چگونه شکست ناپذیر باشیم

آیا معتقدید اهدافتان غیر ممکن هستند؟

اجازه دهید با یکدیگر صادق باشیم. زندگی سخت است، گاهی اوقات شما بهترین تلاش خود را انجام می دهید و بازهم نمی توانید به خواسته هایتان برسید. درست مثل Stallone که در فیلم راکی می گوید: ” دنیا تشکیل شده از طلوع خورشید و رنگین کمان نیست، دنیا بسیار کثیف و پست است”

همه این ها واقعیت هایی هستند که قابل انکار نبوده و من آنها را تایید می کنم. من نویسنده ای نیستم که به شما بگویم با مثبت اندیشی همه چیز خوب پیش می رود و با این کار هم خودم و هم شما را فریب دهم، بلکه واقع بینانه در تلاش هستم تا شما را با واقعیت هایی که می دانم راهنمایی کنم.

فکر می کنم که همه ی ما موافق هستیم گاهی اوقات رسیدن به یک هدف خاص غیرممکن به نظر می رسد و بهترین راه حل برای فرد تسلیم شدن است.

فرض کنید شما به شدت می خواهید به چیزی برسید. باور می کنید که نمی توانید آن را به دست آورید و تصمیم می گیرید تسلیم شوید. فکر می کنید پس از تسلیم شدن زندگی تان چگونه خواهد بود؟ اجازه دهید این سناریو را با هم تجسم کنیم. (نگاه کنید به تسلیم شدن از موفقیت)

زندگی پس از تسلیم شدن

در ابتدا ممکن است کمی احساس راحتی کنید زیرا دیگر مجبور به سخت کوشی نیستید. در حقیقت ممکن است احساس کنید بار زیادی از دوش شما برداشته شده است.

با این وجود هنوز هم کمی با تسلیم شدن مشکل دارید. ذهن شما به شدت می خواست چیزی را که برایتان مهم بود به بدست آورید و حالا شما از رسیدن به آن دست کشیده اید.

در چنین مواردی، ذهن شما تلاش می کند بتوانید ثبات روانی و روحی خود را پس از دست کشیدن از خواسته ی مهم تان حفظ کنید.

در این مورد سناریو های مختلفی پیش می آید: ممکن است فکر کنید همه چیز شانسی پیش می رود، ممکن است باهوش تر باشید و این شکست را بخشی از سرنوشت خود در نظر بگیرید و ممکن است کاملا خودتان را گول بزنید و باور کنید هیچ وقت تمایلی برای رسیدن به این هدف نداشتید. (نگاه کنید به چرا من بدشانس هستم)

ذهن شما ممکن است هر روشی را برای اینکه بتوانید احساس بهتری داشته باشید انتخاب کند و همه ی این روش ها عملی خواهد بود اما تا زمانی چیزی باعث شود دوباره هدف خود را به یاد بیاورید و در آن زمان احساس ناراحتی، نارضایتی از زندگی، خلق خوی بد بدون این دلیل آن را بدانید و در نهایت افسردگی خواهید داشت.

سپس با یک روانشناس مشورت می کنید و او به شما می گوید که در ذهن شما اختلالاتی به وجود آمده است و به دارو نیاز دارید. شما استفاده از دارو را شروع به می کنید اما هیچ نتیجه ای نمی گیرید. (نگاه کنید به آیا داروهای ضد افسردگی موثرند)

بعد از مدتی برای بهتر شدن خلق و خوی خود به دنبال روش ها و راه حل های دیگری می روید. اگر به اندازه ی کافی قوی باشید، روش های سالم مانند یوگا، مثبت اندیشی و ورزش را انتخاب خواهید کرد، در حالی که اگر قوی نباشید به عادت های بد، سیگار کشیدن، مشروب خوردن یا حتی استفاده از مواد مخدر روی می آورید.

و مهم نیست که در مسیر مثبت یا در مسیر منفی قرار بگیرید، درد شما از بین نمی رود. احساس شکست می کنید، زندگی برایتان بی معنی خواهد شد، فکر می کنید خودتان را خوب نمی شناسید و ایده های منفی درباره زندگی خواهید داشت.

آیا می خواهید به این شکل زندگی کنید؟

آیا می خواهید اینگونه زندگی کنید؟

آیا این نوع زندگی کردن مورد قبول شما است؟

آیا می خواهید زندگی تان به این شکل ادامه پیدا کند و به پایان برسد؟

فرض کنید پیر شده اید و فرزندان و نوه هایی دارید. آنها از شما می خواهند داستان زندگی خود را برایشان تعریف کنید، آیا این داستانی است که بخواهید برای آن ها بگویید؟

من می دانم که رسیدن به اهداف غیر ممکن به نظر می رسد و به همین دلیل در ابتدای مقاله اشاره کردم زندگی آسان نیست، اما آیا واقعا می خواهید تسلیم شوید و به این شکل زندگی کنید؟

یا می خواهید مانند یک جنگجو زندگی کنید؟

یک جنگجو ممکن است در تمام نبردهایش پیروز نشود اما او همیشه سربلند خواهد بود، زیرا حتی اگر شکست بخورد، باور دارد که برای رسیدن به خواسته هایش به مبارزه ادامه می دهد.

آیا ممکن است که یک جنگجو نتواند به خواسته هایش برسد؟ بله ممکن است این اتفاق بیفتد

اما بین زندگی یک جنگجو و زندگی یک فرد شکست خورده که تفاوت زیادی وجود دارد.

بین زندگی با امید و باور به این که یک روز همه چیز بهتر می شود و زندگی با ترس و تصمیم به اینکه رویاهای خود را دنبال نکنید چون رسیدن به آن ها غیر ممکن است تفاوت زیادی وجود دارد. (نگاه کنید به بازگشت امید به زندگی)

شما می خواهید جزو کدام دسته باشید؟

می خواهید وقتی داستان زندگی خود را تعریف می کنید مردم چه نظری داشته باشند؟

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

شکست مقدمه پیروزی

ویژگی شخصیتی افراد موفق

از شکست تا موفقیت

چگونه شکست را بپذیریم

چگونه با شکست مقابله کنیم