جذابیت در چهره های معمولی

چهره های معمولی بسیار جذاب هستند، حتی گاهی می توان گفت جذابیت در چهره های معمولی از چهره های بسیار زیبا نیز بیشتر است.

همانطور که قبلا گفتم تقارن در صورت می تواند جذابیت چهره را افزایش دهد. اما چهره ی متقارن تنها چیزی نیست که باعث افزایش جذابیت صورت می شود.

تحقیقات نشان داده است چهره ها معمولی نسبت به بقیه ی چهره ها جذابیت بیشتری دارد. چهره ی معمولی یعنی چهره ای که ویژگی به خصوصی ندارد و همه ی اجزای آن کاملا معمولی هستند.

درواقع چهره ی معمولی به چهره ای گفته می شود که ویژگی ها و اجزای آن در چهره ی بیشتر افراد دیده می شود و معمولا چهره ای آشنا برای عموم است.

چرا چهره های معمولی جذاب ترند؟

چه چیزی باعث می شود چهره هایی با ویژگی ها و اجزای معمولی برای ما جذاب تر به نظر برسند؟ (نگاه کنید به روانشناسی جذابیت چهره )

یکی از عواملی که باعث جذابیت یک چهره برای ما می شود این است که مغزمان بتواند آن چهره را به خوبی پردازش کند. چهره ی معمولی اجزای معمولی دارد که در صورت بیشتر افراد دیده می شود در نتیجه پردازش چهره های معمولی برای مغز راحت بوده و آن چهره ها را جذاب تر از چهره های دیگر تشخیص می دهد.

اما این تنها دلیل نیست. همانطور که قبلا اشاره کردم هرچیزی که برای ما آشنا باشد با آن احساس راحتی می کنیم و برایمان جذاب تر خواهد بود. ازآنجایی که چهره های معمولی برای مغز آشنا تر به نظر می رسند با دیدن  چنین چهره هایی احساس راحتی و امنیت می کنیم و در نتیجه این چهره ها برایمان جذاب تر خواهند بود.

چرا افراد در جمع های گروهی جذاب تر هستند

افراد معمولا در جمع های گروهی جذاب تر به نظر می رسند زیرا مغز ما چهره ی آن ها را معمولی پردازش می کند. به عبارت دیگر در یک جمع مغز ما یک چهره ی معمولی را در نظر می گیرد و به همین دلیل دیگران در گروه ها جذاب تر به نظر می رسند. (نگاه کنید به روانشناسی جذابیت ظاهر)

چهره های معمولی بیشتر در ذهن می مانند

وقتی فردی با چهره ای معمولی را می بینید احتمالا بعد ها با دیدن چهره ی مختلف افراد شبیه به آن فرد او را به یاد می آورید.

به دلیل اینکه اجزای چهره های معمولی در صورت افراد زیادی دیده می شود شما با ملاقات با افراد مختلف می توانید آن فرد خاصی را که قبلا دیده اید را به یاد بیاورید. یاد آور شدن این فرد در ذهن شما به طور مداوم باعث می شود او برای شما جذاب تر از دیگران به نظر برسد. در نتیجه چهره ی معمولی یک مزیت برای افراد دارای چنین چهره هایی محسوب می شود.

اثر مجاورت می تواند ذهنی نیز اتفاق بیفتد و نیازی به حضور فیزیکی فرد نیست. در نتیجه هرچقدر بیشتر فردی را در ذهن خود تصور می کنید او برای شما جذاب تر خواهد بود. پس هرچقدر بیشتر با افرادی شبیه به شخص مورد نظرتان ملاقات داشته باشید جذابیت او برای شما بیشتر خواهد بود.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

جذابیت بین فردی

تاثیر لبخند بر جذابیت

چگونه زنی جذاب باشم

چگونه جذاب باشیم

چگونه با اعتماد به نفس شویم

چرا بعضی افراد برای ما جذاب ترند

چرا چهره خشمگین جذاب است؟

روانشناسی جذب زنان