آیا بیشتر افراد ثروت خود را به ارث می برند؟

آیا من برای ثروتمند شدن شروع بزرگی داشتم؟

من بعد از‌اینکه مدرکم را از دانشگاه گرفتم در مورد شروع یک کسب و کار کوچک و پولدار‌ شدن با دوستان نزدیکم بحث‌ می‌کردم. دوستانم اصرارداشتند برای ثروتمند شدن‌ باید شروع بزرگی داشته باشم.

ادعای آنها مبنی بر این بود که پول می تواند پول بیشتری به همراه بیاورد و اگر پولی نداشته باشیم‌ نمی‌توانیم واقعا ثروتمند شویم.جدا از استدلال های منطقی‌ که ممکن است برای بعضی مردم قابل قبول باشد و برای بعضی دیگر نه من مطالعه ی جالبی داشتم که ثابت می‌کند با یک شروع کوچک هم می توانید واقعا ثروتمند شوید.

در این مطالعه تنها حقایقی در مورد ۱۰۰ ثروتمند جهان و اینکه چگونه ثروتشان‌ را به دست آوردند نوشته شده است و جالب ترین قسمت آن برای من همین مسئله بود بود.

آیا ثروتمندان پول خود را به ارث می برند

بین ۱۰۰ ثروتمند جهان در این تحقیق ۷۰ درصد آنها خودشان به این ثروت رسیده اند. در نتیجه کمتر از‌ ۳۰ درصد آنها ثروتشان‌ را به ارث‌ برده اند.

اما این 70 درصد می توانستند ثروتمندانی باشند که ثروتمند تر شده اند، درست است؟

این تحقیق نشان داده است تقریبا ۵۰ درصد افردای که خودشان به ثروت رسیده اند در خانواده های خیلی فقیر به دنیا آمده و‌ بزرگ شده اند.

بیش از ۲۵ درصد این افراد هیچ مدرک دانشگاهی ندارند.

در ادامه چند‌ مثال از افرادی که از‌صفر شروع کرده اند‌ و ثروتمند شدند آمده است: (نگاه کنید به چگونه بدون سرمایه کارآفرینی کنیم)

  1. لاری الیسون: بنیان گذار اوراکل، با ۱۵۰۰ دلار کار خود را آغاز کرد زیرا بیشتر از آن پولی نداشت و اکنون یکی‌ از ثروتمند ترین افراد جهان است.
  2. استیو جابز: او بسیار معروف است و ‌نیازی به معرفی‌ ندارد. او کارش‌ را با بودجه ی خیلی کم و در یک گاراژ شروع کرد و به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شد.
  3. اینگوار کامپرد: او موسس آیکا است. او‌ با فروختن چوب کبریت به همسایه هایش‌ آغاز‌ کرد و میلیاردر شد.

 

از این‌‌ مطالعه باید چه درسی بگیرید؟

نتایج مهمی که از این مطالعه به چشم می‌خورد به شرح زیر است:

  1. نیازی نیست شروع بزرگی داشته باشید: امروزه یکی از باورهای نادرست رایج بین مردم این‌است که می‌گویند:«برای ثروتمند شدن باید شروع بزرگی داشته باشید» آمار افراد موفق نشان می‌دهد بسیاری از آنها با بودجه ی نزدیک به صفر شروع کردند و‌ بسیار ثروتمند شدند. (نگاه کنید به کسب درآمد در منزل بدون سرمایه)
  2. طبقه ی اجتماعی شما تفاوتی ایجاد‌ نمی کند: بسیاری از افرادی که به ثروت رسیده اند از کارکردن در کارهای کوچک و محقر شروع کردند و در نهایت به موفقیت رسیدند. اشتیاق برای موفقیت بیش تر‌ از طبقه ی اجتماعی‌ شما یا میزان پولتان اهمیت دارد.
  3. شما می‌توانید این کار را انجام دهید: این افراد (در تحقیقی که از آن صحبت می کنم) از صفر شروع کردند و چیزی بیشتر از شما نداشتند. حتی ممکن است شما منابع بیشتری برای موفق شدن نسبت به آنها داشته باشید. خلاصه بگویم؛ شما می‌توانید خیلی‌خوب این کار را انجام دهید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

چگونه ثروتمند شویم

ثروتمندترین های دنیا

چرا من ثروتمند نیستم

هنر ثروتمند شدن در 5 سال

شخصیت ثروت ساز

چگونه ثروتمند و مشهور شویم