چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم

چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم

قانون تماس ممنوع بعد از شکست عشقی در مردان و زنان

قانون تماس ممنوع چیست؟ آیا این قانون می تواند در کنار آمدن با شکست عشقی و یا ترمیم رابطه موثر باشد؟

قانون تماس ممنوع قانونی است که بر اساس آن فرد بعد از شکست عشقی و جدایی هیچ نوعی تماسی با طرف مقابل برقرار نکرده و به تماس او نیز نباید پاسخ دهد. اما سوال مهم اینجاست که آیا این قانون موثر است یا ممکن است نتیجه ی بدتری به همراه داشته باشد؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید چند نکته مهم درباره ی درباره ی شکست عشقی و مقابله با آن را با هم مرور کنیم.

تاثیر قانون تماس ممنوع در مقابله با شکست عشقی

در مقاله ی تاثیر ترانه های مختلف در ترمیم شکست عشقی توضیح دادم یکی از دلایل اصلی ناتوانی مردم در درمان افسردگی شکست عشقی و بهبودی پس از جدایی این است که طرف مقابل را در  ذهن و فکر خود حفظ کرده و تمام وقت خود را به فکر کردن به او اختصاص می دهند. در نتیجه ضمیر ناخودآگاه نمی تواند دوری از او را پذیرفته و فراموشش کند.

اگر زمان زیادی را به فکر کردن به عشق قبلی، رویاپردازی درباره ی رابطه با او و گوش دادن به ترانه های غمگین و عاشقانه اختصاص دهید، حتی در صورتی که با او تماسی نداشته باشید، قانون تماس ممنوع تاثیری نخواهد داشت. مسئله تماس نگرفتن با طرف مقابلتان نیست بلکه باید ضمیر ناخودآگاهتان را متقاعد کنید که دیگر هرگز به او فکر نکند.(نگاه کنید به کنترل ضمیر ناخودآگاه)

درواقع به شرط آنکه افکارتان را در مسیر نادرستی قرار ندهید می توانید هر شخصی را، حتی اگر هرروز با او در ارتباط باشید، در کمترین زمان ممکن فراموش کنید.

در کارگاه های راهنمایی درباره  شکست عشقی یکی از سوالات رایج افراد این است که چه مدت بعد از جدایی باید بر اساس قانون تماس ممنوع رفتار کرد؟

این سوال اصلا سوال درستی نیست! بعد از جدایی و شکست عشقی اگر ضمیر ناخودآگاهتان را متقاعد نکنید که این رابطه تمام شده است یا گوش دادن به ترانه های غمگین فکر کردن به طرف مقابل و رویاپردازی درباره ی او را متوقف نکنید قانون تماس ممنوع هیچ تاثیری نداشته و هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

چانه زنی ممنوع در مقابل قانون تماس ممنوع

در مقاله ی مراحل بهبودی پس از جدایی توضیح دادم که بهبودی زمانی آغاز می شود که افراد از مرحله ی سوم از مراحل شکست عشقی یعنی چانه زنی عبور کرده و پایان رابطه شان را بپذیرند.

اگر چانه زنی را حتی در ذهنتان متوقف نکنید قانون تماس ممنوع هم نمی تواند تاثیری در بهبودی شما داشته باشد.

پس بهتر است  باورهای خود را درباره ی شکست عشقی اصلاح کرده و قانون جدید و موثری را به نام ” چانه زنی ممنوع” جایگزین قانون تماس ممنوع کنید.

به محض اینکه چانه زنی را متوقف کنید خواهید دید که در کمترین زمان شکست عشقی را فراموشش کرده و زندگیتان روال عادی خود را به دست می آورد.

تاثر قانون تماس ممنوع در ترمیم رابطه

آیا قانون تماس ممنوع برای ترمیم رابطه ی عاطفی موثر است؟

بر اساس روانشناسی عشق برای جذب فرد مورد علاقه تان بایدبه او نزدیک شده  و سعی کنید او را تحت تاثیر قرار دهید و زمانی که به شما علاقه مند شد از او فاصله بگیرید. با این کار می توانید احساسات او را نسبت به خود تشدید کنید.

در نتیجه بعد از جدایی باید تا زمانی که طرف مقابل به شما علاقه ای ندارد به او نزدیک شده و توجهش را جلب کنید. بعد از آن برای افزایش شور و اشتیاق او نسبت به خود باید فاصله گرفته و قانون تماس ممنووع را اجرا کنید.

اگر این حقایق را درک نکرده و این قانون را به شکل صحیح اجرا نکنید نه تنها به شما کمکی نمی کند بلکه بر علیه شما عمل خواهد کرد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تحمل غم جدایی

چگونه از تنهایی لذت ببریم

چگونه در برابر مشکلات بایستیم

راه های مقابله با شکست عشقی

فراموش کردن عشق قبلی

فکر می کردم دوستم دارد اما از من جدا شد