افسوس گذشته را نخور

تاثیر افسردگی بر چهره

یکی از عوارض افسردگی شدید تغییر چهره ی شماست

افسردگی می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر و چهره ی شما داشته باشد.

منظور من از تغییر ظاهر تنها ناراحتی و غم در ظاهر شما نیست، افسردگی می تواند تغییراتی در شکل ظاهری بدن و صورت شما به وجود آورد.

خبر خوب این است که همه ی این تغییرات برگشت پذیر هستند و به محض اینکه با افسردگی خود مقابله کنید ظاهر شما به حالت قبلی خود بر می گردد. (نگاه کنید به درمان سریع افسردگی )

افسردگی چگونه ظاهر شما را تغییر می دهد

افسردگی چگونه می تواند در ظاهر و چهره ی شما تغییر ایجاد کند؟

  1. لباس های بدی می پوشید: وقتی افسرده می شوید دوست ندارید لباس خوبی بپوشید. بدون توجه و اهمیت به اطرافیانتان لباس هایی انتخاب می کنید که تنها با آن راحت باشید و اصلا به احساس خود نسبت به لباس هایتان اهمیت نمی دهید. درواقع تصور می کنید که لیاقت داشتن احساس خوب را ندارید.
  2. چهره ی شما غمگین دیده می شود: اعتقادات شما می تواند چهره تان را تغییر دهد. وقتی به چیزی باور داشته باشید سعی می کنید بر اساس باورتان عمل کنید. وقتی رفتار فردی تغییر کند اعضای صورت او نیز بر اساس عملکرد جدیدش تغییر خواهد کرد. بعد از مدتی متوجه می شوید که چهره ی شما بسیار غمگین و شکست خورده به نظر می رسد.
  3. ممکن است دیگر سالم به نظر نرسید: یک مطالعه ی جالب نشان داده است که افسردگی مانع دفع شدن سموم از بدن به شکل عادی و نرمال می شود. این مسئله هم تراز با واقعیتی است که نشان می دهد افراد افسرده از خود و زندگی شان مراقبت نمی کنند. درواقع از بین رفتن علاقه و امید به زندگی به صورت درونی در فرد اتفاق می افتد و در نتیجه ی عدم دفع سموم از بدن ظاهر شما تغییر خواهد کرد.
  4. ممکن است چشم هایتان پف کرده دیده شود: افسردگی باعث می شود زیاد گریه کنید و کمتر بخوابید. در هر مورد چشم هایی پف کرده خواهید داشت که چهره تان را غمگین نشان می دهد.
  5. به ظاهرتان اهمیت نمی دهید: افرادی که دارای خودپنداره مثبت هستند و معمولا احساسات مثبت را تجربه می کنند به ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند. وقتی فردی افسرده شود اصلا به ظاهر خود اهمیت نخواهد داد. زن ها آرایش نمی کنند و لباس های زیبا نمی پوشند. هم چنین بسته به تغییراتی که افسردگی در اشتها به وجود می آورد ممکن است فرد وزن زیادی از دست دهد و یا در مقابل اضافه وزن پیدا کند. همه ی این موارد تغییرات زیادی در ظاهر فرد به وجود خواهد آورد.

راه رهایی چیست

اگر افسرده شویم محکوم به داشتن ظاهری بد و زشت خواهیم بود؟

پاسخ منفی است.

اگر افسرده شوید و برای رهایی از آن کاری نکنید ظاهر شما تغییر می کند اما اگر برای خلاص شدن از افسردگی و بهبودی خود تلاش کنید به احتمال زیاد تغییری در ظاهرتان به وجود نمی آید.

پس مبارزه کن و اجازه نده افسردگی ظاهرت را تغییر دهد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

علت و درمان بی میلی مرد به زن

چگونه از افسردگی پیشگیری کنیم

چگونه بر احساسات منفی غلبه کنیم؟

نشانه های افسردگی

درمان طبیعی افسردگی