نقش شانس در موفقیت

آیا موفقیت مربوط به شانس است؟

آیا ممکن است فردی به دلیل خوش شانسی زودتر به موفقیت برسد؟

چرا بعضی افراد با وجود تلاش زیاد‌ بازهم به موفقیت نمی رسند؟ آیا آن ها بد شانس هستند؟

قبل از اینکه توضیح دهم آیا موفقیت مربوط به شانس‌ است یا نه اجازه دهید تعریفی از شانس داشته باشیم. تعریف شانس: افراد خوش‌ شانس کسانی هستند که با فرصت های خوب‌ برخورد می کنند و از آنها بهره می برند.

مثلا یک تاجر خوش شانس ممکن‌ است با فردی آشنا شده باشد که ایده های تجاری خوبی به او داده و باعث موفقیت او شده است. این تاجر به دلیل اینکه خوش شانس بوده با آن فرد آشنا شده درست است؟ اگر تاجر با آن فرد ملاقات نمی کرد ممکن بود هیچ وقت به موفقیت نرسد.

از‌ مثال قبل مشخص است موفقیت ارتباط زیادی با شانس دارد اما در واقع تاجر‌ آن فرد را به دلیل خوش شانسی ملاقات نکرد، او از مدت ها قبل دز جستجوی چنین فردی بوده و بالاخره او را پیدا کرده است. عجیب به نظر می رسد؟ در این مقاله به شما نشان می دهم موفقیت ارتباطی‌ با شانس دارد یا نه.

رابطه ی شانس و موفقیت

من خوش‌ شانس بودم که وبسایت نوین بینش را تاسیس کردم زیرا درآمدم‌ از طریق این وبسایت چندین برابر افزایش یافت. پس اگر من این وبسایت را تاسیس نمی‌کردم هیچ وقت به این درآمد نمی رسیدم درست است؟ در نتیجه موفقیت با شانس ارتباط دارد؟ (نگاه کنید به چگونه یک وبلاگ موفق داشته باشیم)

آیا می دانید نوین بینش 7 امین وبسایتی است که من تاسیس کردم؟ قبل از آن من 6 وبسایت راه اندازی کردم و هیچ کدام موفق نشد. من به دلیل راه اندازی یک وبسایت موفق خوش شانس نبودم، من خوش شانس بودم زیرا تلاش کردم تا یکی از وبسایت هایم به موفقیت برسند. (نگاه کنید به ویژگی شخصیتی افراد موفق)

بنابراین شانس هیچ ارتباطی با موفقیت ندارد زیرا اگر به تلاش خود ادامه دهید قطعا در نهایت خوش شانس خواهید بود.

تاجری که پیشتر به آن اشاره کردم در مورد فرصت های تجاری از دیگران سوال کرد تا در نهایت توانست فرد درستی را برای راهنمایی گرفتن پیدا کند اما تصور می کرد به دلیل خوش شانسی با او ملاقات کرده است.

ما همیشه موفقیت و جایگاه نهایی افراد موفق را می بینیم و ادعا می کنیم که او خوش شانس بوده است اما اگر به مسیر موفقیت او نگاهی بیندازیم متوجه می شویم استقامت و تلاش برای افراد موفق خوش شانسی می آورد. (نگاه کنید به افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند)

موفقیت و شانس هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند

چرا بعضی افراد با وجود اینکه به فرصت های خوبی برخورد می کنند بازهم موفق نمی شوند؟ آیا موفقیت ارتباطی با شانس دارد؟

برای رسیدن به موفقیت تنها خوش بودن در برخورد با فرصت ها کافی نیست، شما باید آمادگی استفاده از فرصت ها را نیز داشته باشید.

من اگر درباره ی کامپیوتر ها، طراحی وبسایت و تجارت الکترونیک چیزی نمی دانستم هیچ وقت قادر به استفاده از فرصت های تجارت الکترونیک و راه اندازی این وبسایت نبودم. پس عنصر دوم شانس آمادگی برای استفاده از فرصت ها می باشد.

اگر می خواهید خوش شانس باشید باید برای رسیدن به فرصت مناسب تلاش کنید و در عین حال آمادگی استفاده از این فرصت را داشته باشید.

پس آیا شانس با موفقیت ارتباطی دارد؟

در حقیقت پاسخ شما به درک شما از شانس بستگی دارد. اگر مفاهیم گفته شده را به خوبی درک کرده باشید متوجه می شوید مشکل در درک شما نسبت به شانس است.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

تحقیق در مورد شانس. تعریف شانس. شانس از نظر اسلام. دعا جهت شانس و اقبال. شانس چیست. تقویت شانس