چرا من ثروتمند نیستم

آیا تا به حال از خود پرسیده اید چرا ثروتمند نیستید؟

احتمالا تصور می کنید چون خوش شانس نیستید ثروتی ندارید اما اجازه دهید به شما چیزی بگویم: آیا می دانید بسیاری از افراد ثروتمند بیش از یک بار همه پول خود را از دست داده اند و دوباره توانسته اند ثروتمند شوند؟

اگر شانس باعث ثروتمند شدن می شد، ممکن بود در نهایت یک یا دوبار باعث موفقیت افراد ثروتمند شود. آیا شانس می تواند به کسی کمک کند 4 یا 5 بار در زندگی همه ی دارایی اش را از دست بدهد و بازهم از نو شروع کرده و ثروتمند شود؟

ثروتمند نبودن شما ربطی به بدشانسی ندارد، این موضوع 100 درصد آن مربوط به سیستم ذهنی و باورهای شما است. در این مقاله به شما کمک خواهم کرد متوجه شوید چرا ثروتمند نیستید.

دلایلی که به شما نشان می دهد چرا ثروتمند نیستید

موفقیت شما در زندگی فقط به سیستم اعتقادی و باورهای شما بستگی دارد.

اگر ثروتمند نبوده و هیچ پولی هم برای شروع نداشته باشید، اما در کنار آن باورهای محدود کننده ای نسبت به ثروت و پول در ذهن شما وجود نداشته باشد، دیر یا زود راهی برای شروع یک کسب و کار کوچک پیدا می کنید و ثروتمند خواهید شد. باورهای محدود کننده ای مانند بد شانسی باعث می شود هیچ تلاشی در زندگی نکنید و هیچ وقت ثروتمند نشوید.

افرادی که بیش از یک بار دارایی خود را از دست داده و بار دیگر آن را به دست آورده اند هیچ باور محدود کننده ای در ذهن خود نداشتند و به همین دلیل توانستند بیش از یک بار موفق شوند.

زمانی یک دوست به من گفت “من ثروتمند نیستم چون زمانی برای شروع کسب و کار خودم ندارم”.

دوست من از این واقعیت آگاه نبود که منابع موجود برای یک فرد بر مبنای باورهایش تعیین می شود. این بدان معنی است که اگر او معتقد بود می تواند زمانی برای شروع کسب و کار خودش داشته باشد، حتما فعالیت هایش را طوری تنظیم می کرد تا این زمان لازم را به دست آورد و کسب و کارش را آغاز کند.

من ثروتمند نیستم زیرا پول بد است!

بارها شنیده ام افراد می گویند «من ثروتمند نیستم زیرا پول بد است و باعث شرارت می شود»

باورهای محدود کننده در مورد پول نیز می تواند مانع ثروتمند شدن شما شود.

اگر فکر می کنید که همه ثروتمندان دزد هستند یا پول باعث می شود از دوستان خود دور شده و تنها شوید هیچ وقت ثروتمند نخواهید بود.

چنین عقایدی معمولا به دلیل محافظت از خویشتن شکل می گیرد. اگر تلاش خود را به اندازه کافی نکرده باشید پذیرفتن اینکه پول باعث شرارت می شود آسان تر از پذیرفتن تنبلی و تلاش نکردن شما می باشد.

ممکن است شما و دوستتان به دلایل متفاوتی ثروتمند نباشید اما ریشه ی همه ی این دلایل باورهای محدود کننده است، حتی اگر این باورهای محدود کننده در شما و دوستتان مختلف باشند.

به جای اینکه از خود بپرسید “چرا من ثروتمند نیستم” و به دنبال پاسخ و توضیح بگردید بهتر است روی هدف برای ثروتمند شدن تمرکز کنید. زیرا پاسخ و توضیح به این سوال نه تنها به شما کمکی نمی کند بلکه باعث می شود بدون اینکه خودتان متوجه شوید باور محدود کننده ای در ذهنتان شکل بگیرد. (نگاه کنید به با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

ثروتمندترین های دنیا

چگونه ثروتمند شویم

نکاتی برای پیدا کردن شغل مناسب

پولدار شدن در کمترین زمان

راز های پولدار شدن