چگونه بهترین باشم

دیروز یکی از خوانندگان وب سایت نوین بینش به من پیام داده بود که:

” من به سختی برای پذیرفته شدن در یک موسسه ی خاص تلاش می کنم و درس می خوانم، من امیدم را از دست داده ام زیرا تنها 1% از متقاضیان پذیرفته می شوند و من از درس خواندن خسته شده ام، چه کار می توانم بکنم؟”

این وضعیت برای شما آشنا نیست؟ وضعیتی که تنها 1% به پاداش برسند و 99% باقی مانده رد شوند وضعیت رایجی است. از مصاحبه ی شغلی تا امتحانات ویژه و رابطه ی عاطفی معمولا فقط 1% افراد برنده می شوند.

اکنون سوال اینجاست که چطور می توان بهترین بود؟ یا به بیان دیگر چطور می توان بین آن 1% افراد برنده قرار گرفت؟

چرا بعضی افراد شکست می خورند

اگر می خواهید بین 1% از افراد برنده باشید باید بدانید چرا 99% مردم شکست می خورند. داستان زیر این موضوع را توضیح می دهد:

10 فرد مختلف دانشگاه را با موفقیت تمام کردند. این 10 فرد می خواستند در چند سال به موفقیت مالی برسند اما تنها یکی از آن ها در این زمینه موفق شد.

دو نفر اول بارها تلاش کردند و چون تلاششان هیچ نتیجه ای نداشت تصمیم گرفتند بین راه تسلیم شوند و دست از کار بکشند. نفر سوم تصمیم گرفت در مورد هیچ چیز ریسک نکند. به عبارت دیگر او از شکست می ترسید و در نتیجه بدون اینکه تلاشی بکند شکست خورد. (نگاه کنید به تلاش برای موفقیت)

نفر چهارم راه خود را با اشتیاق زیادی آغاز کرد اما انقدر انجام امور را به تعویق انداخت و وقت تلف کرد که زمان از دست رفت و او نیز به چیزی نرسید. (نگاه کنید به چرا بعضی افراد امور خود را به تعویق می اندازند)

نفر 5 ام و 6 ام توسط دوستان خود سرکوب شدند و باورهای نادرستی داشتند و تصور می کردند هیچ وقت موفق نمی شوند. چنین باورهایی باعث متوقف شدن آن ها شد و هرگز برای خواسته هایشان تلاش نکردند. (نگاه کنید به موفقیت و باور)

نفر 7 ام و 8 ام و 9 ام فکر می کردند موفقیت با خوش شانسی به دست می آید و زندگی نا عادلانه است. در نتیجه آن ها نیز تلاشی نکردند و شکست خوردند. ( نگاه کنید به نقش شانس در موفقیت)

نفر 10 ام سخت تلاش کرد و شکست خورد، او احساس بدی داشت اما بازهم روی پای خود ایستاد و دوباره تلاش کرد. او سال ها تلاش کرد و شکست خورد تا یک روز بالاخره موفق شد بهترین باشد.

آیا می دانید چطور می توان بهترین بود؟

آیا می دانید چطور می توانید بهترین باشید؟

کاری انجام دهید که بیشتر مردم انجام نمی دهند!

اگر می خواهید بین 1% از افراد موفق و برنده باشید باید کاری انجام دهید که 99% دیگر انجام نمی دهند.

این ممکن است توصیه ی سختی به نظر برسد اما اگر رفتار 99% دیگر را بررسی کنید می بینید که آن ها امور خود را به تعویق می اندازند، تسلیم می شوند، باورهای نادرستی دارند و در نتیجه متوقف شده یا به دلیل ترس از شکست هیچ تلاشی نمی کنند.

بهترین بودن به اندازه ی متفاوت بودن ساده است. اگر مانند اکثر افراد ( 99%) رفتار نکنید در میان 1% از افراد برنده خواهید بود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

مقابله با مشکلات و دشواری ها

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

چگونه در برابر مشکلات بایستیم

راه های رسیدن به موفقیت چیست

چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم