چگونه در خود شجاعت و اعتماد به نفس ایجاد کنیم

چگونه در خود شجاعت و اعتماد به نفس ایجاد کنیم

چگونه شجاعت و اعتماد به نفس بدست آوریم

آیا شجاع نیستید؟َ

آیا فکر می کنید با غلبه بر ترس های تان فرد شجاع تری می شوید؟

آیا فکر می کنید فردی بزدل و ترسو هستید؟

آیا به دنبال این هستید که چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؟

همه ی انسان ها در موقعیت های مختلف زندگی، ترس را تجربه می کنند. هرچند ترسیدن در برخی موقعیت ها کاملا طبیعی است اما باید ترس هایی که مانع رسیدن شما به اهداف تان هستند یا باعث بروز علائم کمبود اعتماد به نفس می شوند را حتما از بین ببرید.

شجاعت، ترس و اعتماد به نفس

بسیاری از مردم بر این باورند که شجاعت یعنی فقدان ترس اما این باور کاملا اشتباه است. همه ی انسان ها، از شجاع ترین آن ها گرفته تا بزدل ترین شان ترس را تجربه می کنند اما روشی که برای مقابله با ترس استفاده می کنند متفاوت است و همین باعث می شود برخی شجاع و برخی ترسو به نظر بیایند.

انسان شجاع با اینکه ترس را در خود احساس می کند، به راهش ادامه می دهد تا به هدف خود برسد  اما فرد بزدل به محض ترسیدن متوقف می شود. هر دوی آن ها سعی می کنند از احساس ترس دوری کنند. فرد شجاع به این فکر می کند که چگونه اعتماد به نفس خود را با غلبه بر ترس تقویت کند و در نتیجه به جلو حرکت می کند و فرد بزدل تنها با هدف دوری از ترس به عقب بر می گردد.

ترس احساسی است که به شما می گوید:” دیگر نباید ادامه داد.” اما شجاعت می گوید:” باید ادامه داد.”حتی اگر بترسید.

خیلی از افراد شجاعی که اطراف خود می بینید مثل همه مردم ترس را تجربه می کنند اما می دانند چگونه بر این ترس ها غلبه کنند و از آن ها برای افزایش اعتماد به نفس استفاده کنند و به راه شان ادامه دهند.

ترس و باورهای غلط

شخصی را می شناختم که از تاریکی می ترسید چون معتقد بود در تاریکی جن و پری و ارواح زندگی می کنند. او چهل سال از زندگی اش را با ترس از تاریکی گذرانده بود و جرات رفتن به جاهای تاریک را نداشت، در نتیجه همیشه اعتماد نفس پایینی داشت.

یک روز در جاده ای تاریک بنزین خودرو وی تمام شد و مجبور شد تمام شب را در تاریکی بماند تا روز بعد فردی پیدا شود و به کمکش بیاید.

پس از این که یک شب را در تاریکی گذراند متوجه شد در تمام این چهل سال خودش را فریب می داده زیرا هیچ جن و پری آنجا نبود!!

در بسیاری از موارد دلیل نداشتن شجاعت و اعتماد به نفس ما ریشه در باورهای غلط مان درباره ی جهان دارد. به محض این که یک بار با باورهای غلط مان روبه رو شویم شجاعت را در درون خود احساس خواهیم کرد.(نگاه کنید به با نابودی باورهای غلط، استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید)

ترس از خود ترس

چیزی که خیلی از مردم نمی دانند این است که گاهی اوقات ما از ترسیدن می ترسیم. خیلی اوقات دلیل  اینکه از بعضی چیزها دوری می کنیم این است که از تجربه ی خود (“ترس”) می ترسیم.

بر اساس قانون ترس و شجاعت، هر چه بیشتر از ترسی خاص دوری کنید آن ترس بیشتر رشد می کند و شدیدتر می شود. سریع ترین راهکار برای بی پروا شدن و بدست آوردن شجاعت و در نهایت افزایش اعتماد به نفس، رویارویی با ترس های تان است.(همچنین نگاه کنید به چگونه بر احساسات منفی غلبه کنیم)

این ترس های می توانند هر چیزی باشند مثل ترس از تنها شدن، ترس از جدایی و یا حتی ترس از رد شدن. با ترس های خود رو به رو شوید و اجازه ندهید بر شما غلبه کنند. به جای انکار و فرار از ترس های تان سعی کنید با پذیرش واقعیت، ترس ها را شکست دهید. واقعیت های زندگی شما با قلم اراده ی خود شما نقاشی می شوند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی خود را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم؟

چگونه با اعتماد به نفس قدم برداریم؟

عوامل موثر بر اعتماد به نفس چیست؟

علائم کمبود اعتماد به نفس

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس؟

چگونه ثروتمند شویم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم؟

معرفی کتاب

1555 - Copy