چگونه شخصیت محکمی داشته باشیم

چگونه شخصیت محکمی داشته باشیم

چرا بعضی افراد هیچ گاه سرخورده و شکسته نمی شوند؟

چرا بعضی اوقات بسیار آسیب پذیر می شوید؟

چگونه یک فرد می تواند شخصیت محکمی داشته باشد؟

سرسخت بودن در زندگی به این معنا است که پیرو این است که از لحاظ روانی و ذهنی محکم و سرسخت باشید. مزیت این افراد نسبت به دیگران درمتکی بودن به ذهنشان است.

در این مقاله به شما نشان می دهم چگونه شخصیت سرسختی داشته باشید.

چه چیزی شما را ضعیف می کند

تنها عاملی که باعث ضعف در مردم می شود باورهایشان است. تفاوت بین یک فرد با انگیزه و یک فرد نا امید در باورهایشان است.

یک فرد عصبانی معتقد است دیگر امیدی وجود ندارد. یک فرد مضطرب نیز معتقد است تلاش هایش برای رسیدن به اهداف کافی نیست. در نهایت همه چیز به باورها و اعتقادات ما بازمی گردد.

بنابراین برای اینکه شخصیت سرسختی داشته باشید ابتدا باید سیستم اعتقادی و باورهای خود را بررسی کرده و هرچیزی را که مانع سرسختی شما می شود پیدا کنید و آن را تغییر دهید. (نگاه کنید به با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید)

فرقی ندارد این باورها را از فرد دیگری آموخته یا نتیجه ی تجربیات گذشته ی شما باشند، باید آن ها را از بین ببرید. (نگاه کنید به غلبه بر احساسات منفی)

زخم های احساسی شما را ضعیف می کنند

همانطور که بازوی آسیب دیده باعث می شود نتوانید خیلی خوب از دستتان استفاده کنید، زخم های احساسی نیز باعث می شود خیلی چیزها را بدتر از آنچه که به نظر می رسند ببینید.

تصور اینکه هیچ کس شما را دوست ندارد، یا شما همیشه یک بازنده هستید و یا همه ی افراد سعی می کنند شما را فریب دهند همه نمونه های زخم های احساسی هستند که ممکن است از آن رنج ببرید.

فردی که از یک زخم احساسی رنج می برد دنیا را از زاویه ی دیگری دیده و ممکن است توسط چیزهایی آسیب ببیند که به دیگران آسیبی نمی زنند.

هر کدام از زخم های احساسی به شیوه ی متفاوتی درمان می شوند. پس برای اینکه شخصیت محکمی داشته باشید باید یاد بگیرید زخم های احساسی خود را تشخیص داده و آن ها را درمان کنید. (نگاه کنید به درمان زخم های احساسی)

سرسختی با تجربه به دست می آید

اگر ترسو نباشید و از اتفاقات دوری نکنید، هر تجربه ی جدیدی می تواند شما را سرسخت تر کند. مثلا اگر در یک جمع نتوانید خود را به خوبی نشان دهید در صورتی که دیگر از جمع ها گریزان نشوید دفعه ی بعدی می دانید برای نشان دادن خودتان چه کاری باید انجام دهید. (نگاه کنید به چگونه در خود شجاعت و اعتماد به نفس ایجاد کنیم)

هر اشتباهی در زندگی درواقع یک فرصت جدید برای سرسخت شدن شخصیت شماست.

حتی تماشای فیلم و کلیپ می تواند شخصیت محکمی از شما بسازد. ضمیر ناخودآگاه شما تفاوت بین واقعیت و تصویر غیر واقعی را تشخیص نمی دهد. در نتیجه تماشای فیلم هایی مربوط به افراد سرسخت می تواند باعث استحکام شخصیت شما شود.

از ضعیف بودن خسته شده اید؟

مهارت های مربوط به تسلط بر دیگران، کنترل ذهن دیگران، هیپنوتیزم و شناخت شخصیت افراد می تواند به قوی شدن شما کمک کند. پس این مقالات را از دست ندهید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربردی دارد

مقابله با مشکلات و دشواری ها

چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم

عدم موفقیت در زندگی و مقابله با آن

می خواهم بهترین باشم

چگونه خود را قوی کنیم