راز رسیدن به هدف چیست

چرا اگر به تلاش ادامه دهید به هدف خود می رسید؟

در این مقاله قصد ندارم به شما بگویم اهدافتان را بنویسید یا مسیر مشخصی تعیین کنید، می خواهم به شما بگویم چرا بعضی افراد به خواسته هایشان می رسند و بعضی دیگر هیچ وقت نمی توانند این کار را انجام دهند.

بر خلاف تصورات رایج رسیدن به هدف در بیشتر مواقع به این دلیل نیست که شما کار فوق العاده ای انجام داده اید، به این دلیل است که رقیبان شما در این مسیر به اندازه ی کافی تلاش نکرده اند!

وقتی شما به تلاش ادامه دهید و دیگران از آن مسیر خارج شوند شانس شما برای رسیدن به هدف نهایی مسیر بیشتر خواهد بود.

بیایید بیینیم این اتفاق چگونه رخ می دهد.

رسیدن به هدف با تسلیم شدن دیگران

تصور کنید شغل خیلی خوبی به شما پیشنهاد شده است که همه آرزوی آن را دارند. به احتمال زیاد همه ی مردم شهر برای رسیدن به این شغل در رقابت هستند.

آنچه معمولا اتفاق می افتد این است که بعضی افراد معتقدند هرگز نمی توانند به این شغل برسند و در نتیجه هرگز برای رسیدن به آن تلاشی نمی کنند.

گروه دیگری از مردم معتقدند برای رسیدن به این شغل به اندازه ی کافی خوش شانس نیستند و بنابراین آن ها نیز تلاشی نمی کنند. گروه سومی هم هستند که بعد از یک بار تلاش و شکست تسلیم می شوند و به دو گروه قبلی می پیوندند. (نگاه کنید به تلاش برای موفقیت)

افرادی که باقی می مانند بارها تلاش می کنند، شکست می خورند و در نهایت تسلیم می شوند. در ابتدا 10000 نفر برای رسیدن به این شغل رقابت کره اند و اکنون تعداد کمی از آن ها باقی مانده است.

این تعداد کم به دلیل سخت کوشی باقی نمانده اند؛ زمانی که دیگران تسلیم شده و از رقابت خارج می شدند آن ها جایگاهشان را حفظ کرده اند.

بیشتر اهداف زمانی به دست می آیند که شما به تلاش ادامه دهید، حتی اگر تصور کنید شکست خورده اید. اما گاهی اوقات دلیل رسیدن شما به یک هدف این نیست که کار خارق العاده ای انجام داده باشید؛ شما به این هدف رسیده اید زیرا رقیبانتان در این مسیر خیلی زود تسلیم شده اند.

من نمی گویم که تلاش مهم نیست. حتی اگر انعطاف پذیر باشید اما هیچ تلاشی نکنید بازهم شکست خواهید خورد. نکته اینجاست که تلاش شما باید با مقاومت و تسلیم نشدن همراه باشد.

به شما بستگی دارد می خواهید در کدام دسته باشید؛ افرادی که به هدف می رسند یا افرادی که تسلیم می شوند؟

شما باید بیشتر از همه ی افرادی که با شما رقابت می کنند صبور باشید.

شما باید بیشتر از همه ی افرادی که با شما رقابت می کنند انعطاف پذیر باشید.

وقتی دیگران امیدشان را از دست می دهند شما نباید تسلیم شوید. (نگاه کنید به بازگشت امید به زندگی)

وقتی دیگران می ترسند شما نباید فرار کنید.

شما باید بعد از هر شکست بلافاصله روی پای خود بایستید حتی اگر دیگران نتوانند این کار را انجام دهند.

به یاد داشته باشید هر چقدر بیشتر مقاومت کنید رقابت کمتری خواهید داشت زیرا بیشتر مردم بین راه تسلیم شده و از رقابت خارج می شوند.

البته اشتباه برداشت نکرده و فکر نکنید تنها کاری که برای رسیدن به هدف باید انجام دهید منتظر ماندن است.

در کنار انعطاف پذیر بودن باید مشتاقانه برای چیزی که می خواهید مبارزه کنید.

برای یادگیری مهارت های مختلف و کامل کردن خود باید به طور مداوم مطالعه داشته باشید.

و وقتی دیگران شکست می خورند باید بهترین باشید و بیشتر تلاش خود را انجام دهید.

راه رسیدن به موفقیت سخت و پر از موانع است. انتظار شادی و راحتی در این مسیر نداشته باشید زیرا ممکن است به محض اینکه مشکلات از راه برسند تسلیم شوید. البته که مثبت بودن مهم است، اما بخشی از مثبت بودن آماده کردن خودتان برای رویارویی با هرچیزی می باشد.

راز موفقیت در رسیدن به هدف اکنون در دستان شما است. اگر به این توصیه ها عمل کردید قطعا به هدف خود می رسید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

مقابله با مشکلات و دشواری ها

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

راه های رسیدن به موفقیت چیست

راه سریع موفقیت

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

راه رسیدن به هدف چیست. برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد؟. جملات رسیدن به هدف. معنای هدف. راههای رسیدن به موفقیت در زندگی. انشا در مورد راز رسیدن به هدف چیست. انشا در مورد راه رسیدن به موفقیت. رسیدن به هدف در جدول