برای موفق شدن چه باید کرد

موفقیت چیست؟

می توانید موفقیت را تعریف کنید؟

اگر از 5 فرد مختلف بخواهید موفقیت را تعریف کنند احتمالا 5 جواب متفاوت دریافت خواهید کرد. دلیل پاسخ های مختلف این است که هر فرد در مورد چیزهایی که خودش می خواهد به دست آورد صحبت می کند و خواسته های افراد نیز باهم متفاوت است.

پس آیا تعریفی کلی برای موفقیت وجود دارد که با توصیف همه منطبق باشد؟ بله وجود دارد.

موفقیت یعنی به دست آوردن همه ی خواسته ها بدون توجه به نوع و ماهیت آن ها. (نگاه کنید به راه رسیدن به خواسته ها)

5 کاری که برای رسیدن به موفقیت باید انجام دهید

در ادامه به کارهایی که برای رسیدن به موفقیت باید انجام دهید اشاره می کنم:

  1. بدانید که شما ارزشمند هستید و به کم قانع نباشید: بسیاری از مردم با افرادی ازدواج کرده اند که فرد مورد علاقه شان نیست زیرا معتقد بودند هیچ وقت نمی توانند به فرد مورد علاقه شان برسند! بیشتر مردم به کم قانع می شوند زیرا معتقدند نمی توانند به چیزی که واقعا می خواهند برسند. وقتی خواسته های خود را قربانی می کنید تنها چیزی که برای شما اتفاق می افتد یک زندگی ناخوشایند و بدون خوشحالی است. اگر عهد ببندید به کمتر از چیزی که لایقش هستید قانع نباشید قطعا فرد موفقی خواهید بود.
  2. افرادی که شما را سرکوب می کنند باور نکنید: اگر ارزش واقعی خود را بدانید و به دنبال چیزی که سزاوار آن هستید بروید به احتمال زیاد افرادی پیدا می شوند و شما را سرکوب می کنند. دلیل این موضوع واضح است؛ مردم وقتی متوجه می شوند فردی برای رسیدن به چیزی که آن ها نتوانستند انجام دهند در تلاش است احساس ناراحتی می کنند. هرچقدر بیشتر خودتان را باور داشته باشید دیگران بیشتر شما را سرکوب می کنند و به شما می گویند به هیچ چیز نمی رسید.
  3. خودتان را باور کنید: تا زمانی که در تلاش هستید دیگران مدام شما را سرکوب می کنند و اگر به خودتان باور نداشته باشید غیر ممکن است بتوانید ادامه دهید. جاده ی موفقیت بسیار دشوار است و در این مسیر با انتقادها، سرزنش ها و لحظات سخت زیادی رو به رو می شوید. بیشتر افرادی که به خود باور ندارند تحت این فشارها تسلیم می شوند. اگر می خواهید در زندگی موفق شوید باید فقط و فقط به خودتان باور داشته باشید. (نگاه کنید به 5 راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری)
  4. شجاع باشید: بیشتر مردم موفق نیستند پس دنبال کردن مسیر آن ها عاقلانه نیست. اگر می خواهید موفق شوید باید کارهایی انجام دهید که افراد ناموفق انجام نمی دهند و باید برای متفاوت بودن با دیگران شجاع باشید. (نگاه کنید به چگونه در خود شجاعت و اعتماد به نفس ایجاد کنیم)
  5. تلاش و یادگیری را متوقف نکنید: موفقیت به ندرت با اولین یا حتی چندین تلاش اول به دست می آید. وقتی شکست می خورید به جای گریه کردن دوباره روی پای خود بایستید و به حرکت ادامه دهید. وقتی مرتکب اشتباهی می شوید از آن درس بگیرید و دوباره تلاش کنید. روزی رویاهایتان به حقیقت می پیوندند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

چگونه به موفقیت مالی برسیم

ویژگی شخصیتی افراد موفق

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست