http://novinbinesh.com/?p=4238&preview=true

دلایل از بین رفتن عشق بعد از ازدواج

  1. انتظارات غیر واقع بینانه: بسیاری از مردم انتظارات غیر واقعی از عشق دارند. این انتظارات معمولا در نتیجه ی مطالعه ی کتاب های عاشقانه و تماشای فیلم های رمانتیک در ذهن شما شکل می گیرند. وقتی فردی انتظار دارد بعد از ازدواجش همه چیز عالی و بی نقص پیش برود انتظارات غیر واقعی در آن ها شکل گرفته و با دیدن واقعیت نا امید می شوند.
  2. عدم آگاهی در مورد مراحل مختلف عشق: عشق مراحل مختلفی دارد. دلباختگی و هیجانی که ابتدای ازدواج و رابطه تجربه می کنید موقتی بوده و بعد از مدتی به مرحله ی دیگری منتقل می شود. بعضی افراد از این مسئله آگاهی نداشته و تصور می کنند عشق بین آن ها و همسرشان از بین رفته است.
  3. انتخاب نادرست و بدون عشق: بسیاری از افراد به دلیل ترس از تنهایی و مجرد ماندن وارد رابطه ی عاطفی شده و برای ازدواج عجله می کنند. از آنجا که در ابتدای رابطه اشتیاق بیش از حدی وجود دارد آن ها متوجه انتخاب اشتباه خود نمی شوند و وقتی این احساسات از بین برود متوجه می شوند دیگر به همسر خود علاقه مند نیستند.
  4. زندگی مشترک پس از مدتی نیاز به هیجان دوباره دارد: حتی اگر علاقه و عشق بین شما و همسرتان وصف ناپذیر باشد بازهم پس از مدتی زندگی مشترکتان خسته کنند خواهد شد. در چنین شرایطی باید تلاش کنید هیجان را به زندگی مشترک خود بازگردانید. در مقاله ی بازگشت عشق به ازدواج راه های بازگشت عشق و علاقه و هیجان را به زندگی مشترک به طور کامل برای شما توضیح داده ام.
  5. برآورده شدن نیازها: یکی از مهم ترین دلایل از بین رفتن عشق بعد از ازدواج برآورده شدن نیازها می باشد. اگر فردی به دلیل مقابله با تنهایی، افزایش اعتماد به نفس و به دست آوردن تایید دیگران وارد رابطه شده باشد پس از آنکه به اهدافش رسید علاقه اش را نسبت به طرف مقابل از دست خواهد داد. در چنین شرایطی فرد ممکن است شریک زندگی اش را به شکل متفاوتی دیده و متوجه شود درواقع او با معیارهایش سازگار نیست.
  6. شخصیت افراد تغییر می کند: همانطور که در مقاله ی روانشناسی عشق توضیح دادم مردم بر اساس معیارها و موارد موجود در الگوی عشق خود به دیگران علاق مند شده و عاشق آن ها می شوند. اکنون اگر موارد موجود در الگوی عشق بنابر دلایل خاصی تغییر کند ممکن است طرف مقابل دیگر با این موارد جدید سازگاری نداشته و عشق از بین برود.
  7. هدف فرد تنها برقراری رابطه ی عاطفی و ازدواج است: بسیاری از مردم انتظار دارند رابطه ی عاطفی مشکلات زندگی شان را حل کرده و تنها برای اینکه با فردی در رابطه باشند دست به انتخاب اشتباهی می زنند. چنین افرادی زمانی که متوجه می شوند رابطه ی عاشقانه تنها مرحله ی جدیدی از زندگی شان می باشد نه راه حل مشکلاتشان تصور می کنند عشق برای آن ها تمام شده است.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

دلایل اصلی طلاق

تداوم عشق بعد از ازدواج

دلسردی در ازدواج

چگونه ازدواج موفق داشته باشیم

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

علت کم شدن علاقه مردان. نشانه های بی علاقگی زن به شوهر. علت کم شدن علاقه به همسر. نشانه های عدم علاقه مرد به زن. از بین رفتن رابطه