دلایل شکست یک کسب و کار

من بیش از 20 بار در کسب و کار شکست خوردم

من مطمئن نیستم که چندبار تلاش هایم با شکست مواجه شد زیرا بارها در کسب و کار جدیدم شکست خوردم اما کاملا مطمئن هستم که بیش از 20 بار برای شروع و موفقیت یک کسب و کار تلاش کردم.

بدون فکر کردن در مورد اینکه چه چیزی در این تلاش ها اشتباه بود نمی توانستم از آن ها عبور کنم. در هر شکست در مورد دلایل و اشتباهات خود فکر کرده، همه ی موارد را تجزیه و تحلیل کردم و در نهایت به 10 مورد کلی رسیدم که این 10 مورد دلایل شکست در کسب و کار را نشان می دهد.

این 10 دلیل را در ادامه برای شما شرح خواهم داد تا بتوانید با دوری کردن از چنین اشتباهاتی یک کسب و کار موفق راه اندازه کنید و مانع شکست در کار خود شوید.

  1. ضعف در ایمان و باور به ایده ی کسب و کارتان

اگر کسب و کار خود را بدون ایمان و اعتماد به ایده ی خود آغاز کرده اید دیر یا زود شکست می خورید و باید کار را ترک کنید. تا زمانی که ایده های خود را باور نکرده اید هیچ کسب و کاری آغاز نکنید. ( نگاه کنید به 5 راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری)

  1. تصور کنید مردم مثل شما هستند

آیا یک ایده ی به خصوص را دوست دارید؟ چه کسی گفته است دیگران هم ایده ی شما را دوست دارند؟ برخی محصولات و خدمات ممکن است راه حل خوبی برای مشکل شما باشد اما مشتریانتان مشکلات متفاوتی دارند که محصول یا خدمات شما نمی تواند آن را حل کند.

  1. کار کردن با یک تیم بد

اگر ایده ی خیلی خوبی داشته اما تیم کاری خوبی در اختیار نداشته باشید بازهم ایده ی شما شکست می خورد. یک تیم خوب برای پیاده سازی ایده به اندازه ی خود ایده اهمیت دارد.

  1. هدف شما برآورده کردن نیازهای مهم و اساسی دیگران نیست

آیا می خواهید یک کسب و کار شبیه کسب و کار های موجود راه اندازی کنید؟ پس شکست می خورید. برای موفقیت در کسب و کار باید نیازهای اساسی و مهم افراد را که دیگران به آن توجه نکرده اند برآورده کنید. چرا کسی با وجود فیسبوک یا اینستاگرام باید به شبکه ی اجتماعی شما بپیوندد؟ (نگاه کنید به نظریه ی نیازهای انسان )

  1. مشتریان خود را درک نکنید

اگر نتوانید مشتریان خود را به خوبی درک کنید نیازهای آن ها را نشناخته و در نتیجه نمی توانید آنچه که مردم به دنبالش هستند را برای آن ها فراهم کنید.

  1. به آنچه انجام می دهید اشتیاق ندارید

بعضی مردم می توانند بدون اشتیاق موفق شوند اما اکثریت آن ها بدون اشتیاق به کارشان شکست می خورند. اشتیاق می تواند شما را در مقابل همه ی موانع حفظ کند.

  1. استراتژی بازاریابی واضحی ندارید

محصول شما هرچقدر هم بزرگ باشد نمی تواند خودش بازار فروش پیدا کند. برای شروع نیازی نیست تحصیلات بازاریابی داشته باشید اما باید برای بازاریابی محصولاتتان برنامه ریزی کنید.

  1. دنبال کردن مد

همه در حال ساخت اپلیکیشن موبایل هستند پس من هم یک اپلیکیشن موبایل درست کنم! این روش تفکر ممکن است شما را در موقعیتی قرار دهد که مناسبتان نیست و به آن تعلق ندارید و در نتیجه شکست می خورید.

  1. تحمل ریسک در شما کم است

شروع یک کسب و کار پر خطر و پر از ریسک است. اگر نمی توانید ضررهای مالی و صورت حساب های پرداخت نشده را تحمل کنید بهتر است قبل ار شروع کار تحمل ریسک را در خود افزایش دهید.

  1. مزیت رقابتی قابل توجهی ندارید

می خواهید یک وبلاگ بسازید؟ میلیون ها وبلاگ وجود دارد. مزیت رقابتی قابل توجه وبلاگ شما که آن را از وبلاگ ها دیگر متمایز می کند چیست؟

شکست خوردن اشکالی ندارد!

شکست خوردن اشکالی ندارد اما بهتر است میزان شکست را در تلاش های خود به حداقل برسانید. در مورد داستان های شکست و موفقیت دیگران مطالعه کرده و از اشتباهات آن ها دوری کنید.

دنیای کسب و کار دشوار است و اگر از نظر روانشناختی 100 درصد برای آن آماده نباشید هر شکست می تواند شما را از درون متلاشی کند. در بعضی موارد ممکن است شکست اجتناب ناپذیر باشد، اما قبل از شروع، باید حداقل بخشی از کار را که مربوط به خودتان است حل کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

چگونه در نوجوانی پولدار شویم

درباره ی ایده های تجاری خود صحبت نکنید

چگونگی تداوم در کسب و کار

چگونه از سایت خود کسب درآمد کنیم

چرا من ثروتمند نیستم

لیست کارآفرینان موفق

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

بررسی علل و عوامل عدم موفقیت کارافرینان در ایجاد کسب و کار جدید. دلایل شکست کسب و کارهای جدید در 5 سال اول. دلایل شکست کارآفرینان. عوامل موفقیت در کسب و کار. شکست در کار. ریسک های کسب و کار. پایش کسب و کار