موفقیت در چیست

چرا دیگران را دنبال می کنیم

من می خواهم موفق شوم.

این عبارتی است که تقریبا از همه ی مردم می شویم.

رسیدن به موفقیت و اثبات خود به دیگران یک خواسته ی طبیعی انسان است. با این حال مردم به دلایل مختلفی به دنبال موفقیت هستند. یکی از دلایل آن این است که نمی دانند موفقیت واقعی در چیست.

برای بسیاری از افراد معمول است که به مردم اطرافش نگاه کرده تا اهداف و نیازهایش را بدون توجه به چیزی که درون خودش وجود دارد تعیین کند.

بسیاری از افراد تنها به دلیل فشار اطرافیان و هم سالان به سمت اهداف بزرگی می روند که برایشان اهمیتی ندارد. زمانی که یک فرد واقعا نداند چه میخواهد، می تواند به راحتی فکر کند خواسته ی او همان خواسته ی دیگران است.

بسیاری از مردم به پول اهمیت می دهند اما آیا موفقیت واقعی در ثروتمند شدن است؟

اگر به این سوال پاسخ بله یا خیر بدهید پس در اشتباه هستید.

پاسخ درست به چنین سوالی این است: “بستگی دارد”.

بستگی دارد

برای اینکه بدانید موفقیت چه معنایی برای شما دارد، باید به سطح مناسبی از شناخت و درک خود برسید. فکر می کنید چرا بسیاری از مردم زمانی که پس از سال ها به اهداف خود می رسند بازهم ناراضی هستند؟

پاسخ بسیار ساده است، آن ها واقعا این اهداف را نمیخواهند، و فقط قوانین دیگران را دنبال کرده اند. اگر تمام خود را صرف پول درآوردن کرده اید و ثروتمند شده اید اما بازهم خوشحال نیستید پس پول برای شما اهمیت زیادی نداشته است.

اگر دوست نداشته باشید بچه دار شوید، اما ازدواج کنید به خاطر فشار دیگران سه فرزند بیاورید هیچ وقت خوشحال نخواهید بود و همیشه احساس ناراحتی و بدبختی می کنید.

اشتباه مردم این است که تصور می کنند شبیه اطرافیانشان هستند، در نتیجه همان اهداف آن ها را دنبال می کنند و در نهایت متوجه می شوند اصلا خوشحال نیستند.

پس موفقیت در چیست؟

جواب درست این است: بستگی دارد

به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

به خواسته های منحصر به فرد شما بستگی دارد.

به شخصیت شما بستگی دارد.

بدون درک و شناخت خود به سختی به موفقیت می رسید

اولین قدم برای موفقیت نوشتن اهداف نیست. اولین قدم برای موفقیت، شناخت اهداف است. بدون درک کامل و شناخت صحیح از خود نمی توانید آنچه که واقعا میخواهید پیدا کنید و در نتیجه هرگز موفق نخواهید شد.

وقتی به شناخت کاملی از خود برسید، می توانید تفاوت بین آنچه را که واقعا می خواهید و آنچه را که فکر می کنید می خواهید ( زیرا دیگران آن را می خواهند )، تشخیص دهید.

اگر در نهایت متوجه شدید بعضی از خواسته های دیگران مانند پول و شهرت، خواسته ی شما هم است این اهداف برای شما مناسب خواهند بود زیرا می دانید که واقعا آن ها را می خواهید.

موفقیت مانند شادی است، تا حد زیادی به شما و نوع شخصیتتان بستگی دارد. هیچ وقت نمی توان یک تعریف مشخص برای شادی پیدا کرد زیرا انسان ها متفاوت اند و با عوامل متفاوتی هم شاد می شوند.

موفقیت هم همین قوانین را دنبال می کند. چیزی را که می خواهید پیدا کنید و به آن برسید. این موفقیت است.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه های رسیدن به موفقیت چیست

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

ایجاد انگیزه برای موفقیت

موفقیت و زمان

راه سریع موفقیت

نکات کلیدی موفقیت در زندگی