درمان احساس ناامنی

درمان احساس ناامنی

احساس نا امنی، احساس بدی نیست!

مردم وقتی با احساس نا امنی و تزلزل رو به رو می شوند بسیار ناراحت شده و احساس بدی پیدا می کنند. درواقع آن ها تصور می کنند احساس نا امنی یک احساس منفی بوده و هیچ نقشی در زندگی شان ندارد.

با این حال اگر به احساس نا امنی به دقت توجه کنید متوجه می شوید این احساس درواقع نوعی پیام از جانب مغز بوده و سعی دارد در مورد یکی از موارد زیر به شما هشدار دهد:

  1. من توانایی انجام این کار را ندارم
  2. فکر می کنم مسیر حرکتم را اشتباه انتخاب کرده ام
  3. ممکن است هرچیزی را که تا الان به دست آورده ام از دست بدهم

احساس نا امنی یکی از قوی ترین نیروهای انگیزشی است

ما انسان ها با پاداش یا اجتناب از دردها انگیزه می گیریم.

اگر فردی متوجه شود احساس نا امنی تنها یک پیام از جانب مغز است سعی می کند این احساس را با ایجاد اطمینان به خود و افکارش از بین ببرد. مثلا اگر در مورد شغل خود احساس نا امنی می کنید سعی کنید با بهبود مهارت ها و کار بیشتر احساس نا امنی خود را از بین ببرید.

درواقع احساس نا امنی عاملی است که مردم را به سمت دستاورهای جدید هدایت می کند.

اما متاسفانه همه ی مردم هدف احساس نا امنی را در خود درک نکرده و در نتیجه یا برای مدت طولانی با آن زندگی می کنند یا سعی می کنند با راه حل های عجولانه و نادرست مانند سیگار کشیدن، برقراری رابطه ی عاطفی و .. با آن کنار آمده و تنها به خود آسیب می زنند.

حاصل استفاده از  چنین راه حل هایی نتیجه ای به جز افسردگی نخواهد بود! استفاده از راه حل های سریع و نادرست به جای حل مشکل به صورت ریشه ای، باعث انباشته شدن مشکلات شده و در دراز مدت منجر به افسردگی می شود.

درمان احساس نا امنی

اولین قدم برای درمان احساس نا امنی این است که بدانید این احساسات پیامی از جانب مغر شما بوده و سعی دارد به شما نشان دهد باید دوباره به آن اعتماد کنید.

هنگامی که این پیام را دریافت می کنید باید احساسات و افکار خود را نوشته و سعی کنید هرچیزی را که باعث این احساس نا امنی در شما شده است پیدا کنید.

زمانی که یک دلیل پیدا کردید باید برای حل کردن آن برنامه ریزی کنید و اگر ضمیر ناخودآگاهتان باور کند این برنامه قابل اجرا می باشد احساس بهتری خواهید داشت. (نگاه کنید به چگونه با حرف زدن، ضمیر ناخودآگاه را پاکسازی کنیم)

پس برای درمان احساس نا امنی باید با اقدامات درست و به جا ( نه اقدامات سریع و نادرست) دوباره به ذهن خود اطمینان داده و احساس نا امنی را از بین ببرید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

علت پرخاشگری در افراد چیست

نظریه ی نیازهای انسان

احساس ناامنی در رابطه

حقارت، جبران و موفقیت

چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم