید و اگر ازدواج نکردید پس از بازگشت، خیلی زود به سمت ازدواج پیش بروید.

همانطور که قبلا هم توضیح دادم با اقداماتی ساده می توانید عشق از دست رفته ی خود را بازگردانید اما قبل از آن مطمئن شوید دلیل شما، موجه و عقلانی است.

دلیل تلاش شما برای بازگشت به رابطه پس از جدایی نباید رهایی از دردها و هیچ کدام از موارد اشاره شده در این مقاله باشد و در عوض باید عشق به همراه عقلانیت باعث تلاش شما باشد.

در واقع پاسخ این پرسش که آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است، همین است که بله درست است البته به شرط آنکه هدف شما و دلیل شما درست باشد.

به همین دلیل است که کتاب بازگشت به عشق و ازدواج هر چند قرار است به فروش برسد اما با این وجود تا وقتی تیم نوین بینش مطمئن نشود هدف شما برای بازگشت به رابطه موجه و عقلانی است این کتاب را در اختیار شما قرار نمی دهد؛ در این صورت با آموزش تکنیک هایی به شما کمک خواهند کرد دو وضعیت منفی اول را در خود از بین برده و پس از آمادگی لازم اگر همچنان تصمیم به بازگشت به رابطه داشتید، اقدام کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به رابطه و عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به رابطه مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

واکنش در برابر بلاک شدن

تست احتمال بازگشت به رابطه 

چرا مردان بعد از جدایی بر می گردند

آشتی بعد از جدایی

چرا باید مردان یا زنان را به چالش بکشیم

راه های برگرداندن عشق از دست رفته

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

معذرت خواهی از همسر با ایده لوح سفید