دلایل اصلی طلاق

علل شایع طلاق در جهان

همانطور که می دانید رکورد طلاق در ایران شکسته شده است؛ ثبت ۱۷۵ هزار جدایی در سال ۱۳۹۶. سازمان ثبت احوال ایران آمار ازدواج و طلاق سال ۱۳۹۶ را منتشر کرده است. براساس این آمار تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده نسبت به سال ۱۳۹۵، حدود ۸ درصد (۵۱ هزار مورد) کاهش داشته، در حالی که تعداد طلاق‌ها به حدود ۱۷۵ هزار مورد رسیده که بیشترین آمار ثبت شده در تاریخ ایران است.

به دلیل افزایش روز افزون طلاق و شکست در روابط عاطفی در اایران تصمیم گرفتم دلایل اصلی طلاق را به طور کامل نام برده و در مقاله هایی جداگانه شرح دهم. در نتیجه هرکدام از این موارد را می توانید از طریق لینک آن ها به طور مفصل مطالعه کنید.

در این مقاله ها به عوامل و احتمالاتی اشاره می کنم که می تواند موجب نارضایتی از ازدواج و در نتیجه طلاق شوند.

شما هم می توانید از طریق صفحه ی اینستاگرام و تلگرام  ما دلایلی را که فکر می کنید منجر به نابودی یک زندگی مشترک می شود با ما در میان بگذارید.

در ادامه به عنوان و پیوند های مهم ترین عوامل طلاق در جامعه اشاره می کنم:

علل طلاق در جامعه

  • طلاق به علت نارضایتی از زندگی مشترک: در این مقاله در مورد نارضایتی از زندگی مشترک و علل آن توضیح می دهم. همچنین بیان می کنم نارضایتی از زندگی مشترک چگونه می تواند منجر به طلاق شود.
  • اعتیاد عاطفی و طلاق: در این مقاله توضیح می دهم چگونه اعتیاد به عشق می تواند زندگی مشترک شما را نابود کند.
  • طلاق به علت ارتباطات ضعیف: عدم درک درست از خود و همسرتان نتیجه ای جز طلاق نخواهد داشت.
  • طلاق و مشکلات مالی: یکی از اصلی ترین و شایع ترین عوامل افزایش طلاق در جامعه مشکلات مالی می باشد.
  • طلاق به دلیل کمبود اعتماد به نفس: این مقاله در مورد تاثیر طلاق بر اعتماد به نفس شما صحبت نمی کند، بلکه بیان می کند چگونه کمبود اعتماد به نفس می تواند باعث جدایی و طلاق در رابطه و زندگی مشترکتان شود.
  • آیا او به من خیانت می کند؟ در این مقاله نیز در مورد ارتباط بین خیانت همسر و طلاق صحبت نمی کنم. این مقاله به شما نشان می دهد چگونه متوجه شوید آیا همسرتان به شما خیانت می کند یا نه؟

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

طلاق عاطفی چیست و چگونه درمان می شود

طلاق از همسر خیانتکار

چرا همسرم درخواست طلاق کرد

تاثیر دخالت خانواده بر طلاق

سیاست رفتاری در مقابل خانواده شوهر

بعد از جدایی چه باید کرد – بایدها و نبایدها بعد از جدایی