اگر باهوش هستید چرا ثروتمند نمی شوید

اعتماد به نفس خود را از دست داده اید؟

آیا فکر می کنید باید موفق تر باشید؟

آیا به دلیل اینکه به اندازه ی دوستان و اطرافیانتان ثروتمند نیستید نسبت به هوش و ذکاوت خود دچار تردید شده اید؟

بسیاری از مردم وقتی پیشرفت خود را در زندگی با دیگران مقایسه می کنند اعتماد به نفشان را از دست می دهند. بسیاری از افراد باهوش از خود می پرسند ” اگر باهوش هستم پس چرا ثروتمند نمی شوم؟” و در مقابل این سوال سخت سردرگم می شوند.

در ابتدا این سوال خیلی منطقی به نظر می رسد، اگر فردی باهوش، مقاوم، بلندپرواز و هدف گرا باشد پس باید در نهایت ثروتمند شود درست است؟

جواب منفی است. شما می توانید همه ی خصوصیات بالا را داشته ولی مانند دوستانتان ثروتمند نباشید.

چطور ممکن است چنین شرایطی اتفاق بیفتد؟

دلایل زیر می تواند توضیحی برای این موضوع باشد:

  1. پی بردن به چیزی پیش از زمان آن

بسیاری از مردم چیزهایی را قبل از اینکه زمانش برسد کشف می کنند و به دلیل زمان نامناسب به سختی شکست می خورند. مثلا اولین تبلت مدت ها پیش اختراع شد اما زمانی به موفقیت رسید که بازار برای تولید آن آمادگی داشت. در نتیجه اگر در زمان نامناسب و جلوتر از زمان کاری انجام دهید شکست خواهید خورد.

  1. پی بردن به چیزی دیرتر از زمان آن

بسیاری از افراد باهوش ایده های هوشمندانه ی زیادی داشتند اما چون ایده های خود را کمی دیر ارائه دادند با شکست مواجه شدند. آیا تا به حل به ایده ی یک کسب و کار بزرگی که در حال حاضر فرد دیگری مشغول انجام آن است فکر کرده اید؟ در این صورت ممکن است شما خیلی باهوش باشید اما مشکل زمان بندی شماست نه خودتان.

  1. پی بردن به چیزی درست قبل از اینکه شرکت بزرگ تری وارد آن شود

بسیاری از کارآفرینان باهوش شکست می خورند زیرا چند هفته بعد از اینکه ایده های درخشان خود را آغاز می کنند شرکت های بزرگ و قدرتمند وارد بازار می شوند. گاهی اوقات ممکن است یک ایده ی عالی داشته باشید و بدون اینکه بدانید فرد دیگری در حال کار کردن روی آن است وارد بازار شوید. در این صورت اگر شرکت رقیب شما شرکتی بزرگ و قدرتمند باشد یا ایده ی شما را به شکل بهتری اجرا کند شکست می خورید.

  1. گاهی اوقات یک ایده ی درخشان شانسی به وجود می آید

می دانید چه چیزی بین توییتر و فلیکر مشترک است؟ هر دو پروژه های موفقی هستند اما بیشتر مردم نمی دانند که هر دو شانسی به وجود آمده اند. توییتر و فلیکر هر دو ابزار جانبی در خدمت دیگر پروژه های بزرگ بودند اما ناگهان صاحبان آن ها متوجه شدند که این ابزارهای جانبی می توانند موفق تر از کسب و کار اصلی باشند.

  1. ملاقات با افراد اشتباه

اگر مارک زوکربرگ با دوقلوهای Winklevoss ملاقات نمی کرد، فیس بوک هرگز به وجود نمی آمد و اگر فیس بوک وجود نداشت، Zynga و هزاران شرکت دیگر هم به وجود نمی آدند.

  1. نیازهای اصلی و مهم را پیدا نمی کنید

کلید اصلی شروع یک کسب و کار موفق پیدا کردن مشکلات مهمی است که باعث نا امیدی می شود. اگر یک کارآفرین با مشکل نا امید کننده ای رو به رو شود و تصمیم بگیرد آن را حل کند کسب و کار او آغاز خواهد شد. چه می شود اگر هرگز با مشکل نا امید کننده ای رو به رو نشوید؟ چه می شود اگر سبک زندگی شما به گونه باشد که هیچ وقت چنین مشکلاتی سر راهتان قرار نگیرد؟

  1. نمی توانید با سرگرمی هایتان به یک مشکل یا نیاز مهم برسید

بسیاری از کارآفرینان نیاز مهم بازار را از طریق سرگمی ها و یا به صورت شانسی پیدا کرده اند. اگر سرگرمی های شما نیازهای مهم دیگران را نشان ندهد ممکن است هیچ وقت نتوانید یک کسب و کار موفق راه اندازی کنید.

 

آیا کنترل زندگی در دستان ماست؟

آیا کنترل کامل زندگی مان را داریم؟

آیا می توانیم 100 درصد همه چیز را کنترل کنیم؟

جواب منفی است. همانطور که مشاهده کردید عوامل بسیار زیادی می توانند بر پیشرفت شما در زندگی تاثیرگذار باشند و این عوامل هیچ ارتباطی به هوش، بلندپروازی و سخت کوشی ندارند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

دلایل شکست افراد باهوش در کسب و کار

چگونه ثروتمند شویم

چرا عشق در افراد باهوش متفاوت است

چرا من ثروتمند نیستم

هنر ثروتمند شدن در 5 سال

آیا افراد باهوش ثروتمند می شوند