چگونه موفقیت را کسب کنیم

وقتی اولین بار جاده های راه آهن احداث شد مهندسان متوجه شدند خطوط ریلی در نقاط مختلف بدون هیچ دلیل آشکاری می شکند. آن ها با تحقیق بیشتر متوجه شدند نور خورشید باعث انبساط فلز و ایجاد فشار در آن شده و در نتیجه ریل می شکند.

جاده های راه آهن دوباره طراحی شدند و در آن ها شکاف هایی قرار داده شد تا در اثر انبساط به ریل فشار وارد نشود و ریل نشکند.

ممکن است تعجب کنید این مسئله چه ارتباطی با موفقیت دارد؟

پیام داستان ساده است؛ برای رسیدن به موفقیت باید شکست بخورید و روش خود را تغییر دهید تا راه درست را پیدا کنید و موفق شوید.

موفقیت بعد از شکست اتفاق می افتد

تعدا کمی افراد هستند که بعد از اولین تلاش خود موفق شده و اکثر افراد موفق بعد از چندین شکست موفقیت خود را به دست آورده اند.

درصد بالایی از میلیاردر ها در زندگی خود با مشکلات مالی مواجه شده اند. حتی بعضی از آن ها همه ی پول خود را از دست داده و مجبور شده اند از صفر شروع کنند.

یادگیری یعنی اشتباه کردن و دوری از این اشتباهات در آینده. اگر می خواهید راه درست چیزی را متوجه شوید ابتدا باید آن را اشتباه انجام دهید و در نتیجه برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید شکست بخورید.

اولین باری که با دوچرخه یا اسکیت بازی کردید را به یاد دارید؟

چندبار زمین خوردید؟ چندبار اشتباه کردید؟

مطمئن هستم ده ها بار زمین خورده اید تا بالاخره زمانی که از اشتباهات خود درس گرفتید و توانستید به درستی دوچرخه سواری یا اسکیت سواری کنید.

چرا افراد موفق نمی شوند

اگر موفقیت در یادگیری و دوری از اشتباهات است پس چرا همه موفق نمی شوند؟

پاسخ ساده است؛ زیرا اکثر مردم بعد از اولین شکست احساس بدی را تجربه می کنند و افسرده می شوند.

آن ها به جای ادامه ی روند یادگیری و اصلاح اشتباهات تسلیم می شوند، باورهای نادرستی در مورد زندگی در ذهن خود ایجاد می کنند و افسرده می شوند.

تنها تفاوت بین افراد موفق و افراد ناموفق این است که افراد موفق از اشتباهات خود درس می گیرند و تا پایان مسیر به راهشان ادامه می دهند اما افراد موفق بعد از اولین شکست تسلیم احساسات بد خود می شوند و دست از تلاش برمی دارند.

به طور خلاصه، مراحلی که برای رسیدن به موفقیت لازم است به شرح زیر می باشد:

  • کاری انجام دهید!: افرادی که کارهای خود را به تعویق می اندازند یا برای زمان مناسب صبر می کنند هیچ وقت اولین تلاش خود را نکرده و هیچ وقت موفق نمی شوند. همچنین افرادی که از تلاش و موفقیت می ترسند هیچ وقت به خواسته های خود نمی رسند. (نگاه کنید به چرا بعضی افراد امور خود را به تعویق می اندازند)
  • نگاه متفاوتی نسبت به شکست داشته باشید: شکست ها به شما کمک می کنند متوجه شوید راهتان درست نیست. بدون شکست هیچ وقت متوجه اشتباهات خود نمی شوید و به موفقیت نمی رسید.
  • درس از شکست، دوری از اشتباهات و تلاش دوباره: درست بعد از شکست اشتباهات خود را اصلاح کرده و دوباره تلاش کنید.

من نمی گویم موفقیت بعد از دومین و سومین تلاش اتفاق می افتد، اما به شما قول می دهم با چندین تلاش پی در پی موفق خواهید شد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چگونه به موفقیت مالی برسیم

ویژگی شخصیتی افراد موفق

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

راه های موفقیت در کسب و کار. بهترین راه موفقیت. راههای موفقیت. راز موفقیت چیست. رمز موفقیت مردان بزرگ. برای اینده بهتر چه کنیم.