آیا افراد موفق تسلیم نمی شوند

افراد موفقی که به تسلیم شدن فکر می کردند

بعضی از سخنرانان رشد فردی به اشتباه اعتقاد دارند راه موفقیت بسیار آسان است. اما در حقیقت راه موفقیت آنقدر سخت است که بسیاری از افراد موفقی که امروز می شناسید به تسلیم شدن فکر کرده اند. (نگاه کنید به موفقیت آسان نیست)

بعضی از برندهای مشهوری که امروز استفاده می کنید، ممکن بود وجود داشته باشند؛ چرا که موسسان آن ها هنگام رو به رو شدن با مشکلات به تسلیم شدن و دست کشیدن از رویاهایشان فکر کرده اند.

اگر قصد دارید کاری جدی در زندگی انجام دهید، باید بدانید کسانی که موفق شده اند، انسان هایی مثل شما هستند و روزهای وحشتناکی را تجربه کرده اند، تجربیاتی که به احتمال زیاد برای رسیدن به موفقیت سر راه شما هم قرار می گیرند (یا قرار گرفته اند).

اگر از هر فرد موفق بپرسید آیا به تسلیم شدن فکر کرده است یا نه، در کمال تعجب خواهید دید که بیشتر افراد موفق حداقل یک روز در زندگی به تسلیم شدن فکر کرده اند.

5 فرد موفقی که پیش از موفقیت تسلیم شده اند

  • بن سیلبرمن (Pinterest): بن ممکن است زیاد معروف نباشد، اما نام تجاری Pinterest بسیار معروف است. بن در یک مصاحبه گفته است که از انجام این کار تسلیم شده و تنها به دلیل خجالت از دیگران به پروژه ی خود ادامه داده است. بن برای انجام این پروژه کارش را رها کرده بود و می ترسید دیگران او را مسخره کنند.
  • کوکا کولا: بنیان گذار اولیه کوکاکولا یک داروساز بود که پس از یک افت کوچک در سال اول، شرکت را به گروهی از سرمایه گذاران فروخت. در طی آن مدت او کمتر از 10 نوشیدنی در روز می فروخت.
  • استفان کینگ: استفان کینگ اولین نمایش نامه ی خود را بعد از اینکه بارها رد شد در سطل زباله انداخت. همسرش آن را از سطل زباله خارج کرد و از او خواست دوباره تلاش کند. بعدها او یک نویسنده بسیار معروف شد.
  • استیو جابز: استیو جابز هیچ وقت مستقیما اشاره نکرده که به تسلیم شدن فکر کرده است. اما او در یکی از مصاحبه هایش گفت:” تنها چیزی که باعث می شد در بعضی روزها به تلاشم ادامه دهم شور و اشتیاقم بود”. به عبارت دیگر، او هیچ امیدی نداشته و تنها علاقه ی زیاد به کارش او را سرپا نگه داشته است. (نگاه کنید به دلایل موفقیت استیو جابز)
  • K. Rowling (نویسنده ی هری پاتر): رمانهای او چندین بار رد شد. هنگامی که مادرش به طور ناگهانی فوت کرد، او نابود شد و احساس کرد که زندگی اش ویران شده است. او همچنین از شغل خود به دلیل عملکرد غیر قابل قبول اخراج شد. اکنون او اگر مشهورترین نویسنده ی دنیا نباشد، یکی از مشهورترین نویسندگان جهان است. (نگاه کنید به چگونه ثروتمند و مشهور شویم(داستان زندگی نویسنده ی هری پاتر))

آیا به تسلیم شدن فکر می کنید

من همیشه وقتی در مورد راه موفقیت حرف می زنم جملات استیو جابز را به خاطر می آورم. او گفته است برای فردی که می خواهد تلاش کند راه بسیار سخت خواهد بود و تنها شور و اشتیاق می تواند او را در این مسیر سخت سر پا نگه دارد.

موفقیت آسان نبوده و فکر کردن در مورد تسلیم شدن گناه نیست. داشتن چنین افکاری، تا مانی که فقط در فکر شما باشد در این مسیر کاملا عادی است.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه های رسیدن به موفقیت چیست

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

ویژگی شخصیتی افراد موفق

چرا نباید تسلیم شوید

تسلیم شدن از موفقیت

چه زمانی باید تسلیم شویم