درس هایی از موفقیت موسس توییتر

داستان یک موفقیت چشمگیر

مردم معمولا نتیجه نهایی را می بینند و تصور می کنند که افراد موفق یک شبه به اهداف خود رسیده اند.

وقتی مردم در مورد توییتر می شنوند، بیشتر آنها فکر می کنند که بنیان گذار این شبکه ی اجتماعی آن را منتشر کرد و یک شبه موفق شد، اما این درست نیست.

جک دورزی، یکی از بنیان گذاران توییتر، روزهای سختی را پشت سر گذاشته و برای ایجاد چنین وبسایت و برنامه ی محبوبی سال ها تلاش کرده است. این مقاله را تا پایان بخوانید تا بفهمید یک فرد مورفق با چه چیزهایی رو به رو می شود.

داستان موفقیت توییتر

جک دورزی زمانی که خیلی جوان بود به کامپیوترها و نحوه ارتباط افراد با یکدیگر علاقه و اشتیاق زیادی داشت. او به شدت غرق در برنامه نویسی بود و به همین دلیل در یکی از بزرگترین شرکت های ارسال و توزیع آن زمان یک شغل پیدا کرد.

دورزی اهمیت پیام های کوتاه در خدمات ارسال هنگامی که در آن شرکت کار می کرد آموخت. سپس کارش را ترک کرد و تصمیم گرفت تا شرکتی ایجاد کند که از طریق یک وبسایت تاکسی می فرستد. شرکت او ورشکست شد و جک مجبور شد کار دیگری پیدا کند.

جک در یک شرکت قدرتمند یک شغل جدید پیدا کرد اما کارش را خیلی دوست نداشت. در آن زمان او در مورد نوشتن پیام های کوتاه بیشتر به فکر فرو رفت و یک وبلاگ برای نوشتن وضعیت روزانه ی خود ایجاد کرد.

پس از آن جک به ایجاد وبسایتی فکر می کرد که به مردم امکان می دهد وضعیت روزانه ی خود را در آن بنویسند، به این ترتیب توییتر متولد شد!

3 درس مهم از داستان موفقیت موسس توییتر

درس هایی که باید از داستان جک دورزی بگیرید چیست؟

  1. یادگیری یک روند گام به گام است: دورزی هرسال یک چیز جدید در مورد پیام های کوتاه می آموخت. او تنها با خریدن یک کتاب در مورد اهمیت پیام های کوتاه میلیونر نشد بلکه در هر شغلی به دانش خود اضافه کرد تا زمانی که یک تصویر کامل از رویاهایش در ذهن او شکل گرفت. (نگاه کنید به چگونه یک شبه پولدار شویم)
  2. افرادی که شکست می خورند هرگز موفق نمی شوند: دورزی خیلی زود این واقعیت را درک کرد و به همین دلیل شکست ها او را خیلی آزار نمی داد. بسیاری از مردم پس از اولین تلاش بدون اینکه اشتیاقی به دست بیاورند تسلیم می شوند. اگر از شکست خوردن می ترسید هیچ وقت موفق نخواهید بود. (نگاه کنید به شکست مقدمه پیروزی)
  3. اشتیاق سوخت حرکت شما است: می دانید چرا بعضی افراد با اینکه موفق نمی شوند بازهم در تلاش هستند؟ زیرا آن ها نسبت به کاری که انجام می دهند پر از اشتیاق و شور و شوق هستند. هرگز به اشتباه یک کسب و کار را فقط به این دلیل که دیگران در آن موفق هستند شروع نکنید. اگر می خواهید یک موفقیت واقعی داشته باشید، به جای تحمیل کردن یک سرگرمی به خودتان باید سرگرمی های مورد علاقه تان را پیدا کنید. (نگاه کنید به اشتیاق برای موفقیت)

چیزی که بین همه ی افراد موفق مشترک است…

اگر صدها داستان در مورد موفقیت افراد موفق بخوانید، می بینید که همه ی آن ها تا پایان کار تلاش می کنند حتی اگر شکست بخورند.

به عبارت دیگر استقامت و پشتکار کلید نهایی موفقیت است. فکر نکنید یک فرد موفق یک شبه به اهداف خود رسیده است. سعی کنید متوجه شوید چه راهی را برای رسیدن به چنین موفقیتی طی کرده است.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

چرا عشق در افراد باهوش متفاوت است

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

دلایل شکست افراد باهوش در کسب و کار

دلایل شکست یک کسب و کار

لیست کارآفرینان موفق

چطور می توان یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد داشت