نشانه های یک ازدواج ناموفق

ازدواج با فرد اشتباه

معمولا هر فردی یک بار در زندگی ازدواج می کند و بنابراین خیلی مهم است این ازدواج خوب پیش برود. بسیاری از مردم با افراد اشتباهی ازدواج می کنند و در نهایت یا طلاق می گیرند یا یک زندگی غیر قابل تحمل خواهند داشت.

قبل از برداشتن یک قدم جدی برای ازدواج، باید 100٪ اطمینان حاصل کنید که این کار را درست انجام می دهید و زمان زیادی به فکر کردن اختصاص دهید تا متوجه شوید واقعا چه می خواهید.

در این مقاله نشانه های یک ازدواج ناموفق را به شما معرفی می کنم. اگر این نشانه ها را در رابطه ی عاطفی خود دیدید بهتر است قبل از اینکه قدم جدی بردارید بیشتر فکر کنید.

نشانه های یک ازدواج ناموفق

  1. از تنهایی می ترسید: آیا فقط به دلیل ترس از تنهایی می خواهید ازدواج کنید؟ اگر چنین باشد ممکن است زمان زیادی برای پیدا کردن فرد مناسب خود اختصاص ندهید و احتمالا ازدواج ناموفقی را تجربه خواهید کرد. (نگاه کنید به چگونه از تنهایی لذت ببریم)
  2. فکر می کنید زمان ازدواجتان رسیده است: اگر فقط به این دلیل که فکر می کنید زمان ازدواجتان فرا رسیده است می خواهید ازدواج کنید احتمالا ازد.اج موفقی نخواهید داشت. زمان مناسب برای ازدواج سن شما نیست، زمانی است که فرد مناسبی را پیدا کنید. (نگاه کنید به از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم)
  3. نمی توانید فشار اطرافیان را کنترل کنید: “همه ی دوستانم ازدواج کرده اند، بچه دارند و من هنوز تنها هستم” اگر منطق شما برای ازدواج کردن این باشد احتمالا با اولین فرد اشتباهی که سر راهتان قرار بگیرد ازدواج می کنید.
  4. به عشق نیاز دارید: اگر به دلیل نیاز به عشق ازدواج کنید احتمالا به اولین فردی که به شما عشق و محبت نشان دهد جواب مثبت می دهید، هرچند او برای شما مناسب نباشد. (نگاه کنید به اعتیاد به روابط عاطفی و عشق)
  5. در انتخاب بین دو نفر نمی توانید تصمیم بگیرید: اگر نمی توانید بین دو نفر تصمیم بگیرید کدام را انتخاب کنید پس به هیچ کدامشان علاقه ندارید. اگر فردی برای شما مناسب باشد 100% از او مطمئن خواهید بود و او را با هیچ کس مقایسه نمی کنید. (نگاه کنید به عشق به دو نفر در یک زمان)
  6. نمی توانید تنها بمانید: یکی از معروف ترین مشکلات روانشناختی اعتیاد به رابطه ی عاطفی است که فرد مبتلا به آن نمی تواند تنها و بدون عشق زندگی کند. افرادی که معتاد به عشق باشند معمولا عاشق افراد اشتباهی می شوند زیرا آن ها فقط به دنبال فردی هستند که برای تحمل احساسات ناخوشایند خود هنگام تنهایی به آن ها پناه ببرند.
  7. دقیقا نمی دانید چه می خواهید: زمانی را که مجرد بودید به یاد دارید؟ آیا ایده ی قاطعی در مورد اینکه واقعا از همسر خود چه می خواهید داشتید؟ اگر نه پس با فرد اشتباهی ازدواج خواهید کرد. اگر واقعا نمی دانید چه می خواهید مواد شیمیایی آزاد شده در بدنتان هنگام ملاقات با یک شخص تصمیمات شما را کنترل خواهند کرد.
  8. می خواهید بچه داشته باشید: خوب است که بچه ها را دوست داشته باشید اما اگر تنها به دلیل بچه دار شدن می خواهید ازدواج کنید ممکن است این ازدواج، ازدواج موفقی نباشد.
  9. فکر می کنید که هیچ کس کامل نیست: بله هیچ کس کامل نیست، اما افرادی وجود دارند که برای شما مناسب هستند. به دنبال فردی که کامل است نباشید، اما دنبال کردن فردی که برای شما مناسب است 100% منطقی می باشد.
  10. علائم هشدار دهنده را نادیده می گیرید: اگر علائم هشدار دهنده ی زیادی مانند عدم تطابق در ویژگی های شخصیتی می بینید و آن ها را نادیده می گیرید بدانید که در مورد ازدواج با این فرد ریسک بالایی وجود دارد.

ممکن است این فرد بعد از ازدواج با شما سازگاری پیدا کند؟

ممکن است فکر کنید پیدا کردن یک انسان کامل واقعا سخت است اما ممکن است این فرد بعد از ازدواج با شما سازگاری پیدا کند؟

وقتی می خواهید یک ماشین یا یک خانه بخرید اگر آن ماشین یا خانه کاملا گزینه ی مورد پسند شما نباشد می توانید چند ماه یا چند سال بعد آن را تغییر داده و چیزی را که واقعا می خواهید بخرید. اما ازدواج تصمیمی است که یک بار در زندگی می گیرید و به هیچ عنوان نباید به کمتر از چیزی که واقعا می خواهید قانع شوید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

پیشگویی ازدواج واقعیت دارد

ایا باید رابطه با دوستان را بعد ازدواج قطع کرد؟

بعد از جدایی چه باید کرد – بایدها و نبایدها بعد از جدایی

تاثیر خودشناسی در ازدواج

چگونه ازدواج موفق داشته باشیم

آیا عشق بعد از ازدواج بوجود می آید

تداوم عشق بعد از ازدواج

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه