http://novinbinesh.com/?p=4139&preview=true

افزایش محبت در زوج ها

تاکنون پیام های زیادی از اعضای کانال نوین بینش دریافت کرده ام که در مورد سرد شدن رابطه عاطفی یا احساس خستگی و کسلی در رابطه عاطفی بین زن و شوهر سوال پرسیده اند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال راهی برای جلوگیری از سرد شدن عشق، در رابطه تان می باشید و می خواهید محبت را در زندگی زناشویی خود افزایش دهید پس این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد.

سرد شدن و احساس خستگی از زن یا شوهر خود در رابطه به این معنا نیست که علاقه شما نسبت به همسرتان از بین رفته است. احتمالا فقط زمان آن رسیده که با فعالیت های جالب و جدید رابطه ی عاطفی در ازدواج خود را بهبود ببخشید. راه اندازی یک سرگرمی جدید بهترین روش برای شروع است.

وجود یک سرگرمی جدید موضوعی برای صحبت با یکدیگر را فراهم کرده و همچنین دیدگاه جدیدی نسبت به مسائل مختلف نیز به شما و همسرتان اعطا می کند.

در این مقاله ۶ سرگرمی مفید گرد آوری کرده ام که زن و شوهر ها را به یکدیگر نزدیک خواهد کرد. می توانید از همین امروز آن ها را امتحان کنید.

آشپزی کنید

یادگیری غذاهای جدید چه به سبک ایرانی و چه به سبک فرنگی می تواند سرگرمی بسیار جذابی برای زوج ها محسوب شود. در واقع این روش نه تنها لذت بخش و خلاقانه است بلکه در یادگیری چیزهای جدید نیز به شما کمک می کند.

برای شروع یادگیری این سرگرمی رفتن به کلاس های آموزشی راه خوبی به نظر می رسد. آیا حوصله ی ترک خانه را ندارید؟ هیچ اشکالی ندارد . ویدیو های آموزشی و همچنین کلاس های آنلاین بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند که به صورت رایگان یا با هزینه ای جزئی در این راه به شما کمک خواهند کرد. با کمی تمرین خیلی زود می توانید دستورالعمل های غذایی جدید و جالبی را امتحان کنید.

آشپزی در کنار همسرتان این شانس را به شما می دهد که سلامت رابطه ی عاطفی خود را تضمین کنید. به علاوه آشپزی دو نفره فعالیت گروهی را در شما تقویت می کند زیرا هر سرآشپزی به یک دستیار نیاز دارد.

ورزش کنید

ورزش های مختلف بسیاری هستند که اگر به صورت دو نفری انجام شوند نتیجه ی بهتری به دنبال خواهند داشت. ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، دویدن، وزنه برداری، یوگا و پیاده روی نمونه های از این ورزش های جسمانی می باشند.

از راه های افزایش محبت بین زن و شوهر انتخاب فعالیت هایی سرگرم کننده و چالش بر انگیز است که فرصت حمایت و پشتیبانی از یکدیگر را برای هر دو شما فراهم می کند. هم چنین این فعالیت ها این شانس را به شما می دهند که از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار شده و چیزهایی به دست آورید که تا آن زمان فکر نمی کردید برای تان امکان پذیر باشد.

چه چیزی بهتر از این است که در مسابقه هایی مثل دوچرخه سواری با همسرتان از خط پایان عبور کنید؟

ورزش کردن علاوه بر ایجاد یک ارتباط قوی و عاشقانه بین زن شوهر ها، توانایی آنها را افزایش داده و احساس رضایت بیشتری نیز به همراه می آورد.

زبان بیاموزید

یادگیری زبانی جدید یکی از مفیدترین فعالیت هایی است که می توانید به همراه همسر خود انجام دهید.

تا کنون به این فکر کره اید که به کشور دیگری سفر کنید؟

اگر پاسخ تان مثبت است مکانی انتخاب کنید که برای خود و همسرتان جذاب باشد. هنگامی که مکان مورد علاقه تان را انتخاب کردید درباره ی آن تحقیق کنید. می توانید از برنامه های آنلاین، نرم افزارها و برنامه های مربوط به یادگیری زبان استفاده کرده و زبان کشور مورد نظرتان را به راحتی در خانه یاد بگیرید.

شما در کنار زن یا شوهرتان می توانید یادگیری و تمرین را آغاز کنید. خیلی طول نخواهد کشید تا بتوانید به یک زبان دیگر به همسر خود بگویید”دوستت دارم”.

بازی کنید

یکی از روش های بهبود روابط و افزایش محبت بین زن و شوهر بازی کردن است. همچنین یادگیری یک بازی جدید یکی از بهترین روش ها برای هشیار نگه داشتن ذهنتان است. می توانید بازی های ویدیویی، بازی های آنلاین و یا بازی های دیگری مثل شطرنج و تخته نرد را امتحان کنید.

بسیاری از این بازی ها به فکر زیاد و استراتژی محکمی برای برنده شدن نیاز دارند. این موارد به شما کمک می کنند مهارت های مهم ایجاد رابطه شامل ارتباط برقرار کردن و احترام را در خود تقویت کنید که نتیجه آن افزایش مهر و محبت در محیط خانواده خواهد بود. همچنین این بازی ها به شما چیزهای زیادی مثل کار گروهی را آموزش می دهند.

فرامین مذهبی را انجام دهید

هیچ چیز به اندازه فعالیت مذهبی نمی تواند باعث سرزندگی و شادی در روابط عاطفی شود. صحبت کردن در  مورد اعقادات دینی، طلاوت قرآن و فکر کردن به آیه های آن و همچنین شرکت در مراسم دینی می تواند باعث افزایش احساس روحانی در یک رابطه عاطفی شود. همچنین می تواند باعث افزایش جذابیت زن و شوهر شود. به عبارت دیگر چنین فعالیت هایی می تواند باعث افزایش و تقویت احساس آرامش در رابطه زوج ها شود.

اشیای قدیمی را تعمیر کنید

احتمالا شما نیز مثل خود من اشیای قدیمی بسیاری دارید که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند. اگر چنین اشیایی ندارید وقتی برای تمیز کردن انبار خانه تان همراه با همسر خود اختصاص داده و وسایل قدیمی را که قابل تعمیر هستند پیدا کنید. این مورد یکی از بهترین و موثرترین فعالیت هایی است که می توانید همراه با زن یا شوهر خود انجام دهید.

حتی اگر این وسایل دیگر در خانه ی شما جایی ندارند، می توانید به قصد کسب سود و درآمد آن ها را به فروش برسانید.اگر با همسرتان کارهای خلاقانه انجام دهید و به سمت یک هدف پیش بروید احساس نزدیکی بیشتری با او خواهید داشت.

کتاب بخوانید و فیلم تماشا کنید

بعضی افراد ممکن  است به کارهای فنی مثل تعمیر اشیای قدیمی علاقه نداشته باشند اما در عوض تمایل به مطالعه کتاب داشته باشند. اگر از آن دست از افراد هستید پس داستان ها و رمان های جالب و آموزنده پیدا کنید و با همسر خود به مطالعه مشغول شوید. در مورد مطالعات خود با یکدیگر صحبت کنید و تبادل نظر کنید. ارتباط بیشتر شما با زوج تان تضمینی بر حفظ محبت و عشق در ازدواج است.

اگر هم ترجیح می دهید به جای کتاب، فیلم تماشا کنید هیچ اشکالی ندارد. فیلم ها مناسب پیدا کنید و با یکدیگر تماشا کنید سپس در مورد ان با یکدیگر صحبت کنید. همین فعالیت ساده اگرچه به نظر کم اهمیت است اما اگر از زندگی روزمره شما حذف شود بدین معناست که کانون محبت خانواده رو به کمرنگ تر شدن است.

نتیجه گیری

اصلا مهم نیست چه نوع سرگرمی ای انتخاب می کنید، هر چیزی که بتوانید به عنوان یک زوج انجام دهید رابطه ی شما را عمیق تر خواهد کرد. به یاد داشته باشید لازم نیست سرگرمی های هزینه بر و گران انتخاب کنید. آموزش های بسیاری وجود دارند که می توانید آن ها را در اینترنت جستجو کنید.

به طور کلی می توان گفت سرگرمی برای زوج ها و رابطه شان یک نوع درمان محسوب می شود که به کمک آن می توانند رابطه ی شاد تر و پر محبتی را تجربه کنند. حتی ممکن است با انجام این سرگرمی ها ویژگی هایی در یکدیگر و یا در خودتان کشف کنید که تا کنون به آن پی نبرده بودید.

فراموش نکنید حتی در روابط سردی که عشق و مبحت در آنها کاهش پیدا کرده است امکان بازگرداندن عشق به رابطه وجود خواهد داشت. (نگاه کنید به چرا احساس عشق از بین می رود)

با این سرگرمی ها می توانید به راحتی عشق و شور و هیجان را به رابطه عاطفی خود بازگردانید.

همچنین می توانید یک پروژه مشترک را با یکدیگر شروع کنید و تا اتمام آن با هم همکاری داشته باشید. پروژه های مشترک کاری یا تفریحی می تواند باعث افزایش همکاری و هماهنگی بین زوجین شود.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ بلکه مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورده و به کار بگیرید. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

سیاست رفتاری در مقابل خانواده شوهر

ازدواج مجدد – اگر قصد ازدواج مجدد دارید بخوانید…

ارتباط صمیمی با همسر

نشانه خیانت مردان

 اهمیت ابراز عشق

چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم

دلایل طلاق: ارتباطات ضعیف