ثروتمندان چگونه ثروتمند شدند

چه چیزی باعث می شود بعضی افراد ثروتمند شوند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید چه چیزی باعث می شود بعضی افراد ثروتمند و بعضی دیگر فقیر باشند؟ آیا افراد ثروتمند خوش شانس بوده اند؟ آیا ثروتمندان بسته به کسب و کار یا پولی که به ارث برده اند شروع بزرگی داشتند؟ آیا ثروتمندان باهوش تر از دیگران هستند؟ (نگاه کنید به آیا افراد باهوش ثروتمند می شوند)

پاسخ سوال شما هیچ کدام از موارد بالا نیست، اما اگر داستان یکی از جوان ترین ثروتمندان جهان را بشنوید احتمالا به پاسخ سوال خود می رسید.

کامرون جانسون

در سال 1994 میلادی زمانی که کامرون جانسون تنها 9 سال داشت اولین کسب و کار خود را در خانه آغاز کرد؛ او طراحی دعوت نامه های جشن تعطیلات خانوادگی اش را به عهده گرفت. مردم از دعوت نامه ها خوششان آمد و از او خواستند برای آن ها نیز دعوت نامه طراحی کند. در نتیجه او توانست چند هزار دلار پول جمع کند و در سن 11 سالگی کسب و کار آنلاینی برای طراحی و فروش کارت های دعوت راه اندازی کرد.

در سن 12 سالگی جانسون کلکسیون عروسک های خواهر کوچکترش را به قیمت 100 دلار از او خرید و عروسک ها را در سایت ebay به فروش رساند. او توانست 10 برابر مبلغی که به خواهرش داده بود از فروش عروسک ها سود کسب کند. با این موفقیت، او تصمیم گرفت با سازنده ی عروسک ها تماس بگیرد، تعداد زیادی از آن ها را خریداری کرد و در سایت خود و وبسایت ebay آن ها را فروخت.

جانسون توانست در کمتر از  1 سال 50000 دلار پول به دست بیاورد. اما او به جای اینکه با خود فکر کند این مبلغ از چیزی که نیاز دارد هم بیشتر است برنامه ریزی برای شروع کسب و کار بعدی اش را آغاز کرد.

در سال 1997، جانسون یک شرکت تبلیغاتی آنلاین با نام Surfingprizes.com تاسیس کرد. در مدت 3 سال شرکت او توانست به درآمد 15000 دلار در روز برسد. در نتیجه جانسون قبل از اینکه از دبیرستان فارغ التحصیل شود میلیونر شد.

در سال 2007، او یک کتاب به نام “موفق شو و همانطور که می خواهی زندگی کن _ با 19 اسرار اساسی کارآفرینی” نوشت، که به عنوان منبع الهامی برای میلیون ها نفر به یکی از پر فروش ترین کتاب ها تبدیل شد. (نگاه کنید به چگونه بدون سرمایه کارآفرینی کنیم)

کارآفرین جوان چگونه این کارها را انجام داد؟

فکر می کنید جانسون چه کار متفاوتی انجام داد که توانست در سن خیلی پایین میلیونر شود؟ (نگاه کنید به چگونه در نوجوانی پولدار شویم)

  1. کار منبع انرژی است: اکثر مردم می گویند: “من صبر می کنم تا انرژی و فرصت برای شروع یک کسب و کار داشته باشم.” اما افرادی مانند جانسون معتقدند: “من کار می کنم تا انرژی لازم را به دست آورم”. وقتی سخت ترین کار را در لیست کارهای خود انجام دهید، احساس موفقیت در شما انرژی لازم را برای انجام کارهای دیگر فراهم می کند؛ زیرا می توانید مقایسه کنید کاری که انجام داده اید از کارهای پیش روی تان سخت تر بوده و در نتیجه ی انگیزه ی شما برای انجام کارهای ساده تر بیشتر می شود.
  2. بلندپروازانه عمل کنید: یکی از بنیانگذاران شرکت IBM گفته است:” زمانی که این شرکت تازه شروع کرده بود ما تصور یک شرکت میلیونر از آن را در سر داشتیم و همیشه از خود می پرسیدیم در این لحظه چه چیزی برای میلیونر شدن این شرکت لازم است.” به عبارت دیگر برای اینکه کارآمد و حرفه ای عمل کنید منتظر نشوید جهان شما را به چشم یک کارآفرین موفق بشناسد. حتی اگر از هدف خود دور هستید باید به سختی کار کنید، به جزئیات توجه کرده و بلندپروازانه عمل کنید.
  3. سود یا کیفیت؟: اگر به جای تمرکز بر سودآوری به کیفیت خدمات و محصولات خود توجه کنید، سودتان به طور خودکار افزایش خواهد یافت.
  4. آهسته عمل کنید: بی صبری باعث می شود فکر کنید پیشرفت خوبی ندارید و در نتیجه از کسب و کار خود نا امید شده و تسلیم شوید. اما اگر بدانید موفقیت های کوچک، حتی 1% در روز، موفقیت های بزرگتری برای شما خواهند آورد دیگر از کسب و کار خود تسلیم نمی شوید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

چگونه ثروتمند و مشهور شویم

چگونه ثروتمند شویم

ثروتمندترین های دنیا

چرا من ثروتمند نیستم

هنر ثروتمند شدن در 5 سال

زندگینامه افراد ایرانی فقیری که ثروتمند شدند. راز ثروتمندان. راز موفقیت افراد پولدار. راز ثروتمند شدن در ایران. راز موفقیت ثروتمندان ایرانی. راز پولدار شدن بیل گیتس. راز ثروتمندان بزرگ