http://novinbinesh.com/?p=4238&preview=true

راههای فراموش کردن یک نفر

راههای فراموش کردن یک نفر (بر اساس روانشناسی شکست عشقی)

شکست عشقی هم در مردان و هم در زنان موضوعی رایج است. همه ی این افراد به دنبال راه های فراموش کردن یک فرد می باشند. خبر خوب این است که غیر از دعا کردن کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید!! به شما اطمینان می دهم که راه حل تان اینجاست.

اگر شما جزو افراد خوش شانسی بودید که در این صفحه حضور پیدا کرده اید با من همراه شوید تا رازهای درمان شکست عشقی را متوجه شوید و به دیگران نیز کمک کنید.

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

صدها مقالات نامربوط و ن معتبری که در مورد شکست عشقی وجود دارد مرا به نوشتن این مقاله وادار کرد. این مقاله به شما کمک می کند از شکست های عاطفی خود عبور کنید.

اگر می خواهید به سرعت از معشوق خود بگذرید و او را فراموش کنید لطفا تمام توصیه های نا معتبر از جمله “خودتان را مشغول کنید”،”قوی باشید” یا “مسافرت کنید” را فراموش کرده وروی روش هایی که در این مقاله گردآوری شده است تمرکز کنید. بنابر توصیه من ۱۰ روش که به شما کمک می کنند به سرعت از کسی که شما را رها کرده است عبور کنید به شرح زیر است:

امید، به شما بهبودی نمی بخشد: دلیل اصلی موفقیت افراد در کنار آمدن با مرگ عزیزانشان و نا امیدی و شکست افراد در عبور کردن از کسی که رهایشان می کند امید است. ذهن شما هیچ گاه بهبود پیدا نخواهد کرد مگر اینکه اطمینان حاصل کند امیدی به بازگشت وجود ندارد. پس برای اینکه رابطه ی خود را فراموش کنید باید امید تان نیز از بین ببرد. برای بهبودی سریع پس از جدایی نیاز دارید مطمئن شوید که این پایان راه است. بهترین کار برای از بین بردن امید این است که حداقل برای آخرین بار همه ی تلاش خود را جهت بازگرداندن عشق خود و جلوگیری از جدایی انجام دهید ( نگاه کنید به ۵ مرحله ی ساده برای بازگرداندن عشق از دست رفته).

 اعتقادات خود را اصلاح کرده تا سریع تر عبور کنید: فیلم هایی که تماشا کرده اید، آهنگ هایی که گوش داده اید و فرهنگی که در معرض آن قرار گرفته اید باورهایی نظیر “نیمه گمشده” را برای شما ساخته اند. در حالی که طبق ” روانشناسی عشق ” هزاران نفر وجود دارند که می توانید آن ها را به عنوان شریک عشقی خود بپذیرید؛ در واقع دلیل شما برای نپذیرفتن آن ها باورهای محدود کننده ای است که رسانه ها به شما داده اند. بهترین و سریع ترین راه برای گذشتن از کسی که شمارا رها کرده این است که اعتقادات خود را با مطالعه ی بیشتر در باره ی روانشناسی عشق اصلاح کنید. این جزء نکاتی است که حتی برای بازگرداندن و حفظ یک رابطه ی عاطفی موفق باید در نظر داشته باشید زیرا باعث جلوگیری از وابستگی ها و ترس های افراطی می شود که در نتیجه با ضعیف کردن شما احتمال شکست عشقی را افزایش می دهند.

خودتان را مشغول نکنید: یکی از بدترین کارهایی که بعد از شکست عشقی می توانید انجام دهید مشغول کردن خودتان است. در نظر بگیرید که گرسنه هستید؛ آیا مشغول کردن خودتان به شما کمک می کند که روزی غذا خوردن را فراموش کنید؟ مسلما این اتفاق نخواهد افتاد؛ این اقدام فقط باعث افزایش گرسنگی شما می شود. شما نمیتوانید یک مشکل را با این تصور حل کنید که هیچگاه وجود نداشته است، به خصوص اگر پای شکست عشقی در میان باشد. راه درست برای عبور کردن از شکست عشقی روبه رو شدن با آن است. از تکنیک خود صحبتی استفاده کنید و ذهنتان را متقاعد کنید که این رابطه دیگر تمام شده است.

از ایجاد اعتقادات محدود کننده جلوگیری کنید: بسیاری از مردم به محض مواجه شدن با شکست عشقی به انجام کارهایی از قبیل تماشای فیلم های غم انگیز یا گوش دادن به آهنگ های ناراحت کننده روی می آورند. حتی برخی از آن ها نقل قول های غم انگیز را در اینترنت جستجو می کنند. چنین اقداماتی فقط اعتقادات محدود کننده ای را از قبیل “او منحصر به فرد بود” یا “من نمی توانم بدون او زندگی کنم ” در شما تقویت  می کنند و شما را از اینکه بتوانید راحت و سریع از کسی عبور کنید باز می دارند.

زندگی اجتماعی خود را بازگردانید: بسیاری از افراد به محض اینکه وارد رابطه ی عاطفی می شوند از دیگر دوستانشان کناره گیری می کنند. آنها دنیای خود را تنها رابطه عاطفی با معشوق شان می دانند و پس از اینکه رابطه شان به پایان می رسد تمام دنیای خود را از دست رفته می بینند. پس از پایان رابطه تان دوباره با دوستان و بستگان خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانید راحت تر از شکست عشقی عبور کنید.

گریه کنید!: سرکوب احساسات می تواند به افسردگی یا بسیاری از حالات روحی بد دیگر منجر شود. هرگاه احساس می کنید نیاز دارید خودتان را خالی کنید اینکار را انجام دهید بدون اینکه با دادن امید واهی خودتان را فریب دهید.

از فردی که برای مدت طولانی رابطه تان را با او تمام کرده اید دوری کنید: از فیس بوک،اینستاگرام  و دیگر شبکه های مجازی کسی که از او جدا شده اید دیدن نکنید. سعی نکنید به او پیامی بدهید و این باور را که هنوز امیدی برای بازگشت وجود دارد به ذهنتان راه ندهید. سریع ترین راه برای عبور کردن از شکست عشقی این است که به طور کامل امید را ازبین ببرید.

تصاویرتان را بسوزانید: بسیاری از مردم درست بعد از شکست عشقی و فروپاشی رابطه شروع به مرور خاطرات و عکس های دو نفره شان می کنند. این اقدامات ذهن آن ها را به بازگشت امیدوار می کند. به همین دلیل چنین افرادی هیچگاه به سرعت بهبود پیدا نمی کنند. عکس هایتان را بسوزانید و هدیه هایی را که بین شما و معشوقه تان رد و بدل شده است از خود دور کنید. این اقدامات ضمیر ناخودآگاهتان را به این باور می رساند که بهبودی تنها راه باقی مانده است.

از وابستگی به رابطه خلاص شوید: بسیاری از مردم برای خلاص شدن از درد ها و فراموش کردن مشکلات زندگی شان وارد رابطه ی عاطفی می شوند. اگر بتوانید وابستگی خود را به رابطه ی عاطفی مدیریت کنید مطمئنا سریع تر از شکست عشقی عبور خواهید کرد. اگر به جای فرار کردن از مشکلات و پناه آوردن به رابطه یاد بگیرید چگونه با آن ها روبه رو شوید زندگی بهتری خواهید داشت.

چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم

اگر سعی کنید با انجام کارهایی مثل مشغول کردن خودتان ، خوابیدن در کل روز یا حتی استفاده ی دارو ، از مشکلتان فرار کنید تنها شاهد بدتر شدن آن ها خواهید بود.

حتی افرادی که همچنان احتمال بهبودی در رابطه ی شان وجود دارد و برای آخرین بار قصد بازگرداندن شخص مورد نظر خود را دارند باید این نکات را در زمان قطع ارتباط به یاد داشته باشند تا باعث افزایش اعتماد به نفس آنها شود.

اگر همه ی تلاش خود را انجام داده اید پس امید را در از بین ببرید، ذهنتان را متقاعد کنید که این رابطه دیگر تمام شده و خودتان را از اعتقادات و باورهای محدود کننده نجات دهید. اگر اینگونه عمل کنید خواهید دید سریع تر از آنچه که انتظارش را داشتید از شکست عشقی تان عبور می کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک وب سایت ساده و معمولی نیست که اطلاعات سطح پایینی در اختیار شما بگذارد بلکه مکانی است که شما را با تکنیک های موثر آشنا خواهد کرد که توسط علوم روانشناسی بدست آمده است و در قالبی مشخص، واضح و قابل فهم برایتان ارائه شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

عشک یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

چرا مردها بی احساس می شوند

چرا باید به رابطه تان پایان دهید

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته