دلایل افسردگی ناگهانی

وقتی افسردگی ناگهانی اتفاق می افتد

مردم به دلایل مختلفی افسرده می شوند. (نگاه کنید به دلایل ایجاد افسردگی)

بعضی افراد با گذشت زمان و به تدریج و بعضی دیگر خیلی سریع تر با افسردگی رو به رو می شوند.

درحالی که در بعضی موارد افسردگی خیلی ناگهانی و یکدفعه اتفاق می افتد.

این نوع از افسردگی معمولا افرادی را که نمی دانند باید با افسردگی چگونه برخورد کرد گیج و آشفته می کند. در این مقاله قصد دارم به شما توضیح دهم چرا درحالی که بسیار خوشحال هستید و احساس خوبی دارید ممکن است به یک باره تمامی نشانه های افسردگی را در خود مشاهده کرده و احساس افسردگی کنید. افرادی که نمی دانند احساسات انسان چگونه است و چطور عمل می کند در چنین شرایطی نمی توانند متوجه شوند چه اتفاقی برایشان رخ داده است و تصور می کنند با بیماری “دو قطبی” شدن رو به رو شده اند.

دلایل افسردگی ناگهانی چیست

ما همیشه با مشکلات مختلفی رو به رو می شویم. بعضی از این مشکلات بر ما بی اثر خواهند بود، بعضی از آن تاثیر کمی روی ما می گذارند و بعضی دیگر ممکن است به شدت زندگی و خلق و خوی ما را تحت تاثیر قرار داده و تاثیر بسیار بدی داشته باشند. (نگاه کنید به مقابله با مشکلات و دشواری ها)

اکنون سوال مهم این است: چرا یک مشکل به جای ایجاد احساس ناراحتی، عصبانیت و خلق و خوی بد باعث افسردگی ناگهانی در ما می شود؟

یک مشکل ممکن است تحت یکی از شرایط زیر افسردگی ناگهانی در ما ایجاد کند:

  1. این مشکل بر بخشی از زندگی که برای ما بسیار مهم می باشد تاثیر گذاشته است: وقتی مشکلی بر بخشی از زندگی که برای شما بسیار مهم است و در مورد آن نگران هستید تاثیر بد بگذارد و به آن ضربه بزند احتمالا واکنش شما به چنین شرایطی یک پاسخ عاطفی بوده و این پاسخ عاطفی همان افسردگی است.
  2. به نظر می آید این مشکل راه حلی ندارد: این مورد می تواند دلیل و ریشه ی اصلی افسردگی باشد. درواقع علت نهایی ایجاد افسردگی در انسان به جایی می رسد که شما تصور می کنید برای مشکلاتتان هیچ راه حل ممکنی وجود ندارد. زمانی که احساس می کنیم هیچ وقت چیزی که به آن اهمیت می دهیم درست نمی شود درمانده می شویم و نتیجه ی این درماندگی چیزی جز افسردگی نخواهد بود.

مسئله ی اصلی ایجاد مشکل نیست که منجر به افسردگی می شود، مسئله ی اصلی است که به نظر می رسد با دانش و آگاهی فعلی شما هیچ راه حلی برای مشکلتان وجود ندارد. به عبارت دیگر اگر بتوانید دانش و آگاهی خود را افزایش داده و با مشکل خود رو به رو شوید احتمالا احساس افسردگی را تجربه نخواهید کرد. وقتی به این باور برسید که همه ی درها به روی تان بسته شده و هیچ راه خلاص شدنی نیست نتیجه ی آن چیزی جز افسردگی نمی باشد.

اما من هیچ مشکلی ندارم!

بعضی افراد ممکن است با مطالعه ی مطالب بالا گیج و سردرگم شوند زیرا آن ها معتقدند هیچ دلیلی برای افسردگی شان وجود ندارد. درواقع وقتی این افراد اتفاقی که برایشان افتاده است را توضیح دهند کاملا حق با آن ها می باشد.

چنین افرادی معمولا می گویند: من کاملا حالم خوب بود اما ناگهان بدون هیچ اتفاقی احساس افسردگی کردم!

دلیل این مسئله چیست؟ چه اتفاقی افتاده است؟

پاسخ ساده است؛ در ذهن این فرد اطلاعاتی در مورد موضوع مهمی پردازش شده است و بعد از عملیات پردازش فرد به این نتیجه رسیده است که این مشکل هیچ وقت حل نمی شود.

این عملیات پردازش می تواند آگاهانه یا نا آگاهانه اتفاق بیفتد و به همین دلیل خلق و خوی شما بدون هیچ علامت هشدار دهنده ای تغییر می کند.

نه شما دو قطبی نیستید!

و مشکل ذهنی هم ندارید.

شما فقط نمی دانید که عملکرد مغز چگونه است و احساسات چگونه کار می کنند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

افسردگی و امید به زندگی

تغییر احساسات

چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم

درمان طبیعی افسردگی

چگونه از افسردگی پیشگیری کنیم

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارات زیر به این مقاله رسیده اید:

علائم افسردگی. علایم افسردگی شدید در زنان. افسردگی مزمن. درمان افسردگی حاد. افسردگی درمان. معنی افسردگی. افسردگی چیست. افسردگی شدید