اشتیاق برای موفقیت

شور و اشتیاق چگونه باعث موفقیت می شود

بسیاری از مردم به این فکر می کنند که موفقیت چگونه اتفاق می افتد و افراد موفق چگونه به موفقیت می رسند. خبر خوب در مورد موفقیت این است که هیچ رازی برای رسیدن به آن وجود ندارد.

هر چه بیشتر در مورد داستان های موفقیت مطالعه داشته باشید، بیشتر متوجه می شوید که افراد موفق چه تفکری دارند و چگونه فکر می کنند. زمانی که بتوانید مانند آن ها فکر کنید می توانید مانند آن ها نیز موفق شوید. (نگاه کنید به طرز فکر ثروتمندان)

بسیاری از افراد موفق بارها شکست خورده و با موانع بسیاری برخورد کرده اند اما دوباره روی پای خود ایستادند. اگر موفقیت با شانس ارتباطی داشت پس این افراد نمی توانستند برای دومین بار و سومین بار از اول شروع کنند و موفق شوند.

یکی از مهم ترین ویژگی های فردی که باید برای موفقیت به دست آورد، اشتیاق است. در این مقاله با یک داستان واقعی به شما نشان می دهم چگونه شور و اشتیاق باعث موفقیت می شود.

شور و اشتیاق، موفقیت و مقاومت

عمر هررووی، فردی مصری بود، که اشتیاق زیادی نسبت به اسکیت بازی داشت. او هر روز اسکیت بازی می کرد، سپس یک روز تصمیم گرفت که شرکتی برای فروش اسکیت راه اندازی کند. اما او با یک چالش بزرگ رو به رو بود، هیچ کس در مصر اسکیت بازی نمی کرد (به جز خود او)!

عمر نه تنها می خواست کسب و کار مورد علاقه اش را که همان فروش اسکیت بود راه اندازی کند بلکه تصمیم گرفته بود برای آن بازاری ایجاد کند که تا آن زمان در مصر وجود نداشت! امروزه همه تاجران با ابتدا قبل از عرضه ی محصول نیازهای بازار را ارزیابی می کنند.

عمر تصمیم گرفت ابتدا بازار ایجاد کند و سپس محصول خود را به فروش برساند! عمر هر روز اسکیت بازی می کرد و با حرکات جالب خود به جلب نظر مردم می پرداخت. هر زمان که کسی برای تماشای او می ایستاد عمر از او می خواست اسکیت بازی را امتحان کند.

عمر 1 سال و نیم تلاش کرد تا توانست یک تیم 30 نفره ی اسکیت باز جمع کند. روزی از او پرسیدند چگونه 1 سال و نیم نرخ رشد اسکیت بازان نزدیک به صفر بود به تلاش ادامه دادی و تسلیم نشدی؟

او پاسخ داد: “من به اسکیت علاقه زیادی داشتم و اشتیاقم نسبت آن بسیار بالا بود، واقعا خوشحال بودم که این کار را انجام می دهم حتی اگر پولی از آن دریافت نمی کردم”

در عرض چند سال تیم اسکیت بازان عمر بیش از 7000 اسکیت باز داشت! شرکت عمر، به نام skateimpact، تنها توزیع کننده اسکیت بورد در مصر شد، ارزش آن به میلیون ها پوند رسید و توجه رسانه ها را جلب کرد.

پیام داستان

پیام داستان در مورد قدرت شور و اشتیاق است و درس هایی که باید از آن بگیرید به شرح زیر می باشد:

  1. گاهی اوقات حتی اگر نتیجه نگیرید باید ادامه دهید: عمر 1 سال و نیم بدون هیچ پیشرفتی اسکیت بازی می کرد. در 18 ماه تنها توانست یک تیم از 30 اسکیت باز ایجاد کند! اگر می خواهید در زندگی موفق شوید، باید حتی اگر نتیجه ای نگرفتید به تلاش خود ادامه دهید. اگر استقامت از خود نشان دهید دیر یا زود نتیجه می گیرید. (نگاه کنید به پشتکار و موفقیت)
  2. برای ادامه دادن به تلاش به یک محرک نیاز دارید: بسیاری از مردم به من می گوین برای ادامه دادن و تلاش انرژی ندارند و پاسخ من به آن ها این است: چیزی را پیدا کنید که در آن پرشور هستید. عمر با اسکیت بازی بسیار خوشحال بود حتی با اینکه در سال های اول هیچ پولی به دست نمی آورد. به عبارت دیگر او در مورد سرگرمی اش بسیار پرشور بود و به همین دلیل انرژی لازم برای تلاش را داشت. اگر چیزی را پیدا کردید که در مورد آن پرشور هستید، هیچ مشکلی برای مقاومت در آن نخواهید داشت.
  3. وقتی رویای شما به شدت بزرگ باشد دیگر واقعیت ها دیده نمی شوند: عمر می توانست تسلیم شود زیرا 1. هیچ بازار برای اسکیت در مصر وجود دارد 2. اسکیت یک ورزش عجیب و غریب برای فرهنگ مصر بود 3. بسیاری از مردم او را مسخره می کردند زیرا در سن بالا اسکیت بازی می کرد 4. در 18 ماه تنها توانست یک تیم 30 نفره از اسکیت بازان جمع کند. او می توانست تسلیم شود اما به تلاش ادامه داد و به موفقیت های امروز خود رسید. اگر برای رسیدن به موفقیت و یا رسیدن به یک رویایی خاص جدی هستید، نباید به حقایق توجه کنید. (نگاه کنید به چگونه رویاهایمان را به حقیقت برسانیم)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه های رسیدن به موفقیت چیست

موفقیت بعد از شکست

زبان بدن پسر عاشق در جمع 

راه سریع موفقیت

چگونه موفقیت را کسب کنیم