روانشناسی طرز خوابیدن زوجین

آیا بین سبک خوابیدن و شخصیت ارتباطی زوجین ارتباطی وجود دارد؟

اگر یکی از خواننده های همیشگی و دائمی نوین بینش باشید پس این عنوان برایتان عجیب نخواهد بود. اگر بتوانید با کمک چهره شناسی، زبان بدن، موسیقی مورد علاقه، سبک راه رفتن و حتی نوع شخصیت از روی اندام بدن نظر بدهید، پس منطقی است که سبک خواب یک فرد نیز بتواند اطلاعاتی در مورد شخصیت زوجین به شما بدهد.

روانشناسی می تواند شخصیت زوجین را از طرز خوابیدن آن ها تشخیص دهد. سبک خوابیدن زوجین می تواند برخی از ویژگی های شخصیتی شان را علاوه بر اطلاعاتی در مورد راه مقابله با مشکلات زندگی نشان دهد. در این مقاله به شما خواهم گفت که سبک خوابیدن، چگونه با شخصیت زوج تان ارتباط دارد.

طرز خوابیدن زوجین از دیدگاه روانشناسی

موارد زیر توضیح می دهند از دیدگاه روانشناسی سبک خوابیدن زوجین چگونه با شخصیت در ارتباط است:

خوابیدن بر روی شکم: این سبک خوابیدن در میان افراد لجباز و سرکش رایج است. پس از مطالعات روانشناسی، متوجه شدم که افراد لجباز، ویژگی هایی دارند که به دیگران اجازه ندهد آن ها را کنترل کنند. به همین دلیل آن ها به این شکل می خوابند. شخص روی شکم می خوابد تا هنگامی که خواب است به این طرف و آن طرف حرکت نکند (اگر تعجب کرده اید باید بگویم این روش تلاشی برای جلوگیری از کنترل شدن است).

خوابیدن بر پشت: این سبک خوابیدن می تواند نشان دهد که شخص شجاع است. افرادی که دارای ویژگی های شخصیتی مانند شجاعت هستند ممکن است با پشت سر و رو به سمت سقف دراز بکشند.

حرکت کردن بیش از حد هنگام خواب: تعداد حرکات هر شخص هنگام خواب نه تنها اطلاعاتی در مورد شخصیت او می دهد بلکه مشخص می کند آیا این فرد از زندگی اش راضی است یا نه. معمولا افرادی که از زندگی خود راضی هستند در تختشان خیلی کم حرکت می کنند. حرکت بیش از حد هنگام خواب مختص افرادی است که تلاش می کنند زندگی خود را تغییر داده و آن را بهبود دهند.

پوشاندن صورت هنگام خواب: بعضی افراد هنگام خوابیدن صورت خود را می پوشانند. این سبک خوابیدن، انعکاسی از ویژگی های شخصیتی مانند بزدلی و عدم شجاعت است. شخص در چنین مواردی می خواهد از مشکلاتش پنهان شود یا حداقل ضمیر ناخودآگاهش فکر می کند که با پوشاندن صورت خود می تواند از مشکلات فرار کند.

خوابیدن به سمت راست: خوابیدن به یک طرف بدن معمولا نشانه ی شخصیت متعادل است، با این حال، خوابیدن به سمت راست بدن بسیار سالم است زیرا باعث می شود بین ارگان های داخلی بدن هماهنگی ایجاد شود.

تجزیه و تحلیل سبک های خوابیدن و شخصیت

چرا چنین رابطه ای میان سبک های خوابیدن و شخصیت وجود دارد؟

با توجه به روانشناسی فردی، تمام رفتارهایی که یک شخص انجام می دهد به او کمک می کنند به هدف به خصوصی برسد.

این بدان معنی است که اگر فردی در تلاش باشد از مشکلات خود فرار کند، همه ی فعالیت های او نیز برای رسیدن به این هدف و در راستای این تلاش خواهند بود حتی اگر این فعالیت خواب باشد.

به همین دلیل سبک خوابیدن شما می تواند اطلاعاتی در مورد شخصیت و نگرش شما نسبت به مشکلات زندگی ارائه دهد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

شناخت شخصیت افراد از روی رفتار

شناخت شخصیت دیگران

دلیل شخصیت غیر قابل پیش بینی افراد چیست

چگونه شخصیت محکمی داشته باشیم

هویت روانشناختی و بحران هویت

1 پاسخ
  1. من
    من گفته:

    کی گفته زنها جذب موقعیت و ماشین مدل بالا میشن.. من شخصا برام مهم نیست دیگه چون یه بار جذب اینا شدم دیدم اون مرد در عوض روانی و متکبر بود دیگه حالم از اینجور ادما بد میشه… واقعا اسلام ملاکاش عالیه… مرد مومن و خاکی و پاک و زحمتکش و خوش خلق خوبه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *