چگونه موفق باشیم

کسب و کار موفقی که باعث شکست شما می شود

یک وب سایت نسبتا محبوب وجود دارد که هدف آن شکست خوردن مردم است. آنها محصولاتی را به فروش می رسانند که می تواند انگیزه شما را کمتر کند و به شما احساس بدی انتقال دهد.

به عنوان مثال یکی از محصولات محبوب او یک پوستر است که می گوید: “سفر هزار مایلی …. هرگز به مقصد نمی رسد”

پوستر دیگری که به فروش می رساند می گوید: “پتانسیل: همه در بزرگسالی فضانورد نمی شوند”. پوستر سوم می گوید: “به خودتان باور داشته باشید، زیرا ما فکر می کنیم که شما احمق هستید”

علاوه بر این، لوگوی آن ها یک چهره غم انگیز است، صفحاتشان شامل محتویات نا امید کننده بوده و ماموریت آن ها فروش محصولاتی به مردم می باشد که انگیزه شان را سرکوب می کند.

حالا اجازه دهید به بخش خنده دار قضیه نگاه کنیم؛ این کسب و کار بسیار موفق است! واضح است که این سایت فروش خوبی دارد. آنها حتی یک شرکت ثبت شده در ایالات متحده آمریکا هستند.

اکنون به سال ها قبل از شروع کسب و کار برگردیم و تصور کنید زمانی که موسس این وبسایت در مورد ایده ی عجیب خود سخن می گفت مردم چه پاسخی داده اند:

” من می خواهم یک کسب و کاری ایجاد کنم تا مردم را مجبور سازد انگیزه ی خود را از دست بدهند و آنها را غمگین کنم”

یا حتی ” با ایجاد انگیزه ی بیش از حد محصولاتی به مردم می فروشیم که انگیزه ی آن ها را از بین می برد”

یا به شیوه ای هوشمندانه ” انگیزه مردم واقعی نیست، آنها را به واقعیت بر میگردانیم”

درست است که عجیب به نظر می رسد اما این امکان وجود دارد که چیزی شبیه به جملات بالا اتفاق افتاده باشد. و در نهایت این کسب و کار موفق شد! (نگاه کنید به چگونه یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم)

چگونه موفق باشیم

استقامت و پشتکار

حتی اگر محصول شما افتضاح است.

حتی اگر در حال فروش محصولاتی هستید که زندگی مردم را سخت تر می کند.

حتی اگر در حال فروش محصولات کاملا بی فایده هستید.

تا به حال فکر کرده اید ممکن است کسی پوستری بخرد که این جمله در آن نوشته شده باشد:

“به خودتان باور داشته باشید، زیرا ما فکر می کنیم که شما احمق هستید”

در واقع در آن سایت فروخته می شود! آنها همچنین یک لیوان می فروشند که روی آن نوشته شده: “لیوان همیشه خالی است، با آن کنار بیا”

چگونه می توان در چنین کسب و کاری موفق شد؟

در ادامه یک توضیح روانشناسی وجود دارد:

شخصیت، تمایلات و نیازهای هر شخص در جهان از طریق تجربیات خاصی که در معرض آن قرار گرفته است شکل می گیرند. در نتیجه مردم با شخصیت های بسیار متفاوت رشد می کنند. (نگاه کنید به چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد)

چیزی که برای یک فرد درست است شاید به نظر دیگران کاملا اشتباه باشد. چیزی که برای یک فرد عقلانی است شاید برای فرد دیگری کاملا غیر منطقی باشد.

به عبارت دیگر همیشه افرادی وجود دارند که مانند شما عمل می کنند حتی اگر آن کار از نظر دیگران بی معنا در نظر گرفته شود. هدف شما پیدا کردن این افراد است!

چگونه موفق شوم

پیدا کردن افرادی که به ایده شما باور داشته باشند ساده نیست، زیرا قبل از اینکه بتوانید آنها را پیدا کنید، به احتمال زیاد با افرادی که شما را تایید نمی کنند رو به رو می شوید.

بیشتر مردم بعد از چندبار رد شدن و عدم تایید از جانب دیگران از ایده ها، رویاها و کسب و کار خود دست می کشند زیرا تصور می کنند اگر مورد تایید تعدادی از مردم نباشند، هیچ کس دیگر هم آن ها را تایید نخواهد کرد در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

به عنوان مثال یک سایت با محتویات نا امید کننده ممکن است به نظر بیشتر مردم نامعقول باشد، اما در دنیا افرادی هستند که آن را دوست دارند، از آن بازدید کرده و حتی از آن خرید می کنند.

به طور خلاصه، هر ايده ای در دنيا می تواند موفق شود، زيرا انسان ها تفاوت های زيادی دارند و همیشه گروهی مردم کار شما را تایید خواهند کرد.

فقط تا زمانی که این افراد را پیدا نکرده اید مقاومت داشته باشید و اجازه ندهید سرکوب ها شما را متوقف کنند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

ویژگی شخصیتی افراد موفق

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست

برای موفق شدن چه باید کرد