دلایل موفقیت استیو جابز

استیو جابز یکی از برترین افراد در تاریخ شرکت های تکنولوژی است. او اپل و بعد از آن را تاسیس کرد، او Pixar را به موفقیت رساند و دوباره به اپل بازگشت. او نه تنها اپل را از ورشکستگی نجات داد، بلکه آن را به یکی از موفق ترین شرکت های تاریخ تکنولوژی تبدیل کرد.

اگر استیو بدون هیچ شکستی موفق می شد شخصی او انقدر جالب توجه نبود. درواقع او 3 بار از صفر شروع کرد و در نهایت به یکی از ستاره های دره ی سیلیکون (مرکز فناوری و تکنولوژی در دنیا در سان فرانسیسکو) تبدیل شد.

من ماه ها در مورد او مطالعه کرده و فیلم های بسیاری مربوط به او را تماشا کرده ام. در نتیجه ی تحقیقاتم و با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردم توانستم عوامل بسیار مهم در موفقیت و چهره ی برجسته ی او را بشناسم. دلایل و عوامل بسیاری باعث موفقیت استیو جابز شده اند اما من مهم ترین آن ها را از دیدگاه خودم بررسی می کنم.

5 دلیل موفقیت استیو جابز

  1. او بسیار متقاعد کننده بود: اگر در مورد استیو جابز بیشتر بخوانید متوجه می شوید یکی از مهم ترین عوامل موفقیت او توانایی برجسته اش در متقاعد کردن دیگران بوده است. بسیاری از جلسات استیو با افراد مختلف منجر به معاملاتی شد که مسیر زندگی و کسب و کار او را تا حد زیادی تغییر داده است. (نگاه کنید به چگونه دیگران را متقاعد کنیم)
  2. او هرگز پاسخ نه را نمی پذیرفت: استیو هیچ وقت پاسخ نه را نمی پذیرفت. او برای رسیدن به خواسته هایش به شدت جسور بود و درخواستش را آنقدر تکرار می کرد تا به پاسخ مثبتی برسد. مردم از رویارویی مستقیم با او خودداری می کردند زیرا می دانستند او بسیار متقاعد کننده است و آن ها را در موقعیتی قرار می دهد که شاید باب میلشان نباشد. (نگاه کنید به پشتکار و موفقیت)
  3. او به محصولش بیشتر از پول اهمیت می داد: استیو به پول اهمیت نمی داد. دارایی او در سن 30 سالگی 100 میلیون دلار بود و چند سال بعد میلیاردر شد. اما تمرکز او بر ایجاد یک شرکت پایدار بود نه ثروتمند شدن. او شرکت های بزرگی را می شناخت که بعد از مرگ موسسان خود به کارشان ادامه دادند در نتیجه تمرکز اصلی اش را بر تولید محصولات شگفت انگیز قرار داد.
  4. او به دنبال تغییر زندگی بود: مردم بلندپروازی های محدودی دارند. آن ها یک ماشین خوب و یک شغل خوب و چیزهایی از این قبیل می خواهند. اما خواسته ی استیو جابز متفاوت بود. او می خواست زندگی مردم را تغییر دهد و با محصولاتش برای آن ها زندگی بهتری بسازد. به همین دلیل است که سال ها از مرگ او می گذرد اما هنوز هم نامش بر سر زبان ها جاری می باشد.
  5. او به واقعیت ها اهمیت نمی داد: چند بار شوکه شدن برای یک واقعیتی را تجربه کرده اید؟ استیو اهمیت زیادی به واقعیت ها نمی داد! او مهندسان را مجبور کرد با او کار کرده و محصولاتی را تولید کنند که تا قبل از تاسیس شرکت اپل به هیچ وجه تولید آن ها ممکن نبود.

 

چگونه از داستان موفقیت استیو جابز بهره ببرید

داستان موفقیت استیو جابز اثبات این نکته است که اگر شما به اندازه کافی برای رسیدن به رویا های خود استقامت داشته باشید، هیچ چیز غیر ممکن نیست. او کامپیوتر را دید و تصمیم گرفت از آن یک کامپیوتر خانگی برای استفاده ی مردم بسازد.  درحالی که همه شرکت های بزرگ فکر می کردند افراد عادی هرگز کامپیوتر نمی خرند و سال ها راه قبلی خود را پیش گرفتند. (نگاه کنید به هیچ چیز غیرممکن نیست)

او به خودش باور داشت و مردم را متقاعد کرد که به او باور داشته باشند، به همین دلیل تبدیل به یک افسانه شد. مهم نیست که رویای چیست، به آن ایمان و اعتماد داشه باشید و استقامت به خرج دهید تا به واقعیت تبدیل شود.

ما با قوانینی که دیگران ایجاد می کنند زندگی می کنیم و به همین دلیل به چیزی که واقعا هستیم نمی رسیم. استیو یکی از افرادی بود که علیه این قوانین شورش کرده و ثابت کرد می توانند شکسته شوند. بله این راه آسان نیست و هزینه ی زیادی دارد، اما اگر به درستی در آن قرار بگیرید ممکن است استیو جابز بعدی شما باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه های رسیدن به موفقیت چیست

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

ویژگی شخصیتی افراد موفق

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست