چگونه در زندگی قوی باشیم

از آنجا که قوی بودن یک موضوع بسیار پیچیده است نمی توان آن را در یک مقاله پوشش داد. در نتیجه من سعی می کنم در هرکدام از مقاله های مربوط به قوی بودن یکی از جنبه های آن را مورد بررسی قرار دهم.

در این مقاله به شما توضیح می دهم چگونه می توانید در زندگی قوی باشید.

شخصیت قوی

تقویت صفات زیر در خود باعث می شود در زندگی تان و نسبت به دیگران فردی قوی باشید. با این ویژگی ها دیگران نیز شما را به چشم یک فرد قوی می بینند:

  • نیازمند نباشید: بعضی افراد برای پذیرفته شدن توسط دیگران دروغ می گویند، بعضی دیگر برای پول به دیگران خواهش می کنند. افرادی نیز هنگام نرسیدن به اهدافشان احساس بدبختی و نا امیدی می کنند. هرچقدر بیشتر به دیگران نیازمند باشید ضعیف تر به نظر می رسید.
  • به انتقاد دیگران واکنش منفی نشان ندهید: اگر فردی قوی باشید انتقاد کردن دیگران بر شما تاثیر منفی نمی گذارد. من نمی گویم به انتقادها پاسخ ندهید، توصیه ی من این است که اجازه ندهید انتقاد دیگران بر شما تاثیر گذاشته و باعث واکنش تند شما شود. (نگاه کنید به انتقاد کردن و قانون جذب)
  • خودنما نباشید: یکی از مهم ترین دلایل خودنمایی نیاز به توجه دیگران است. افراد قوی به توجه و اثبات ارزش خود به دیگران نیازی ندارند. (نگاه کنید به چرا بعضی افراد خود نمایی می کنند)
  • تسلط بر احساسات: افراد قوی کنترل احساسات خود را از دست نمی دهند و هنگام رو به رو شدن با موقعیت های مختلف وحشت زده نمی شوند. چنین افرادی اجازه نمی دهند احساسات بر تصمیماتشان تاثیر منفی داشته باشد.
  • دیگران را سرزنش نکنید: سرزنش کردن دیگران ب هنگام ایجاد مشکل و باور به بد اقبالی و بی انصاف بودن زندگی نشانه ی ضعف شماست. زمانی یک فرد قوی هستید که به جای سرزنش کردن دیگران برای حل مشکل خود تلاش کنید.

برای بررسی جنبه های دیگر قوی بودن می توانید به مقالات لینک شده در پایان مطلب مراجعه کنید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه وابستگی را از بین ببریم

چگونه شخصیت محکمی داشته باشیم

چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم

آیا شخصیت قابل تغییر است

چگونه خود را قوی کنیم