چرا مردم احساسات خود را پنهان می کنند

آیا فردی می تواند شما را دوست داشته باشد و نشان ندهد؟

و اگر چنین باشد چرا باید این کار را بکند؟

آیا منطقی تر نیست فردی که شما را دوست دارد احساساتش را بیان کند؟

فردی که شما را دوست دارد قطعا می خواهد احساساتش را بیان کند اما عوامل روانشناختی متعددی ممکن است مانع او شوند. بعضی از این عوامل به شرح زیر است:

  1. غرور زیاد: اگر فردی غرور زیاد داشته باشد نمی خواهد در مورد احساساتش به شما چیزی بگوید. غرور در این مورد مانع انجام هر کاری می شود مگر اینکه فرد نشانه های آشکاری از منفعت در آن ببیند.
  2. ترس از رد شدن: اگر فردی بیش از اندازه از رد شدن بترسد احساسات خود را نشان نمی دهد. در این مورد فرد حتی اگر بخواهد احساساتش را بیان کند ترس از رد شدن مانع او می شود. (نگاه کنید به درمان ترس از رد شدن)
  3. او یک فرد محتاط است: افراد محتاط بسیار محافظه کار عمل می کنند و تا زمانی که مطمئن نشوند کار درستی انجام می دهند به سختی احساسات خود را بروز می دهند. اگر یک فرد محتاط شک داشته باشد شما از او خوشتان می آید یا نه ممکن است احساسات خود را ابراز نکند.
  4. او نسبت به احساسات خود مطمئن نیست: اگر فردی نسبت به احساسات خود در مورد شما مطمئن نباشد آن را بروز نمی دهد. چنین افرادی معمولا صبر می کنند از درست بودن احساسات خود مطمئن شوند.
  5. ترس از تعهد: افرادی که از تعهد می ترسند معمولا به سختی احساسات خود را بروز می دهند. زمانی که می خواهند احساسات خود را بیان کنند ترس از تعهد مانع آن ها می شود. (نگاه کنید به ترس از ازدواج در مردان و زنان)

چگونه می توان به این افراد انگیزه داد احساسات خود را ابراز کنند

در بسیاری از موارد این افراد به چیزی نیزی دارند که آن ها را به ابراز احساساتشان ترغیب کند. این ترغیب می تواند به شکل یک رفتار خوب از جانب شما باشد.

اگر شما سرد باشید و رفتار دوستانه ای از خود نشان ندهید طرف مقابلتان بیشتر از ابراز احساسات خود می ترسد. در چنین مواردی شما باید او را تشویق کنید که بتواند کار درست را انجام دهد.

توجه داشته باشید لازم نیست برای اینکه فرد در مورد احساساتش صحبت کند احساسات خود را افشا کنید، تنها لازم است مشوق و ترغیب کننده ی او باشید.

چگونه متوجه شوید فردی شما را دوست دارد

لطفا از این اطلاعات عاقلانه استفاده کنید. اگر به دنبال یک رابطه ی عاطفی پایدار هستید این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما است اما اگر می خواهید با دیگران بازی کنید لطفا از این بخش استفاده نکنید.

خبر خوب این است که حتی اگر فردی احساسات خود را پنهان کند با تحلیل زبان بدن او می توانید از آن آگاه شوید. اگر افراد احساسات و اهداف خود را آگاهانه از شما پنهان کنند ضمیر ناخودآگاهشان هرچیزی در ذهن آن ها می گذرد نشان خواهد داد.

یک فرد می تواند آگاهانه هرچه می خواهد بگوید اما نمی تواند حرکات ناخودآگاه خود را کنترل کند مگر اینکه به صورت خیلی حرفه ای تمرین کرده باشد. به عبارت دیگر شما می توانید از طریق تحلیل زبان بدن فردی که دوستتان دارد متوجه احساسات واقعی او شوید.

 

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ بلکه مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورده و به کار بگیرید. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

اهمیت ابراز عشق

آیا عشق کافی است

ارتباط صمیمی با همسر

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

روش های صحیح ابراز علاقه را یاد بگیرید

مشکل در بیان احساسات عاشقانه

نتیجه سرکوب احساسات

تکنیک رها سازی احساسی به جای سرکوب احساس