5 راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری

۵ راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری

۵ روش قطعی برای اینکه به خودمان ایمان پیدا کنیم

همه ی ما می دانیم که یکی از مهم ترین ارکان موفقیت باور به خودمان است و با اهمیت خودباوری آشنا هستیم.

برای تقویت خودباوری باید به یاد داشته باشیم که مسیر موفقیت سرشار از انتقادها، رد شدن ها و شکست ها است و اگر به اندازه ی کافی خودباوری نداشته باشید، ممکن است نتوانید این مسیر را به سرانجام برسانید.

اگرچه بسیاری از ما با این واقعیت آشنا هستیم اما همچنان نمی دانیم چگونه می توانیم یک باور راسخ نسبت به مهارت های خود پیدا کنیم و یا به عبارت دیگر چگونه برای تقویت خودباوری تلاش کنیم.

در این مقاله به شما روش های عملی را می آموزیم که کمک می کند تا به خود ایمان پیدا کرده و باور بیشتری به خود پیدا کنید.

چگونه به خود باوری برسیم

  • موفقیت در امور کوچک ایمان شما را به مهارت هایتان افزایش می دهد: اگر بتوانید در وظایف کوچک موفق شوید، وقتی با وظایف بزرگتری رو به رو شدید خودباوری بیشتری نسبت به خود پیدا می کنید. بیشتر مردم اهداف کوچک خود را دست کم می گیرند بدون اینکه متوجه شوند موفقیت در همین اهداف کوچک می تواند منجر به تقویت خودباوری آن ها و ایجاد اعتماد به نفس شود و کمک کند تا باور بیشتری نسبت به خود پیدا کنند به خصوص اگر آن ها را یادداشت کنند و به یاد داشته باشند.

 

  • از رسانه های مثبت استفاده کنید: مطالعات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی های تحریک کننده می تواند باعث شود در طولانی مدت انگیزه ی بیشتری جهت تقویت خودباوری پیدا کنید. چه اتفاقی می افتد اگر هر روز صبح شخصی ۵۰ یا ۶۰ بار به شما بگوید به هر چیزی که می خواهید می توانید دست پیدا کنید؟ بیشتر مردم توجهی به ترانه ای که می شنوند نمی کنند و نمی دانند گوش دادن به آهنگ های تحریک کننده می تواند باور آن ها را نسبت به خود، هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت افزایش دهد.

 

  • جرات ریسک کردن داشته باشید: بعضی مردم همیشه سعی می کنند در یک شرایط امن زندگی کنند و در نتیجه نمی توانند مهارت ها و توانایی های خود را محک بزنند. هرگز موفق نمی شوید به خودباوری برسید اگر نتوانید این موانع را از بین ببرید و خود را با چالش های دشوارِ زندگی رو به رو کنید. در هر حال یادتان باشد مفهوم خودباوری شناخت این حقیقت است که شما می توانید با مشکلات زندگی خود رو به رو شوید. اکنون، فکر کنید چه مشکلی پیش خواهد آمد اگر به جای حل کردن مشکلاتتان از آن ها فرار کنید؟ به عبارت دیگر مهم نیست که چه مشکلی در زندگی دارید یا این مشکلات به چه اندازه هستند مهم این است که بدانید چگونه هر مشکلی را برای خود حل کرده و از آن ها عبور کنید.

 

  • در مقابل حرف دیگران ایستادگی کنید: چند مرتبه نسبت به انجام کاری هیجان زده شده اید و سپس دیگران شما را قانع کرده اند که از پس انجام آن بر نمی آیید؟ به دلیل همین ناامیدی که دیگران انتقال می دهند، بسیاری از مردم اهداف مهم یا حتی آرزوهایشان را کنار می گذارند و فراموش می کنند. اگر بتوانید در مقابل دیدگاه ها و نظرات منفی دیگران (که معمولا به دلیل ترس های خود آن ها است ) ایستادگی کنید و آن ها را به چالش بکشید، می توانید یک ایمان راسخ به خود پیدا کنید که سبب تقویت خودباوری شما خواهد شد (نگاه کنید به تکنیک هایی برای متقاعد سازی دیگران). قبل از اینکه سایت نوین بینش را راه اندازی کنم بسیاری به من گفتند که ساختن چنین سایتی هرگز نمی تواند باعث موفقیت مالی شود. امروز همین سایت منبع اصلی درآمد من شده است و حتی همه ی شغل های دیگر خود را به خاطر آن کنار گذاشته ام (نگاه کنید به چگونه به حرف های منفی دیگران اهمیت ندهیم).

 

  • اسنادی از دست آوردهای قبلی خود تهیه کنید: وقتی در شرایط دشوار زندگی خود قرار می گیریم، اسیر افکار منفی می شویم که باعث می شود به سختی دست آوردهای گذشته ی خود را به یاد بیاوریم. اگر دست آوردهای خود را یادداشت کنید می توانید هر زمان که به خودتان شک داشتید آن ها را به یاد بیاورید و در نتیجه باور بیشتری به خود پیدا کنید. به علاوه نوشتن دست آوردها به خودی خود می تواند ضمیر ناخودآگاه شما را بهتر قانع کند که موفقیت هایی داشته اید و در نتیجه شما را ارزشمند ارزیابی کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

با باور های منفی که در مورد خود دارم چه کنم

با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی گفتیم باور کنند

استفاده از هیپنوتیزم پنهان در متقاعد کردن دیگران

تاثیر دعا بر موفقیت

چگونه تصورات غلطمان را در مورد خود حل کنیم

اهمیت دادن به فکر دیگران

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب:

1555 - Copy