برخورد با بی توجهی دیگران

برخورد با بی توجهی دیگران

وقتی همه شما را نادیده می گیرند

آیا همه ی اطرافیانتان شما را نادیده می گیرد؟

آیا دیگران علاقه شان را به شما از دست داده اند؟

آیا می خواهید همه شما را پذیرفته و دوست داشته باشند؟

اگر پاسختان به همه ی سوالات بالا مثبت است نگران نباشید. تنها لازم است کلمه ی “همه ی افراد” را دوباره در ذهن خود تعریف کنید.

همه ی افراد؟

اکنون باید از خود بپرسید آیا شما با همه ی افراد ارتباط دارید؟ یا تعاملاتتان به دسته ی خاص و مشخصی از افراد محدود می شود؟ در بسیاری از موارد متوجه می شوید تعداد کمی از افراد شما را نادیده گرفته و نمی پذیرند اما به دلایل زیر این دسته از افراد را در ذهن خود به همه ی افراد توسعه می دهید:

  • اغلب آن ها را ملاقات می کنید: افرادی که به طور مداوم ملاقات می کنید جامعه ی شما را تشکیل می دهند. اگر این افراد شما را دوست داشته باشند تصور می کنید همه به شما علاقه مند بوده و اگر از شما متنفر باشند تصور می کنید هیچ کس شما را دوست ندارد. در نتیجه اگر توسط تعداد کمی از افرادی که همیشه می بینید مورد بی توجهی قرار بگیرید تصور می کنید همه ی افراد شما را نادیده می گیرند.
  • آن ها برای شما مهم هستند: رد شدن توسط فردی که به او اهمیت می دهید برای شما سخت تر از رد شدن توسط فردی است که برایتان اهمیت چندانی ندارد. فردی که برای شما مهم است درواقع همان فردی می باشد که به او توجه کرده و نظراتش برایتان بسیار حائز اهمیت است.
  • زمان کمتری را در کنار افرادی که به شما توجه می کنند صرف می کنید: درواقع ممکن است افراد زیادی وجود داشته باشند که به شما توجه می کنند اما شما آن ها را فراموش کرده اید. دلیل آن نیز می توانید عدم علاقه ی شما به آن ها بوده یا اینکه کمتر فرصت ملاقات با آن ها را پیدا می کنید. (نگاه کنید به چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم)

چگونه می توان این احساسات را پشت سر گذاشت؟

اگر می خواهید همه ی افراد جامعه شما را دوست داشته باشند باید زمانتان را با همه ی آن ها تقسیم کنید.

باید با افرادی که به شما توجه می کنند وقت بیشتری صرف کنید، حتی اگر به آن ها علاقه مند نیستید. هم چنین لازم است از افرادی که به شما توجه نمی کنند دوری کنید، حتی اگر آن ها برای شما مهم هستند. (نگاه کنید به چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم)

با انجام این کار بیشتر اطرافیانتان کسانی هستند که به شما اهمیت داده و در نتیجه احساس می کنید همه  شما را دوست دارند. بزرگترین اشتباه بسیاری از مردم نادیده گرفتن کسانی است که به آن ها اهمیت می دهند و در مقابل توجه کردن به افرادی است که آن ها را نادیده می گیرند.

اگر واقعا همه ی افراد شما را نادیده می گیرند باید چه کنید؟

آیا می دانید اکثر افراد موفقی که اکنون می بینید در گذشته توسط دیگران پذیرفته نشده و همه آن ها را نادیده گرفته اند؟ بیل گیتس می گوید:” با هرکس که تو را به تمسخر می گیرد به نرمی رفتار کن زیرا او روزی در دسته ی افرادی خواهد بود که به تو خدمت می کنند”

وقتی شما کاری را انجام می دهید که دیگران شجاعت انجام آن را ندارند توسط آن ها مورد تمسخر قرار گرفته و یا در بهترین حالت شما را نادیده می گیرند. به همین دلیل است که بسیاری از ایده های جدید معمولا توسط دوستان و اطرافیان نادیده گرفته می شود و آن را نمی پذیزند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم

چگونه شخصیت دوست داشتنی داشته باشیم

به دست آوردن دل پسرها

چگونه هر فردی را تحت تاثیر قرار دهیم

دلایل پذیرفته نشدن در اولین ملاقات

چرا بعضی بی احساس هستند

اهمیت دادن به فکر دیگران