چرا موفق نیستم

چرا من موفق نیستم؟

این سوال برای شما آشنا است؟

حتی اگر این سوال را مستقیم از خود نپرسید ممکن است گاهی دستاوردهای خود را با دیگران مقایسه کرده و احساس نارضایتی کنید.

در مقاله ی “چگونه در زندگی موفق شویم” اشاره کردم یکی از مهم ترین عواملی که به شما کمک می کند موفق شوید یادگیری تحمل شکست و حرکت رو به جلو است.

در این مقاله در مورد یکی دیگر از مفاهیم کلیدی که به شما کمک می کند به سوال “چرا من موفق نیستم” پاسخ دهید اشاره می کنم.

استقامت و موفقیت

من ۸ سال تمرین بدنسازی انجام دادم. در طول این دوره متوجه شدم بیشتر افراد تازه کاری که می خواهند عضله سازی کنند مدتی بدون هیچ رشد عضله و پس از آن با رشد سریع عضله مواجه می شوند.

علت اینکه بیشتر افراد با مدت ها تمرین بدنسازی نمی توانند عضله سازی کنند اشتباه انجام دادن حرکات است، تا زمانی که فردی حرفه ای به صورت تصادفی به آن ها برخورد کرده و آن ها را به راه درست هدایت کند.

این افراد هر روز به با شگاه می روند، سخت تلاش می کنند و تمرین ها را به روش اشتباه انجام می دهند و سپس به خانه برمی گردند. بیشتر آن ها امیدشان را از دست می دهند و تسلیم می شوند و تعداد کمی از آن ها به تلاش خود ادامه می دهند.

افرادی که به تلاش خود ادامه می دهند با افراد حرفه ای رو به رو می شوند، شیوه ی صحیح حرکات را یاد می گیرند و آن ها را به روش درست انجام می دهند، در نهایت نیز موفق می شوند.

چرا این افراد موفق می شوند؟

اگر بخواهم دلیل موفقیت این افراد را خلاصه کنم به شرح زیر خواهد بود:

  • آن ها استقامت دارند: آن ها هر روز به باشگاه می روند، ورزش می کنند و هیچ وقت تسلیم نمی شوند حتی اگر ندانند چه کاری باید انجام دهند. (نگاه کنید به پشتکار و موفقیت)
  • آن ها صبور هستند: این افراد حتی اگر موفق نشوند بازهم به تلاش خود ادامه می دهند.
  • آن ها شکست را تحمل می کنند: آن ها پس از چندین ماه بدون پیشرفت امیدشان را از دست نداده و به تلاش خود ادامه می دهند. (نگاه کنید به شکست مقدمه پیروزی)

اگر قدم های افراد موفق را دنبال کنید موفقیت در زندگی سرنوشت شما خواهد بود.

حتی اگر نتیجه ای نگرفتید بازهم برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید، یک روز با فردی آشنا می شوید که راه درست را به شما نشان می دهد و شما موفق خواهید بود.

تصور کنید فردی که می خواهد عضله سازی کند دیگر به باشگاه نرود، چگونه ممکن است با فردی که او را به راه درست هدایت کند رو به رو شود و به موفقیت برسد؟

یک فرد ممکن است با اولین تلاش خود موفق شود اما بیشتر افراد نمی توانند قبل از رو به رو شدن با چندین شکست به موفقیت برسند، به همین دلیل استقامت یکی از مهم ترین عوامل رسیدن به موفقیت است.

اگر بارها به دری بکوبید بالاخره یک روز فردی این در را به روی شما باز خواهد کرد. ممکن است ۱۰۰ ها روش را برای باز کردن در امتحان کنید و موفق نشوید اما به تلاش ادامه دهید زیرا حتما روزی این در باز خواهد شد و شما به هدف تان می رسید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

۵ مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

ویژگی شخصیتی افراد موفق

چگونه موفق باشیم

کمالگرا

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست

برای موفق شدن چه باید کرد