چرا بعضی افراد به موفقیت های بزرگی می رسند

چه چیزی به بعضی افراد برای رسیدن به اهداف بزرگ انگیزه می دهد؟

قبل از مطالعه ی روانشناسی به ویژگی های شخصیتی به صورت سطحی نگاه می کردم بدون اینکه متوجه معنای عمیق پشت آن شوم. بعد ها متوجه شدم هر رفتاری که از حالت عادی خارج است، چه در جهت منفی و چه در جهت مثبت نشان دهنده ی عدم تعادل روانی می باشد.

برای مثال اگر یک فرد خیلی موفق و فرد دیگری هیچ چیز نداشته باشد، هر دو داری عدم تعادل روانی می باشند. برای فردی با موفقیت زیاد این عدم تعادل مثبت و برای فردی بدون هیچ موفقیتی این عدم تعادل منفی است. اما دلیل شرایط هردو عدم تعادل روانی است.

پس دقیقا چه چیزی به برخی مردم انگیزه می دهد به موفقیت های بزرگی برسند؟

چه چیزی باعث می شود بعضی افراد به موفقیت های بزرگی برسند

افرادی با موفقیت های بزرگ افرادی هستند که نوعی احساس نا امنی آن ها را به چنین موفقیت هایی هدایت می کند.

یک میلیونر ممکن است در یک خانواده ی فقیر متولد شده یا اینکه خانواده اش از نظر مالی مشکلی نداشته باشند. اما یک میلیاردر از نا امنی مالی رنج زیادی کشیده و همین مسئله او را به سمت پیشرفت های بزرگ هدایت کرده است.

افرادی با موفقیت های بزرگ معمولا به خاطر جبران احساس نا امنی حاصل از تجربیات زندگی خود به چنین موفقیت هایی رسیده اند. من شخصا به خاطر سال ها احساس نا امنی مالی به موفقیت مالی رسیدم.

افراد دیگری به دلیل احساس نا امنی در مورد خودشان به موفقیت های بزرگ رسیده اند. اعتماد به نفس پایین باعث می شود بعضی افراد برای جبران ضعف هایشان کمال گرا شوند.

پس دلایل خوب و بد زیادی وجود دارند که باعث می شوند یک فرد به موفقیت های خیلی بزرگ برسد اما در نهایت تمام این دلایل به احساس نا امنی شدید در فرد بر می گردد.

آیا شما به موفقیت بزرگی رسیده اید؟

اگر به موفقیت بزرگی رسیده اید احساس خوبی داشته باشید.

باید از هر دلیلی که این موفقیت را برای شما به وجود آورده است سپاسگزار باشید.

با این حال برای شادتر زندگی کردن باید به یک نکته توجه کنید. اگر به دلیل احساس نا امنی مثلا نا امنی مالی به موفقیت بزرگ رسیده اید بدانید که این نا امنی بعد از رسیدن به موفقیت از بین می رود و لازم نیست برای آن کاری انجام دهید.

اما اگر به دلیل کمبود اعتماد به نفس یا احساس بی ارزش بودن به موفقیت بزرگ رسیده باشید باید چنین اختلالاتی را برای داشتن زندگی شادتر درمان کنید.

اگر از این اختلالات خلاص شوید بازهم فردی با موفقیت بزرگ هستید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه های رسیدن به موفقیت چیست

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چگونه به موفقیت مالی برسیم

ویژگی شخصیتی افراد موفق

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست