چند بار خواستگاری کنیم

آیا بعد از جواب رد شنیدن در خواستگاری باید تسلیم شویم؟

اگر می دانستید فرد مورد علاقه تان شما را دوست ندارد بازهم برای خواستگاری از او سماجت می کردید؟ یا این حقیقت را می پذیرید و تسلیم می شوید؟

پاسخ این سوال را بعد از اینکه به حقایقی در مورد روانشناسی عشق پی ببرید متوجه می شوید. اگر از اینکه فرد مورد علاقه تان شما را رد کرده است ناراحت هستید این مقاله را بخوانید تا ببینید باید از او دست بکشید یا نه!

چرا باید در خواستگاری اصرار داشته باشید؟

عشق می تواند با اولین نگاه اتفاق بیفتد و بسیاری از مردم می توانند خیلی سریع تصمیم بگیرند به فردی علاقه مند هستند یا نه، اما عوامل روانشناختی متعددی ممکن است باعث شوند فردی که هیچ علاقه ای به شما ندارد به شریک زندگی تان تبدیل شود. (نگاه کنید به آیا عشق در نگاه اول واقعیت دارد)

برخی از مهم ترین این عوامل به شرح زیر است:

  1. وقت گذراندن با فرد مورد علاقه: افرادی که مجبور هستند با یکدیگر وقت بگذرانند حتی اگر در ابتدا از یکدیگر خوششان نیاید به هم نزدیک تر می شوند. مثلا اگر در ابتدا از فردی خوشتان نیاید اما مجبور شوید با او در یک کلاس درس بخوانید به هم نزدیک تر می شوید و ممکن است نظرتان در مورد او تغییر کند. (نگاه کنید به تبدیل دوستی به عشق و ازدواج)
  2. اعتیاد به عشق: در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق کنیم گفتم افرادی که به طور مداوم در کنار یکدیگر باشند به عشق هم معتاد می شوند. بسیاری از مردم به فردی معتاد می شوند که به هیچ عنوان او را شریک زندگی خود در نظر نگرفته اند.
  3. معیارهای ناخودآگاه با گذشت زمان تغییر می کنند: همانطور که می دانید همه ی ما فردی را رد می کنیم که با معیارهای ضمیر ناخودآگاهمان سازگاری نداشته باشند(نگاه کنید به روانشناسی عشق). خبر خوب این است که این معیارهای ناخودآگاه با تجربیات تجدید تغییر می کنند. مثلا اگر دختری در موقعیتی قرار بگیرد که متوجه شود صداقت اهمیت زیادی دارد به افراد با صداقت جذب می شود، افرادی که ممکن است پیش از این از آن ها خوشش نیامده باشد.
  4. تغییر نظر: بیشتر مردم در مورد دیگران پیش داوری می کنند. بیشتر افراد بعد از جواب رد شنیدن تسلیم می شوند. در نتیجه با دور شدن از فردی که در مورد آن ها قضاوت کرده است نظر آن فرد عوض نمی شود. کار درست این است که دلیل این پیش داوری را متوجه شوید و راهی برای تغییر آن پیدا کنید.
  5. آشنایی بیشتر باعث راحتی افراد می شود: تحقیقات نشان داده است آشنایی بیشتر احساس مثبتی در افراد ایجاد می کند. در نتیجه هرچقدر به فرد مورد نظرتان نزدیک شده و بیشتر با او آشنا شوید شانس شما برای جذب این فرد بهتر و بیشتر خواهد بود.

پس از شنیدن جواب رد بازهم خواستگاری کنید

به طور خلاصه با تغییر عوامل بسیار زیادی شرایط شما به شرایط مطلوبی تبدیل می شود.

البته به یاد داشته باشید باید اجازه دهید فضای شخصی فرد مورد علاقه تان حفظ شود و به گونه ای رفتار نکنید که برای همیشه از شما فاصله بگیرد.

با گذشت زمان پیشرفت می کنید و او را جذب خواهید کرد.

 

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با مطالعه ی این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه یک مرد را جذب کنیم ( روانشناسی جذب در مردان)

راه های عاشق کردن دیگران

دلایل پذیرفته نشدن در اولین ملاقات

جذب پسر مورد علاقه به ازدواج

راه هایی برای جذب خواستگار

در انتخاب بین دو خواستگار همزمان دو دل مانده ام

7 گام برای پیدا کردن همسر دلخواه