چگونه ثروتمند و مشهور شویم

زندگی سخت جوآن

جوآن در سال ۱۹۶۵ در دهکده‌ ای فقیر در بریتانیا به دنیا آمد. او‌ از‌همان سال های اول زندگی اش‌ به نویسندگی علاقه ی‌ زیادی داشت به طوری که اولین داستان خود را در سن ۶ سالگی نوشت.

وقتی جوآن بزرگتر شد سختی های زندگی هم برای او‌ بیشتر شدند. او‌ یک مادر تنها بود و فرزندی بدون پدر داشت، خیلی فقیر بود و‌ مادرش نیز به شدت از بیماری رنج‌ میبرد. یک روز جوآن درحالی که در قطاری نشسته بود ایده ای به ذهنش‌ رسید که به نظر خیلی جالب می آمد. او با خود فکر کرد رمانی با موضوع پسری که در مدرسه متوجه شد جادوگر است بنویسد.

جوآن نوشتن اولین رمان‌ در مورد شخصیت جدیدی به نام هری پاتر را آغاز‌ کرد اما قبل از اینکه بتواند آن‌ را تمام کند مادرش از دنیا رفت. این‌ اتفاق برای‌ او‌ بسیار ویران کننده بود تا جایی‌ که بر شیوه ی نویسندگی او در پایان‌ کتاب تاثیر گذاشت.

جوآن به جای کار‌ کردن فقط بر نویسندگی‌ تمرکز کرده بود و‌ به همین دلیل از کار‌ خود اخراج‌ شد. در چند سال او‌ چندین بار شغلش‌ را از دست‌ داد و‌ به سختی‌ برای پیدا کردن‌ منبع درآمد تلاش‌ کرد.

پس از‌ آن‌ پیدا کردن شغل برای‌ او‌ بسیار‌‌ سخت شد زیرا او‌ دیگر جوان‌ نبود، حرفه و سابقه ی‌ کاری خوبی هم نداشت.

تصمیم، اراده ی استوار‌ و استقامت

بعد‌ از‌ تمام کردن ۳ فصل اول هری‌ پاتر جوآن آن ‌را به انتشارات ‌برد تا بررسی شود اما نتیجه او‌ را شکه کرد. رمان او‌ رد شده بود.

جوآن گفته است این‌ دومین‌ بار‌ بود که بدترین لحظه‌ی‌ زندگی اش را تجربه می‌کند( اولین بار مرگ مادرش بوده است). بر خلاف همه ی این‌ اتفاقات جوآن تسلیم‌ نشد و‌ تصمیم گرفت با مراکز انتشار‌ بیشتری صحبت کند اما در نهایت حیرت ۱۲ مرکز انتشار رمان او را رد کردند.

یک مادر تنها، بدون شغل و‌ حرفه و رویای درهم شکسته شده؛ این وضعیت جوآن در آن‌ زمان بود.

اما او تسلیم نشد و با مراکز انتشار بیشتری ارتباط‌ برقرار کرد‌ تا‌ زمانی‌ که یکی ‌از آنها رمان او را 4000 دلار خرید.

پول و شهرت

کتاب منتشر شد و در مقیاس کوچکی موفق به نظر می‌رسید. جوآن به شدت خوشحال شد و تصمیم گرفت رویایش را ادامه دهد. در مدت زمان کوتاهی جوآن با فروش نسخه های یک‌ رمان دیگر توانست ۱۰۰ هزار دلار‌ به دست آورد.

رمان هری پاتر مانند آتش پخش شد و‌ گسترش پیدا کرد. بچه ها ساعت ها پشت در مغازه های کتاب‌ فروشی صف می بستند تا بتوانند کتاب جدید هری پاتر‌ را تهیه کنند.

جوآن در مدت کوتاهی پول زیادی از فروش کتاب هری پاتر‌ به‌ دست آورد. کتاب های او تا ۵ سال بیشترین‌ فروش‌ را در‌ نیویورک داشت.

جوآن پیشنهادی از یک کارگردان هالیوود برای تبدیل کتابش به فیلم دریافت کرد. خیلی زود او توانست نزدیک به ۲۰۰ ملیون دلار برای اجازه ی‌ استفاده از شخصیت داستانی اش به دست آورد.

هری پاتر جوآن یکی از موفق ترین فیلم هایی می باشد که امتیاز انحصاری گرفته است. جوآن اولین نویسنده ای در تاریخ شد‌ که توانست از طریق کتابش میلیاردر شود. او‌ اکنون یکی از ثروتمند ترین زنان در قید حیات است.

چگونه پولدار و مشهور شویم

درس هایی که از این داستان‌ موفقیت با شکوه باید بگیرید موارد زیر است:

  1. برای چیزی که به آن باور دارید بجنگید حتی اگر متخصصان‌ شما را سرکوب کنند: رمان‌ جوآن ۱۲ بار توسط مراکز انتشار رد شد اما او ادامه داد‌ زیرا به مهارت خود در نوشتن داستان باور داشت. ( نگاه کنید به 5 راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری)
  2. حتی اگر زندگی سخت است به تلاش ادامه دهید: زندگی جوآن خیلی سخت بود. او‌ اولین رمان خود‌ را در یک کافه وقتی‌ دخترش‌ در آغوشش خوابیده بود نوشت. او‌ به خاطر ازدست دادن مادرش رنج زیادی تحمل کرد و‌ شکست خورد اما بازهم ادامه داد و تبدیل به یکی از ثروتمندترین و مشهور ترین نویسنده های جهان شد. (نگاه کنید به چرا باید تلاش کرد)
  3. شما می‌توانید از صفر یا حتی زیر صفر شروع کنید و موفق شوید: جوآن به جز امیدها و آرزوهایش هیچ چیز برای شروع نداشت اما همان امیدها و آرزوها می‌ توانند از هر‌ چیز دیگری در دنیا قدرتمند تر باشند. (نگاه  کنید به چگونه بدون سرمایه کارآفرینی کنیم)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

چگونه ثروتمند شویم

ثروتمندترین های دنیا

چرا من ثروتمند نیستم

هنر ثروتمند شدن در 5 سال

شخصیت ثروت ساز

جذب افراد مشهور