۴ مرحله عشق در قانون جذب

قانون جذب عشق چیست

داستان ها و تعریف های گوناگونی در بین وبسایت های ایرانی و خارجی در مورد قانون جذب عشق ارائه شده است که بعضی موثر و بعضی مخرب است. به دلیل درخواست متعدد اعضای کانال تلگرام نوین بینش تصمیم گرفتم مراحل قانون جذب عشق در روابط عاشقی را بر اساس روانشناسی بررسی کنم و توضیح دهم چقدر از توصیه های قانون جذب عشق برای جذب یک شخص صحیح است و چقدر از توصیه های این قانون بر اساس علوم نوین روانشناختی نیاز به اصلاح دارد.

به همین منظور در این مقاله از قانون جذبی که به صورت سنتی آموزش داده می شود با نام “قانون جذب عشق” یاد شده و برای اشاره به قانون نوین جذب بر اساس روانشناسی از نام ” قانون بینش عشق” استفاده شده است.

چه زمانی به مراحل قانون جذب عشق پناه می بریم

یکی از دلایل محبوبیت قانون جذب، راهکارهای ساده آن است. مراحل قانون جذب عشق هرچند گاهی سخت می توان به آن ها باور داشت اما مراحلی آسان است که به هیچ اقدام خاصی از سوی شما نیاز ندارد. شاید سخت ترین قسمت آن باور به موثر بودن آن باشد.

به هر حال بعضی وقت ها ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که آنقدر ناامید و درمانده باشیم که هیچ راهی به جز مراحلی معجزا آسا و ماورایی برای جذب عشق نتواند ما را نجات دهد.

ناامیدی در ما باعث می شود احساس کنیم همه افراد دیگر موفق به یافتن عشق خود شده اند و گویی شما تنها فردی هستید که همچنان نمی توانید فرد مناسب خود را پیدا کنید.

خیلی ناگوار و آزاردهنده است وقتی همیشه می خواهیم عشق را از درون خود آشکار کنیم ولی همچنان ناچار به مقابله با جدایی های پیاپی خواهیم بود؛ جدایی های پیاپی، قرار های ناموفق و خواستگاری های نافرجام همه چیزی است که از عشق نسیب مان می شود ( نگاه کنید به چگونه کسی را که دوستش داریم فراموش کنیم).

همه این نتایج بد وقتی رویای یک زندگی بهتر را داریم و در حال مبارزه با تنهایی هستیم تحملش سخت تر می شود و در همین اوضاع است که ناگهان یک خبر خوب می شویم. قانون جذب عشق به ما می گوید مهم نیست چقدر تجربیات بد و تلخی در مورد گذشته خود داشته اید، همچنان احتمال اینکه بتوانید تجلی عشق را در خود بیدار کنید بسیار زیاد است! حتی می توانید تجلی عشقی فردی خاص یا معشوقی شوید که از دست داده اید آن هم فقط بانشستن در خانه و قرار گرفتن در جلوی یک آینه.

اوه… چقدر هیجان انگیز. با شنیده این جمله هر فردی که ناامید و نیازمند عشق است تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی برای مدتی کوتاه ممکن است امید در وی دوباره جان بگیرد.

پندار آرزومندانه اصطلاحی است که روانشناسان برای چنین مواقعی از آن استفاده می کنند. پندار آرزومندانه یعنی باور کردن چیزی که به دلایلی شخصی دوست داریم باور کنیم. به عبارت دیگر شما ایده قانون جذب را باور می کنید چون احساس می کنید به آن ایده برای جذب عشق نیاز دارید و تنها راه حل شما است.

البته به یاد داشته باشید اگرچه بسیاری از استدلال های قانون جذب امروزه دیگر مورد تایید روانشناسان نیست، اما با یک بینش نوین و تفکر صحیح نسبت به تکنیک ها و مراحل قانون جذب و کمی اصلاح می توانید واقعا عشق را جذب کنید. در ادامه بیشتر در مورد این بینش جدید صحبت خواهیم کرد ( نگاه کنید به قانون جذب عشق).

در ادامه به ۳ مرحله قانون جذب عشق اشاره می کنم که به صورت سنتی در مورد ان صحبت می شده است. سپس این سه مرحله را بر اساس علم نوین روانشناسی بررسی کرده و ایرادات آن را اصلاح می کنیم.

مرحله اول: پیدا کردن عشق 

اولین مرحله از مراحل قانون جذب عشق می گوید برای پیدا کرد عشق باید بفهمید دقیقا به دنبال چه کسی هستید. پس به شما می گوید به دقت معیارهای خود را تعیین کنید. برای مثال پاسخ دادن به این پرسش ها می تواند به شما کمک کند معیارهای خود راپیدا کنید:

۱) توضحیح دهید از عشق خود چه می خواهید. قبل از هر چیز مشخص کنید به دنبال چه چیزی در عشق خود هستید.

۲) چه ویژگی های شخصیتی در دیگران وجود دارد که نه تنها باعث می شود عشق را جذب کنیم بلکه باعث می شود بهترین و خوب ترین ویژگی های شخصیتی ما نیز نمایان شود؟

۳) چگونه می خواهید شریک زندگی تان با شما رفتار کند؟ وقتی به دنبال عشق هستید چه رفتار هایی وجود دارد که به سختی می توانید تحمل کنید؟

۴) ماموریت شما در زندگی تان چیست؟ به علاوه شریک و همراه زندگی شما چگونه می تواند به عنوان یک هم تیمی به شما در این مسیر کمک کند؟

این مرحله در “قانون بینش” نیز به همین شکل بیان می شود. در روانشناسی نیز این موضوع می شود که وقتی چیزی را به ذهن انسان نشان دهیم، ذهن نیز ساده تر می تواند آن را پیدا کند. پس برای پیدا کردن عشق می توانیم با معرفی ویژگی هایی که می پسندیم به ذهن کمک کنیم سریع تر و دقیق تر فرد مورد نظر را نشان مان دهد.

مثلا معرفی ویژگی های شریک دلدادگی مان به ما کمک می کند وقتی در نزدیکی عشق خود قرار داریم متوجه حضور او شویم. پس تعیین کردن و مشخص کردن توقعات شما از شریک دلدادگی تان اولین مرحله ای است که برای جذب عشق باید طی کنید ( نگاه کنید به چگونه معیارهای الگوی عشق خود را بشناسیم).

مرحله دوم: جذب عشق درونی

در مرحله دوم از مجموع مراحل قانون جذب عشق باید یاد بگیریم انسان ها چیزی را جذب می کنند که در خود وجود داشته باشد. پس اگر می خواهید عشق فردی را جذب کنید اول باید این عشق در شما وجود داشته باشد. به عبارت دیگر دیگران وقتی عاشق ما می شوند که شما به خودتان عشق بورزید. یک جمله معروف قدیمی می گوید هیچوقت نمی توانید به هیچکس عشق بورزید مگر آنکه عاشق خود باشید.

به همین دلیل در مراحل قانون جذب عشق  بسیار مهم است که به خود و سلامت خود اهمیت دهید. سپس به شما توصیه می کند تبدیل به شخصی شوید که می خواهید به شما جذب شود. به عبارت دیگر ویژگی های فردی که می خواهید عاشق تان شود را باید درخود ایجاد کنید.

در قانون نوین جذب که قانون بینش نام دارد و  براساس روانشناسی است نیز این موضوع تایید می شود. یعنی درست است که اعتماد به نفس و خود باوری مسئول افزایش جذابیت های شما می باشد. همانطور که همیشه در دوره های بازگشت به عشق و ازدواج توضیح داده ام چگونه می توانیم از دیگران توقع داشته باشیم به ما عشق بورزند وقتی خودمان نمی توانیم به خودمان عشق بورزیم.

پس این مرحله هم صحیح است و می توانیم اینگونه نتیجه گیری کنیم که خودباوری و اهمیت قائل شدن برای خودمان باعث ارسال سیگنال جذب می شود که به دیگران نشان می دهد ما فرد با ارزشی هستیم و همانطور که می دانید با ارزش بودن مساوی است با جذاب بود.

مرحله سوم: آمادگی، باور و تصویر سازی قانون جذب در روابط عاشقی

یکی دیگر از مراحل قانون جذب عشق این است که اجازه دهید جهان بفهمد واقعا آماده به تجلی گذاشتن عشق در نیمه گمشده خود هستید. به سادگی با قرارگرفتن در بین سیگنال های مثبت و تنظیم کردن خود با آن می توانید عشق را پیدا کنید. سپس یک فرایند دقیق را به این منظور توضیح می دهد:

آمادگی خود را اعلام کنید. اول خوب فکر کنید تا کلمات مناسب را پیدا کنید. سپس آن را بلند در مقابل آینه برای خود فریاد بزنید. برای مثال می توانید این جملات را تکرار کنید ” من آماده هستن تا عشق را خلق کنم و قل خود را برای نیمه گمشده واقعی خود باز نگاه می دارم” و یا ” ذهن من آماده است، قلب من گشوده است، و من آماده به آغوش گرفتن نیمه گمشده خویش هستم”

تاکید کنید به پیدا کردن نیمه گمشده خود باوردارید: در این مرحله باید سخت بر روی اعتقادات محدود کننده کار کنید و باور خود را به پیدا کردن نیمه گمشده افزایش دهید. اگر هیچ مانعی در ذهن شما نباشد راه کیهان برای فرستادن عشق بر سر راه تان باز می شود. برای افزایش باور به پیدا کردن نیمه گمشده قانون سنتی جذب به شما توصیه می کند از عبارات تاکیدی استفاده کنید مثل ” من به دنبال عشق هستم و نیمه گمشده ام در راه رسیدن به من است”. به علاوه، ” هیچ چیز نمی تواند من را برای رسیدن به عشقم متوقف کند”.

زندگی با عشق خود را تصویر سازی کنید: بر اساس قانون سنتی جذب عشق هرچقدر خلاقانه تر و دقیق تر به زندگی خود با عشق تان بیندیشید، احتمال رسیدن به نیمه گمشده تان نیز بیشتر می شود. در این قسمت به شما توصیه می شود نه فقط تصویر وی را بلکه، حس بودن با وی و بوی او را نیز در ذهن خودت تجسم کنید. حتی لحظه های زیبایی که با وی تجربه خواهید کرد مثل ازدواج با او و بچه دار شدن را نیز در ذهن خود خلق کنید.

این مرحله بسیار مهم است چرا که اصلی ترین مغایرت بین مراحل قانون جذب عشق که پشتوانه علمی ندارد و مراحل قانون جذب عشق  بر اساس روانشناسی – قانون بینش – در همین مرحله قرار دارد. این مرحله نه تنها ریشه روانشناختی ندارد بلکه باعث کاهش احتمال موفقیت ما در پیدا کردن عشق و همچنین حفظ عشق پس از پیدا کردن آن می شود ( نگاه کنید به ناگفته هایی از قانون جذب عشق از دست رفته ).

در مقدم اول به شما توصیه شده است که اعلام آمادگی کنید. اما اعلام آمادگی چه فایده ای برای ایجاد عشق در دیگران دارد وقتی آن فرد در اطراف ما حضور ندارد. در ضمن اشاره به نیمه گمشده یک باور غلط را در ذهن ما ایجاد می کند که باعث سخت تر پیدا شدن عشق می شود ( نگاه کنید به نیمه گمشده چیست).

در قدم دوم به شما توصیه می شود ایمان داشته باشید و مطمئن باشید عشق خود را پیدا می کنید. چنین باور و ایمانی باعث می شود عشق را برای ضمیر ناخودآگاه خود تبدیل به یک نیاز ضروری کنید. به عبارت باعث وابسته تر شدن خودتان به عشق خواهید شد. چنین راهکاری باعث می شود به جای تمرکز بر روی موفقیت بیشتر و یادگیری تکنیک های ارتباطی برای جذب عشق، خودتان را بیشتر به یک عامل بیرونی – عشق دیگران – وابسته کنید. و همانطور که می دانید وابستگی بیش از حد به یک عامل بیرونی باعث از بین رفتن هویت روانشناختی و قرار گرفتن در بحران هویت می شود.

در قدم سوم از شما می خواهد نیازی که در مرحله قبل در خود ایجاد کرده اید را تصویر سازی کنید و بیشتر از قبل، خود را به آن وابسته کنید. هر چقدر این وابستگی بیشتر شود ترس ضمیر ناخودآگاه از عدم تحقق آن تصویر هم بیشتر می شود. تا جایی که می تواند به جای احساس امید به شما احساس ترس و ضعف ارسال کند. قانون جذب به شما می گوید واقعیتی را تصور کنید که وجود ندارد.

تصویر سازی غلط، نیازمند کردن خود، ایجاد احساس ضعف و باور به نیمه گمشده همه و همه باعث ارسال سیگنال های منفی به خود و دیگران می شود، سیگنالی که احتمال جذب عشق را برای شما کاهش خواهد داد ( نگاه کنید تصویر سازی به صورت صحیح).

مرحله چهارم: جذب عشق کیهانی

در این مرحله از مجموع مراحل قانون جذب عشق نیز به شما توصیه می شود به قدرت کیهانی ایمان داشته باشید و باور کنید قدرت های ماورایی در کیهان این توانایی را دارند صدای عشق شما را به گوش نیمه گمشده تان برسانند. از نظر این نسخه از قانون جذب عشق، فرق نمی کند آن فرد را قبلا می شناختید یا خیر در هر صورت عشق شما از طریق کیهان ( که در بعضی منابع عقل کل نام دارد) به او منتقل خواهد شد.

اما قانون جذب عشق بر اساس علم نوین و علم روانشناسی به شما می گوید ایمان کورکورانه به باوری که واقعیت ندارد فقط باعث خودفریبی می شود. همانطور که در مقاله خود به نام آیا جملات تاکیدی تاثیری دارد اشاره کرده ام وقتی ضمیر ناخودآگاه شما متوجه شود قصد فریب او را دارید باعث کاهش اعتماد به نفس در شما می شود.

البته این بدین معنا نیست که مراحل واقع گرایانه تری برای جذب عشق وجود ندارد اما دلخوش کردن به رویاها و خیالبافی های واهی فقط باعث می شود ضمیرناخودآگاه تان به یک هدف بی ثبات و نا متعادل بیرونی برنامه ریزی شود و هر روز بیشتر اعتماد به نفس تان از بین برود ( نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

من در مقاله قبلی خود توضیح داده ام که از طریق شبکه ای به نام شبکه ۶ مرحله ای جذب می توانید کانالی پیدا کنید برای متصل شدن به عشق خود آن هم بدون برقرار کردن ارتباط و از راه دور. قانون سنتی جذب عشق ادعا می کند با تصویر سازی و تکیه بر قدرت های کیهانی می توانید عشق را جذب کنید اما قانون نوین جذب عشق ( بر اساس روانشناسی عشق) می گوید با روش های واقعی تر و ارتباطات مرحله ای بین انسان می توانید سیگنال های جذب را برای افرادی که با آن ها در ارتباط نیستید و از شما دور هستند انتقال دهید.

جذب عشق در قانون بینش بر اساس علم روانشناسی عمل می کند. فقط کافی است با تکنیک های زبان بدن، تکنیک های مهارت های کلامی، تکنیک های هویت سازی، تکنیک های هیجانات و شبکه ی ۶ مرحله ای  آشنا شوید تا در زمان مناسب بتوانید چه از راه دور و چه از راه نزدیک عشق تان را به خود جذب کنید.

شما می توانید با مطالعه مقالات و یادگیری تکنیک های شاهین زند که در مورد ارسال سیگنال جذب است هر فردی را برای اولین بار یا مجدد عاشق خود کنید. البته اگر هدف شما ازدواج و یا پایداری ازدواج باشد. همه مراحل زیر نظر متخصص هایی انجام می شود که به شما در تمام مراحل کمک خواهند کرد:

شماره واتس آپ:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهم بیشتر بدانم:

چگونه برایش دوست داشتنی باشیم

تکنیک اثر مجاورت برای افزایش جذابیت

چگونه کسی را که دوست داریم جذب کنیم

چگونه کلمات می توانند در زندگی و ذهن شما تاثیر بگذارند

سوء استفاده ازدختران

روانشناسی جذابیت ظاهر

روانشناسی جذب زنان

تاثیر ضمیر ناخودآگاه بر انسان

با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید