چگونه با صحبت کردن روی دیگران تاثیر بگذاریم

چگونه زیبا و تاثیرگذار حرف بزنیم که جذاب باشیم

آیا می خواهید با حرف زدن دیگران را تحت تاثیر قرار دهید؟

چگونه تاثیرگذار حرف بزنیم که دیگران مجذوب ما شوند؟

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم که دیگران شیفته سخن گفتن با ما شوند؟

چگونه حرف بزنیم که جذاب باشیم و جذابیت خود را نمایان کنیم؟

هیچ چیز به اندازه سخن گفتن در نشان دادن جذابیت موثر نیست. تحقیقات نشان داده است تاثیرگذار صحبت کردن و جذابیت در کلام از جمله عواملی است که حتی از جذابیت ظاهری و وضعیت مالی و اجتماعی نیز در جذب کردن و تاثیرگذاشتن روی دیگران مهم تر است.

کافی است با کمی مطالعه و تحقیق، مهارت صحبت کردن را در خود افزایش داده و اطرافیانتان را شگفت زده کنید.

برای اینکه یاد بگیریم چگونه تاثیرگذار حرف بزنیم که دیگران را جذب کنیم کافی است دو مهارت عمده را در خود تقویت کنید: ۱٫ یاد بگیرید چه بگویید  ۲٫ یاد بگیرید چگونه صحبت کنید.

در این مقاله هرکدام از این مهارت ها را برای شما شرح خواهم داد تا متوجه شوید چگونه می توانید زیبا و تاثیرگذار حرف بزنید که جذاب باشید.

۱٫یاد بگیرید چه بگویید:

 ابتدا نیاز دارید دایره ی لغات خود را گسترش دهید. باید بدانید در هر موقعیتی چه کلماتی به کار برده و از چه چیزی صحبت کنید. موارد زیر می توانند دایره ی لغات شما را تقویت کرده و اطلاعاتتان را افزایش دهند:

  •  مجله های سطح بالا بخوانید: یکی از بهترین راه ها برای تقویت مهارت تاثیرگذار حرف زدن ایجاد یادگیری واژگان جدید و پیچیده در زمینه های مختلف است. خواندن روزنامه ها و مجلات سطح بالا شما را با واژگان جدید و پیچیده رو به رو می کند و اطلاعات شما را نیز افزایش می دهند که هر دو برای تقویت مهارت حرف زدن در شما لازم و ضروری است و به مرور زمان اعتماد به نفس شما را نیز برای شرکت در بحث ها بالا می برد.
  • خواندن داستان ها کلاسیک: یکی دیگر از منابعی که دایره ی واژگان شما را افزایش می دهد و به ما یاد می دهد چگونه حرف بزنیم که جذاب باشیم داستان های کلاسیک است. این داستان ها مملو از لغات جالب و غیر معمول است و یادگیری و استفاده از این کلمات مکالمه ی شما را جذاب تر و تاثیر گذارتر می کند و به شما کمک می کند روی دیگران تاثیر بگذارید.
  •  مطالعه ی نوشته های غیر داستانی: نوشته های غیر داستانی و واقعی علاوه بر اینکه اطلاعات شما را درباره ی موضوعات مهم روز افزایش می دهند منبع مهمی از واژگان را نیز برای شما فراهم می کنند. همچنین با مطالعه ی این مطالب می توانید با شیوه ی نویسندگی و صداهای نوشتاری آشنا شوید که در تقویت مهارت صحبت کردن بی تاثیر نخواهند بود. به عبارت دیگر مطالعه نوشته های علمی و غیر داستان می تواند منبع خوبی برای یادگیری این موضوع باشد که چگونه تاثیرگذار حرف بزنیم برای مثال همین وبسایت نوین بینش خود می تواند به شما کمک کند بهتر و جذاب تر صحبت کنید. فقط کافی است هر بار که مطلبی را می خوانید یک بار آن را برای خود با صدای بلند کنفرانس بدهید.

 ۲٫ یاد بگیرید چگونه صحبت کنید:

  •  فرصت یابی کنید: برای اینکه بدانیم چگونه تاثیرگذار حرف بزنیم که جذاب باشیم، باید یاد بگیرید که چگونه از فرصت ها برای شوخ طبعی و خنداندن دیگران استفاده کنید. با مطالعه کتاب هایی در این زمینه مثل کتاب مدار جذب و ازدواج نوشته شاهین زند می آموزید چگونه سریع فکر کنید، هیجانات خود را کنترل کنید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید (همچنین نگاه کنید به چگونه دیگران را جذب خود کنیم )
  • با اعتماد به نفس حرف بزنید: زبان بدن در یادگیری اینکه چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم بسیار موثر است. سعی کنید رو به روی اینه قرار بگیری و به زبان بدن خود هنگام صحبت کردن توجه کنید. همچنین دقت کنید وقتی صحبت می کنید از زبان بدن خود برای توصیف چیزی که بیان کردید استفاده کنید. گوش دادن به کلیپ های صوتی و تقلید از زبان بدن مجری های معروف می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
  • تمرین کنید: آنقدر تمرین کنید تا واژگان جدید به صورت طبیعی و ناخودآگاه در مکالمه ی شما استفاده شوند زیرا استفاده خود به خود از کلمات در جذاب حرف زدن بسیار تاثیر دارد. اگر از لغات جدید و جالب به طور معمول و راحت استفاده نکنید برای اطرافیان تاثیر گذار نخواهند بود. آنقدر تمرین کنید تا واژگان جدید تا جایی که ممکن است به صورت ناخودآگاه در مکالمه ی شما استفاده شوند.
  •  از زبان بدنتان کمک بگیرید: ۷۰ درصد ارتباطات از طریق ارتباطات غیر کلامی شکل می گیرند. ارتباطات غیر کلامی مانند استفاده از زبان بدن. هنگام صحبت کردن علاوه بر اینکه باید صدای رسایی داشته باشید لازم است اعتماد به نفس خود را با زبان بدن به دیگران نشان دهید.

 سخن آخر

اگر از خود می پرسید چگونه روی دیگران تاثیر بگذاریم، کافی است دنیای اطرافتان را با دقت بنگربد. نیازی نیست در پاسخ به هر سوالی تنها نظرات خود را بازگو کنید. با مطالعه ی بیشتر می توانید به سوالات دیگران به صورت علمی و از دیدگاه عالمان و دانشمندان پاسخ دهید که این مسئله باعث می شود دیگران خیلی زود تحت تاثیر صحبت های شما قرار بگیرند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین سایت مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم پس از ترجمه از زبان انگیلسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

می خواهم تکنیک های بیشتری در مورد عاشق کردن بدانم

می خواهم در مورد تحت تاثیر قرار دادن دیگران بدانم

آشنایی با ضمیر ناخودآگاه

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

تکنیک هایی برای عاشق کردن دیگران

آیا واقعا عشق بی قید و شرط وجود دارد

چگونه بفهمیم برای دیگران خسته کننده شده ایم

دلایل وابستگی ( چرا وابسته می شویم)

معرفی کتاب

1555 - Copy