چرا مردها بی احساس می شوند

وقتی مرد فاصله میگیرد چه باید کرد – آیا زن نیز باید فاصله بگیرد

وقتی مرد فاصله میگیرد چه اتفاقی می افتد و چگونه می شود با فاصله گرفتن از عشق مقابله کرد؟

تا به حال پیش آمده است مردی شما را به این باور برساند که دوستتان دارد و بعد از آن با تغییر در رفتارش خلاف این موضوع را ثابت کند؟

اگر مرد فاصله میگیرد آیا زن نیز باید رفتار متقابل نشان داده و فاصله بگیرد؟

هیچ زنی یا دختری وجود ندارد که در مورد سرد شدن ناگهانی یا فاصله گرفتن مردان از زنان پس از مدتی نشنیده باشد.

بسیاری رابطه ها هستند خیلی زود تمام می شوند و بسیاری معتقدند مردان هستند که زودتر شروع به فاصله گرفتن از زنان می کنند (نگاه کنید به در مقابل تغییر رفتار ناگهانی مردان چه باید کرد).

در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم علت فاصله گرفتن مرد از زن چیست و  چه شده است که مردی فاصله میگیرد. همچنین توضیح می دهیم برای مقابل با فاصله گرفتن از عشق چه باید کرد. در ادامه نیز توضیح خواهیم داد آیا زن نیز در این شرایط باید فاصله بگیرد یا خیر.

چه می شود که مردی فاصله می گیرد

علت فاصله گرفتن مرد از زن می تواند بسیار بیشتر و متعدد تر از مواردی باشد که در اینجا ذکر خواهد شد. به هر حال تحقیقات و پژوهش های نوین بینش نشان داده است که در بیشتر موارد وقتی مرد فاصله می گیرد، یکی از ۴ رویداد زیر و یا چند مورد آن همزمان برای او اتفاق افتاده است:

  • آسیب شخصیتی: ۹۰ درصد افرادی که احساسات مثبت از خودشان نشان می دهند هرگز پاسخی معادل آن را دریافت نمی کنند. وقی فردی رفتار خوبی از خود نشان دهد و در مقابل هیچ واکنش مثبتی دریافت نکند تلاش می کند با رفتارهایی منفی نشان دهد که به طرف مقابل هیچ علاقه ای ندارد. اما درواقع هرچقدر رفتارهای منفی بیشتری از خود نشان دهد علاقه اش را بیشتر ثابت می کند.
  • عدم توانایی در درست کردن ذهن: بسیاری از افراد وقتی به کسی علاقه مند می شوند نمی توانند خود را در مقابل آن فرد کنترل کنند و از هر فرصتی برای ابراز علاقه به او استفاده می کنند حتی اگر قبلا با فردی دیگری که مورد علاقه ی شان بوده آشنا شده باشند. اگر فردی در چنین شرایطی قرار بگیرد علاقه ای که در گذشته به فرد دیگری داشته کاهش پیدا می کند و احساساتش نسبت به فرد جدید بیشتر می شود. این افراد معمولا اعتیاد به عشق دارند.(نگاه کنید به اعتیاد به روابط عاطفی و عشق)
  •  ترس از تعهد: بسیاری از مردم از تعهد می ترسند اما وقتی به کسی جذب می شوند نمی توانند علاقه شان را ابراز نکنند. هنگامی که آن ها به طرف مقابل نزدیک شده و مسئله جدی می شود ترس از تعهد بر آن ها غلبه می کند و در تلاش می کنند از آن فرد دور شده و رابطه را پایان دهند. این افراد همواره با یک نوع تضاد درونی رو به رو هستند در نتیجه کارهای مثبت و منفی را باهم انجام می دهند. یکی از دلایل تغییر رفتار ناگهانی مردان نیز همین امر می باشد.
  • از دست دادن علاقه: دلیل دیگر ایجاد احساسات متناقض در افراد از دست دادن علاقه است. اما خبر خوب این است که اگر فردی علاقه اش را به شما از دست داد می توانید دوباره او را به خود جذب کرده و به رابطه بازگردانید. (نگاه کنید به از دست دادن علاقه در یک رابطه)

برای مقابل با فاصله گرفتن از عشق چه باید کرد

وقتی مرد فاصله میگیرد ایا زن نیز باید فاصله بگیرد؟ پاسخ هم مثبت است هم منفی. در واقع فاصله باید ایجاد شود اما میزان آن، نحوه آن، شدت آن و نوع آن وابسته به متغیر های بسیاری است که نیاز به بررسی کارشناسانه دارد.

در هر صورت نکته ی مهم این است که فاصله گرفتن از مردان باید به صورت مبهم، نامنظم و ناهماهنگ شکل بگیرد. به عبارت دیگر زن نیز باید فاصله خود را حفظ کند اما این بدین معنا نیست که کاملا فاصله را کم کرده و بی وی بی محلی کند.

در واقع به هیچ وجه نباید طوری به نظر برسد که زن واقعا قصد فاصله گرفتن از مرد خود را دارد.

در این شرایط فاصله گرفتن باید به دلیل این باشد که با وجود تمایل به نزدیک شدن به طرف مقابل و وقت گذاشتن برای وی، فرصت کافی وجود ندارد زیرا وی مشغول فعالیت ها و برنامه های خود است.

اگر شما قصد مقابله با فاصله گرفتن مرد خود را دارید و می خواهید مجدد رابطه سرد خود را گرم کنید باید بدانید لازم نیست دروغ بگویید، بلکه واقعا باید فعالیت های خود را افزایش دهید و کاری کنید وقتی کمتری برای مرد مورد علاقه خود داشته باشید. به عبارت دیگر باید برای فاصله گرفتن خود بهانه موجه داشته باشید.

نکته بعد این است که وقتی مرد فاصله میگیرد نباید شما نیز کلا از عشق خود فاصله بگیرید زیرا اینگونه به نظر می رسد که در حال انتقام هستید. بلکه باید نظرم فاصله گرفتن شما با میزان و شدت فاصله گرفتن مرد مورد علاقه تان یکسان نباشد.

اگر او یک ساعت به پیام شما دیر پاسخ می دهد شما بلافاصله پاسخ بدهید و سپس پیام بعدی را یک رب بعد پاسخ دهید. البته نمی شود یک قانون دقیق برای میزان و شدت فاصله گرفتن از عشق تعیین کرد بخصوص وقتی مرد فاصله میگیرد زیرا باید بسیاری شرایط دیگر در رابطه بررسی بشود.

به هر حال تکنیکی که اکنون به آن اشاره کردم یعنی حفظ فاصله با شدت نامتناسب و ناهماهنگ، تکنیکی است که در مقاله قبلی خود به نام ارسال سیگنال های ترکیبی جذب در موردش سخن گفتم که برای اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

نکته مهم ذر این تکنیک این است که مرد مورد علاقه شما نسبت به شما کنجکاو شده و ذهنش درگیر شود زیرا وقتی مردی را به این باور برسانید که بدست آوردن شما سخت اما امکان پذیر است به تلاش برای به رسیدن به شما ادامه خواهد داد.

برای مردان به یک چالش تبدیل شوید

به چالش کشیدن مرد مورد علاقه تان می تواند نقش نیرومندی در جذاب به نظر رسیدن شما داشته باشد زیر با اینکار خودتان را به یک دستاورد تبدیل خواهید کرد.

تلاش برای رسیدن به زن از طرف مرد همیشه باید ادامه پیدا کند. به عبارت دیگر وقتی مرد فاصله می گیرد که دیگر این تلاش برای رسیدن به زن وجود نداشته باشد.

زنان حتی وقتی ازدواج می کنند همچنان باید تلاش کنند این احساس در مردان وجود داشته باشد که برای آن ها تلاش کند.

البته هرگز نباید به طور مستقیم این مسئله را با او در میان بگذارید و مهم تر از آن نباید رفتار سردی از خود نشان دهید زیرا مردها از زنان بی احساس بیزار می شوند بلکه تنها باید به او نشان دهید ارزشمند هستید و مطمئن نیستید طرف مقابل واقعا به شما علاقه دارد.

به زبان ساده باید سعی کنید برای وی تمام نشده باقی بمانید چرا که وقتی پرونده ی علاقه ی شما نسبت به او بسته شود از فکر کردن بیشتر به شما نیز خودداری می کند که در نتیجه باعث کاهش علاقه می شود.

اگر احساسات خود را نسبت به وی ناتمام باقی گذارید باعث می شوید خیلی زود این شخص پیام های مثبت بیشتری برای شما ارسال کند و در نتیجه وابستگی وی نیز به شما بیشتر شود.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

عکس العمل دختر و پسر پس از جدایی در فضای مجازی

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

روانشناسی عقده ی حقارت

تفاوت عشق با سوء استفاده ی عاطفی

چرا تغییر کرد؟ فکر می کردم دوستم دارد