چگونه در کسب و کار خود موفق شویم؟

افراد موفق در سراسر جهان هستند. آنها از کشورهای مختلف، سرگذشت ها و فرهنگ های مختلف می باشند.

هرچند بین این افراد تفاوت های زیادی وجود دارد اما ویژگی های مشترکی باعث موفقیت آن ها شده است. اگر می خواهید در زندگی، در روابط عاطفی یا در کسب و کار خود موفقیت باشید، باید طرز فکر این افراد را درک کرده و مانند آن ها رفتار کنید.

اگر فردی بتواند کاری را انجام دهد پس هر فرد دیگری هم در دنیا توانایی انجام آن کار را دارد، تنها لازم است همان مسیر را طی کند. حتی اگر مسیر متفاوتی را پیش گرفت باید همان طرز فکری را که باعث موفقیت فرد اول شده است داشته باشد.

چگونه موفق شویم

فرض کنید شما با استعداد، خوش ذوق و باهوش هستید اما چندین بار در انجام کاری شکست خورده اید، آیا این احتمال وجود ندارد که امیدتان را از دست بدهید؟ بله احتمال از دست دادن امید برای افراد عادی وجود دارد اما برای فردی که تمایل به موفقیت دارد نه، چنین احتمالی نیست.

آن ها ده ها و حتی صدها بار تلاش می کنند تا به آنچه که می خواهند برسند و هرگز امیدشان را از دست نمی دهند. آن ها انسان های عادی هستند، احساس ترس می کنند، احساسات بد را تجربه می کنند، گریه می کنند و حتی افسرده می شوند، اما همه این احساسات هرگز آن ها را متوقف نمی کند.

اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید، باید یاد بگیرید هنگام شکست امیدتان را از دست ندهید.

وقتی برای اولین بار نوین بینش را راه اندازی کردم همه بر علیه من بودند و می گفتند: “واقعا می خواهی از اینترنت پول در بیاوری؟” در کمتر از 1 سال وبسایت من به درآمد رسید و چندماه بعد درآمد آن چندین برابر شد. اگر امیدم را از دست می دادم هیچ وقت موفق نمی شدم و این وبسایت هرگز وجود نداشت. (نگاه کنید به میلیاردر شدن از طریق اینترنت)

چرا افراد موفق به تلاش خود ادامه می دهند؟

چرا افراد موفق حتی با بارها شکست بازهم به تلاش خود ادامه می دهند؟ صاحبان کسب و کار موفق به رویاهای خود باور دارند و به همین دلیل به شکست به عنوان یک بازخورد نگاه می کنند نه یک خبر بد. (نگاه کنید به شکست مقدمه پیروزی)

آن ها می دانند یک روز رویاهایشان به حقیقت می رسد و به دنبال روشی هستند که آن ها را به آرزوهایشان برساند.

به همین دلیل افراد موفق با شکست نا امید نمی شوند. آن ها روشی را که دنبال کرده اند یک روش اشتباه برای رسیدن به یک هدف ممکن در نظر می گیرند. اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید باید به آن باور داشته باشید در غیر این صورت هیچ کس شما را باور نخواهد کرد.

افراد موفق چگونه بعد از شکست روی پای خود می ایستند؟

گاهی اوقات افراد موفق با مشکلات بزرگی رو به رو می شوند که موفقیت آن ها را به خطر می اندازد. کسب و کارهای موفق گاهی ورشکسته می شوند، ممکن است افراد موفق به دلایل غیر منتظره کسب و کار خود را از دست بدهند و یا به دلیل تغییرات عمده ناگهانی، به نقطه شروع خود بازگردند.

همه ی این افراد بهبود پیدا می کنند و در مدت کوتاهی به جایگاه اصلی خود می رسند. صاحبان کسب و کار موفق چگونه بعد از شکست قدرت خود را پس می گیرند و بعد از اتفاقات فاجعه انگیز دوباره روی پای خود می ایستند؟ به این دلیل که آن ها انعطاف پذیر هستند، باور دارند می توانند سرنوشت خود را رقم بزنند و درمانده نیستند، در نتیجه بعد از هر شکست دوباره روی پای خود می ایستند.

اگر می خواهید در کسب و کار موفق شوید باید انعطاف پذیر باشید و اتفاقات غیر منتظره ی زندگی را بدون احساس شکست و نابودی تحمل کنید.

چگونه قدم های بعدی را تشخیص دهیم

افراد موفق برنامه دارند، حتی ندانند گام بعدی شان چیست مقصد خود را به خوبی می شناسند. آن ها وقتی از مسیر خارج می شوند تنها به کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به مقصد خود فکر می کنند.

اگر می خواهید موفق شوید باید یک برنامه و چشم انداز دقیق به کار خود داشته باشید و بدانید که دقیقا چه می خواهید.

سخن آخر در مورد موفقیت در کسب و کار

افراد موفق کارهای بیشتری از چیزی که ذکر کردم انجام می دهند. آن ها با ترس های خود رو به رو می شوند، افرادی را که به آن ها باور ندارند به چالش می کشند، آنها ریسک می کنند، سخت کوش هستند، زمان خود را مدیریت می کنند، فداکاری کرده و با تمام دنیا مبارزه می کنند تا به خواسته های خود برسند.

موفق شدن در کسب و کار ساده است، خودتان را آموزش دهید مانند افراد موفق فکر کنید تا یکی از آن ها باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

دلایل شکست یک کسب و کار

چگونگی تداوم در کسب و کار

درس هایی از شکست یک کسب و کار

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چطور می توان یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد داشت؟

چگونه در کسب و کار موفق شویم