چرا مردها سرد می شوند

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

چرا مردها بی احساس می شوند

مطمئنم بارها این جمله را با خود تکرار کرده اید: من مطمئنم که ما عاشق هم بودیم و یکدیگر را دوست داشتیم و سپس این سوال برای تان پیش می آید: “چرا مردها احساس عاشقانه اولیه خود را از دست می دهند و سرد می شوند؟

نه فقط مردانی که بعد از چند ماه با هم به تفاهم نمی رسند و سرد می شوند بلکه می خواهیم بدانیم چگونه ممکن است مردی که مدت ها به همسر خود عشق می ورزیده ناگهان بی احساس شود و شروع به فاصله گرفتن کند؟

قبلا گفتم که نیازهای مهم ضمیر ناخودآگاه ما را به ویژگی های شخصیتی همسرمان جذب می کند. در مقاله ی الگوی عشق چیست توضیح دادم در الگوی عشق نیازهایمان در کنار هم قرار می گیرند و لیستی از ویژگی های شخصیتی فردی را که به او جذب می شویم تعیین می کنند.

به عبارت دیگر وقتی مردی به شما احساس پیدا می کند و جذب می شود یعنی نیازهای مهم وی و چیزی را که می خواسته در شما پیدا کرده است. به عبارت دقیق تر الگوی عشق وی با شما سازگار بوده است (نگاه کنید به چرا عاشق می شویم – بر اساس روانشناسی عشق).

اکنون سوال اینجاست چرا مردانی که با زن خود سازگار می شوند بعد از چند سال دچار سردی عاطفی می شوند؟

دلایل سرد شدن مردان در رابطه

فرق نمی کند در یک دوستی معمولی با همجنس خود قرار داشته باشید و یا زن و شوهری باشید که رابطه عاشقانه شان رو به سرد شدن است، در هر حال از بی احساس شدن مردی که روزی سرشار از محبت و عشق بود احساس بسیار آزاردهنده ای در شما ایجاد می کند.

وقتی تغییری در رفتار یا برخورد ما صورت بگیرد و یا الگوی عشق در مرد مورد علاقه مان تغییر کند، دگیر نیازهای ناخودآگاه شریک دلدادگی مان برطرف نمی شود و همین امر باعث سرد شدن رابطه عاشقانه می شود. (نگاه کنید به ۱۰ دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان)

فرض کنید شما دیگر مثل سابق نمی توانید بعضی رفتار مرد مورد علاقه تان را تحمل کنید. در نتیجه با سرکوب احساسات یا تخلیه احساسات به صورت خشم رفتاری متفاوت با قبل از خود نشان می دهید. اکنون آن آرامش و سیگنال جذب که قبلا از سوی شما ارسال می شود از بین رفته است.

در عوض با تخلیه هیجان به صورت خشم و یا سرکوب احساسات، باعث ارسال سیگنال های منفی به ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل شوید. به عبارت دیگر با تغییری که در شما صورت گرفته است باعث می شوید نیازها برطرف نشده و در نتیجه سردی در رابطه عاشقانه پدیدار شود ( نگاه کنید به تکنیک رهاسازی احساسی به جای سرکوب احساسات).

یشتر زنانی که وارد روابط عاطفی می شوند دانش کافی و درستی ندارند و حتی نمی دانند سیگنال های جذب والگوی عشق مردان چیست. در نتیجه عشق را از زندگی زناشویی خود پاک کنند.

فاصله گرفتن مرد از زن به دلیل کشف اطلاعات جدید

مردی ممکن است پس از سال ها در مورد همسر خود اطلاعات جدیدی کشف کند و دیگر نخواهد یک لحظه هم به این رابطه ادامه دهد. اگر مردی متوجه شود کشفیات جدیدش با الگوی عشق او سازگار نیست، از زن خود فاصله می گیرد و حتی ممکن است بی احساس شود.

در این موارد بیشتر افراد معتقدند باید با سردی مردان مقابله کرده و رابطه عاشقانه را در مسیری صحیح حفظ کنند. اگر به اندازه کافی در ارسال سیگنال های  ترکیبی جذب مهارت داشته باشید و بتوانید ذهن عشق خود را مدام درگیر خود کنید می توانید از این مرحله به سلامت عبور کنید.

سرد شدن رابطه زن و شوهر به دلیل دخالت اطرافیان

پدر، مادر، برادر، خواهر و یا دوست شوهر تان می تواند در ارسال سیگنال های منفی به او نقش مهمی داشته باشد. این بدین معنا نیست که ما هیچ نقشی نداشته ایم اما گاهی اوقات دیگران اهرمی تقویت کننده برای سرد شدن رابطه بین زن و شوهر می شوند.

بیشتر مردان معمولا در مورد احساساتشان با نزدیک ترین فرد زندگی خود مشورت می کنند تا بتوانند نظر آنها را نیز جویا شوند. دوستان نزدیک، اقوام و خانواده قوی ترین منبع برای قانع کردن دیگران است (نگاه کنید به مقابله با دخالت خانواده در زندگی زناشویی).

برای مثال به سادگی می توانند ویژگی منفی شما را بزرگنمایی کنند و طرف مقابل را قانع کنند که شما فرد مناسبی نیستید یا بهترین از شما برای او وجود دارد.

یا اگر در آغاز یک رابطه هستید خانواده و نزدیکان وی می توانند به سادگی شوهرتان را قانع کنند رفتار ها و علائمی که شما در پاسخ به عشق او ارسال می کنید معنی خاصی ندارد و در نتیجه باعث می شوند آن فرد سرد شده و عقب نشینی کند.

اگر در مراحل اولیه عاشق کردن هستید باید بدانید که در بیشتر شرایط ( مثل شرایطی که در بالا توضیح دادم) مرد مورد نظر ممکن است قبل از نشان دادن بیشتر علائم عقب بکشد.

ولی جای نگرانی نیست؛ تنها کافی است این رفتار و نشانه ها را زیر نظر بگیرید. هر زمان موقعیت مناسب آن فرارسید شهامت خود را بدست آورید و در مورد احساساست خود صحبت کنید.

چه قبل از شکل گیری یک رابطه و چه در طی آن اجازه ندید دیگران رابطه شما را خراب کنند. به یاد داشته باشید یکی از اصلی ترین دلایل بی احساسی و عقب نشینی مردان تاثیر منفی دخالت های دیگران است.

جلوگیری از سردی عاطفی مردان

اگر می خواهید رابطه ی خوب و پایداری داشته باشید تنها انتخاب شما این است که دانش خود را در مورد روانشناسی عشق افزایش دهید. وقتی بدانید جذب شدن و تنفر چگونه اتفاق می افتد می توانید جلوی سرد شدن مردان را بگیرید و برای پایداری رابطه ی خود اقدامات درستی انجام دهید.

اگر با مرد مورد علاقه خود که اکنون نسبت به شما بی احساس شده است همچنان در ارتباط هستید باید به شما بگویم که فرصت های بیشماری برای جلب مجدد محبت وی در مقابل تان وجود دارد.

اما اگر ارتباط شما کامل قطع شده است و مثلا طلاق گرفته یا کاملا جدا شده اید وضعیت تان سخت تر خواهد بود اما همچنان فرصت هایی استثنایی وجود دارد که می توانید برای خود ایجاد کنید.

در پایان مجدد تاکید می کنم که از بین رفتن احساس عشق یک امر طبیعی است. همانطور که در راه های برگرداندن عشق از دست رفته توضیح داده ام، جدایی یا سرد شدن در هر رابطه عاشقانه موفقی ضروری است و می تواند به پایداری مستمر رابطه – ازدواج – کمک کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به دسته بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

علت و درمان بی میلی مرد به زن

عواملی که باعث بازگشت عشق می شود

درمان زخم های احساسی

نشانه های خیانت عاطفی همسر

چرا تغییر کرد؟ فکر می کردم دوستم دارد

فکر می کردم دوستم دارد اما از من جدا شد