علائم هشدار دهنده افسردگی

علائم هشدار دهنده افسردگی

افسردگی معمولا با علائم هشدار دهنده ای همراه است. یعنی مغز شما قبل از آنکه افسرده شوید به شما هشدار هایی را اعلام می کند.

همه می دانند که افسردگی نتیجه عدم تعادل موارد شیمیایی خاصی در مغز است اما هیچ کس درمورد دلایل این عدم تعادل صحبت نمی کند. افسردگی نشانه ای از عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز است اما این عدم تعادل ها خود نشانه ی مسئله ای عمیق تر است.

اگر در مورد افسردگی مقاله های مختلفی را دنبال کرده باشید احتمالا بارها با این عبارت رو به رو شده اید که “نتیجه ی استرس طولانی مدت افسردگی خواهد بود”. اما این دقیقا به چه معناست؟

این بدان معنا است که اگر نتوانید با عوامل استرس زا در زندگی خود مقابله کنید، استرس برای مدت طولانی در در شما باقی می ماند و نتیجه ی آن چیزی جز افسردگی نیست. هنگامی که نتوانید در مقابله با عوامل استرس زا موفق شوید مغزتان امید خود را از دست داده و افسرده خواهید شد. (نگاه کنید به درمان سریع افسردگی)

علائم هشدار دهنده ی افسردگی که از جانب ذهنتان ارسال می شود

فرض کنید وزن شما در حالت ایده آل قرار دارد و ناگهان در معرض یک شکست عشقی قرار می گیرید. این شکست عشقی باعث تغییر در عادات غذا خوردن شما می شود. هر بار که در حال خوردن یکی از وعده های غذایی هستید از طرف ضمیر ناخودآگاهتان این پیام را دریافت می کنید که :

“شما می دانید که بعد از آن شکست عشقی کمی اضافه وزن پیدا کرده اید و اگر به همین صورت ادامه دهید وزنتان بیشتر شده و برگشت به وزن ایده آل برای شما بسیار سخت خواهد شد”

اگر این پیام را نادیده بگیرید و یا پاسخ دهید که “من به زودی این پرخوری را متوقف خواهم کرد” و به ضمیر ناخودآگاهتان وعده های دروغین دهید به خاطر این درگیری درونی احساس استرس و اضطراب خواهید کرد.

با هر وعده ی غذایی اضافه که می خورید اختلاف بین هشدارهای ضمیر ناخودآگاه و خواسته هایتان بیشتر شده و استرس  تان شدید تر خواهد شد.

بعد از مدتی ضمیر ناخودآگاه امید خود را از دست می دهد  و دیگر نشانه ای از استرس نمی بینید. اما شما در این زمان با حالتی قوی تر از استرس به نام افسردگی رو به رو هستید.

پیشگیری از افسردگی

آیا می توان از افسردگی پیشگیری کرد؟

بله می توان با پاسخ درست به نشانه ها از تبدیل شدن استرس به افسردگی پیشگیری کرد.

افسردگی ناشی از عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز است اما این عدم تعادل مواد شیمیایی خود ناشی از ناتوانی در مقابله با یک مشکل خاص در زندگی است. افسردگی پیامی است از جانب ذهنتان تا به شما نشان دهد که دیگر امیدی نیست. برای اینکه افسردگی را از بین ببرید باید امید را به زندگی بازگردانید و کاری انجام دهید که پاسخ مناسبی به هشدارهای ضمیر ناخودآگاهتان باشد. (نگاه کیند به بازگشت امید به زندگی)

تا به حال چندبار با خود گفته اید که این آخرین غذای مضر یا آخرین پاکت سیگار است؟

تا به حال چندبار هشدارهای ضمیر ناخودآگاهتان را نادیده گرفته اید؟

برای پیشگیری از افسردگی باید برای هشدارهای ضمیر ناخودآگاه خود پاسخ مناسبی داشته باشید. ضمیر ناخودآگاه به اندازه ی کافی صبور است و به شما فرصت زیادی می دهد اما زمانی که این صبر لبریز شود تنها چیزی که به شما می رسد افسردگی است.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نشانه های افسردگی

دلایل ایجاد افسردگی

چگونه با حرف زدن، ضمیر ناخودآگاه را پاکسازی کنیم)

چگونه در برابر مشکلات بایستیم

درمان افسردگی شدید بدون دارو